Szkoły Magii

Mateusz "Lionel" Andrzejewicz poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Szkoły magii to grupy czarów powiązanych ze sobą i działających na zbliżonych zasadach. Niektórzy czarodzieje skupiają się wyłącznie na jednej z dziedzin, tym samym blokując sobie dostęp do zaklęć ze sfery przeciwnej lub niezgodnej z zasadami tej pierwszej. W grze Neverwinter Nights dostępnych jest osiem szkół magii i jedna kategoria dla uniwersalnych czarujących, która nie zabrania korzystania z czarów różnego pochodzenia.

Ogólne

Nie jest to szkoła magii, ale oznacza chęć uzyskania jednakowego zrozumienia wszystkich zaklęć, bez skupiania się na jednej konkretnej szkole.

Zakazana szkoła: brak


Odrzucanie

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Zaklęcia z tej szkoły magii służą do osłaniania celu przed atakami magicznymi i fizycznymi. Ich celem jest również negacja efektów innych czarów. Główną zasadą rządzącą tą szkołą jest teza, że każdy obiekt, siła czy wytwór ma swoje zaprzeczenie. Odrzucanie nie dąży do zachowania balansu w świecie, lecz do utrzymania statusu quo.

Ważniejsze zaklęcia: Odporność, Odporność na Żywioły, Mniejsze Rozproszenie, Magiczny Krąg Ochrony przed Charakterem, Kamienna Skóra, Odesłanie, Większe Przełamanie Czaru, Opończa Czarów, Oczyszczenie Umysłu oraz Rozproszenie Mordenkainena.

Zakazana szkoła: Sprowadzanie


Sprowadzanie

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Specjalista szkoły sprowadzania może przywoływać zwierzęta, zwykle pełniące rolę jego sprzymierzeńców, jak również przenosić istoty z jednego planu egzystencji na drugi czy też sprowadzać manifestacje pewnych form energii.

Ważniejsze zaklęcia: Promień Lodu, Zbroja Maga, Pajęczyna, Przywołanie Istoty I-IX, Płonąca Strzała, Związanie Sfer oraz Wrota.

Zakazana szkoła: Przemiany


Poznanie

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Znawcy szkoły poznania potrafią wejrzeć w przyszłość, by poznań bieg wydarzeń. Choć czary takie służą zwykle do zbierania informacji, niektóre mogą wspomóc czarodzieja w walce, ukazując zagrożenie bądź ujawniając kłamstwa. Uważa się, że specjaliści w tej dziedzinie są poszukiwaczami prawdy, którzy najpotężniejsze sekrety zatrzymują dla siebie.

Ważniejsze zaklęcia: Identyfikacja, Zobaczenie Niewidzialnego, Słowo Mocy: Ogłuszenie oraz Słowo Mocy: Giń.

Zakazana szkoła: Iluzje


Zaklinanie

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Czary ze szkoły zaklinania są związane z uzyskaniem kontroli nad inną istotą lub nadaniem celowi zaklęcia szczególnych właściwości. Zaklinacze najlepiej czują się pracując w cieniu, gdzie nikt ich nie podejrzewa o manipulowaniem pierwszym planem.

Ważniejsze zaklęcia: Uśpienie, Ohydny Śmiech Tashy, Zamęt, Dominacja: Osoba, Ochrona przed Czarami oraz Grupowe Zauroczenie.

Zakazana szkoła: Iluzje


Wywołanie

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Do tej szkoły należą zaklęcia manipulujące energią lub tworzące coś z niczego. Według specjalistów z tej szkoły najlepszą obroną jest atak, wiec nie powinien dziwić fakt, że wywołanie obejmuje wiele znakomitych czarów ofensywnych. Uważa się, iż większość magów korzystających z tej szkoły jest niezwykle energiczna i działa pod wpływem impulsu, co sprawia, że są oni również bardzo niebezpieczna.

Ważniejsze zaklęcia: Światło, Magiczny Pocisk, Ciemność, Kula Ognia, Chwytająca Dłoń Bigby?ego, Palące Światło oraz Miażdżąca Dłoń Bigby?ego.

Zakazana szkoła: Sprowadzanie


Iluzje

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Zaklęcia iluzji pozwalają oszukiwać zmysły i umysł. Za ich sprawą osobnik poddany działaniu czaru widzi rzeczy, które nie istnieją, i nie dostrzega tych, które są. W efekcie możesz stać się niewidzialnym bądź nadać kształt największej obawie przeciwnika. Jedynym ograniczeniem są limity twej wyobraźni.

Ważniejsze zaklęcia: Migoczące Barwy, Niewidzialność, Widmowy Zabójca, Cienie, Tarcza Cieni oraz Dziw.

Zakazana szkoła: Zaklinanie


Nekromancja

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Zaklęcia manipulujące życiem, tworzące lub niszczące je. Zdolni nekromanci potrafią osłabić bądź wywołać paraliżujący strach u oponenta i przyzwać zmarłych, którzy są ich wiernymi sługami. Szkoła nekromancji opiera się na idei, że życie jest esencjonalną częścią wszechświata, którą można kontrolować, podobnie jak to mam miejsce z materią czy energią.

Ważniejsze zaklęcia: Promień Negatywnej Energii, Dotyk Ghula, Strach, Animacja Martwego, Palec Śmierci oraz Wyssanie Energii.

Zakazana szkoła: Poznanie


Przemiany

nwn, neverwinter nights, obrazek, szkoła magii

Te czary zmieniają cel w sposób widoczny bądź też skryty. Modyfikują one materię i energię, przez co w efekcie mogą zmienić kształt celu, zwiększyć jego zdolności fizyczne i mentalne lub wpłynąć interakcję ze światem. Wiodącą myślą wśród mistrzów tej szkoły jest teza: jeżeli życie tworzy cytrynę, zrób lemoniadę.

Ważniejsze zaklęcia: Płonące Dłonie, Siła Byka, Ostra Krawędź, Przemiana Siebie, Większa Kamienna Skóra, Czarny Kostur oraz Zatrzymanie Czasu.

Zakazana szkoła: Sprowadzanie

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...