Bard

Piotr "Nazin" Niziniecki niedziela, 20 marca 2005

Poziom 0

nwn, zaklęcie, spell, magia, magicLeczenie Powierzchownych Ran

Czar ten leczy wybranej istocie 4 punkty obrażeń. Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOszołomienie

Jeśli ofiara ma 5 Kostek lub mniej, zostaje oszołomiona na 2 rundy.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicŚwiatło

Tworzy małe źródło światła nad głową osoby, na którą go rzucono. Światło przemieszcza się wraz z osobą, oświetlając niewielki obszar wokół.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOdporność

Daje chronionej osobie +1 do wszystkich rzutów obronnych.

Poziom 1

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZauroczenie Osoby

Reputacja czarodzieja poprawia się w oczach ofiary tego zaklęcia o 50%.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLeczenie Lekkich Ran

Czar ten leczy wybranej istocie 1k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +5). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicŚliskość

Warstwa śliskiego oleju i tłuszczu pokrywa obszar działania czaru. Każda istota na tym obszarze może się przewrócić lub zmniejszeniu ulegnie jej prędkość ruchu.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicIdentyfikacja

Przez dwie rundy od chwili rzucenia tego czaru rzucająca go osoba otrzymuje premię 10+1 na poziom do testów na umiejętność Wiedza.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicMniejsze Rozproszenie

Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +5) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja, który rzucił rozpraszany czar.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZbroja Maga

Wybrany cel zyskuje następujące premie do KP: +1 za pancerz naturalny, +1 za uniki, premię ochronną +1 oraz dodatkowo +1 za zaklęcie. Premia za uniki kumuluje się z innymi premiami za uniki, ale pozostałe premie nie kumulują się z innymi tego samego typu.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOchrona przed Określonym Charakterem

Podczas rzucania tego czaru, rzucający określa przed jakim charakterem chce być chroniony, złym czy dobrym. Uzyskuje premię ochronną +2 do KP, +2 do rzutów obronnych i odporność na wszelkie czary i moce mentalne istot o wybranym charakterze.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzerażenie

Wybrana istota, która ma nie więcej niż 5 Kostek Wytrzymałości, zostaje porażona strachem i otrzymuje modyfikator -2 za morale do rzutów ataku, obrażeń, a także do rzutów obronnych.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUśpienie

Usypia istoty o łącznej ilości Kostek 4 + 1k4. W pierwszej kolejności działa na istoty o najmniejszej ilości kostek. Istoty o 5 lub więcej Kostkach są odporne na ten czar.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty I

Rzucający czar przywołuje strasznego borsuka, który staje się jego wiernym sługą.

Poziom 2

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOślepienie/Głuchota

Ofiara staje się ślepa i głucha.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicSiła Byka

Siła osoby pod wpływem tego zaklęcia wzrasta o 1k4+1.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicKocia Zwinność

Zręczność istoty pod wpływem tego czaru rośnie o 1k4+1.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicJasny Umysł

Ten czar usuwa efekty zaklęć Uśpienie, Zamęt, Ogłuszenie i Zauroczenie, a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLeczenie Średnich Ran

Czar ten leczy wybranej istocie 2k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +10). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicCiemność

Wszystkie istoty na obszarze działania czaru zostają spowite obłokiem ciemności. Przez taką magiczną ciemność można patrzeć tylko dzięki Ultrawizji.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicMajestat Orła

Charyzma osoby, na którą rzucono ten czar rośnie o 1k4+1.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLisia Przebiegłość

Inteligencja istoty poddanej działaniu tego zaklęcia rośnie o 1k4+1.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOblicze Ducha

Osobę, która rzuciła czar, spowija widmowa poświata, która daje odporność na obrażenia 5/+1, chroni przed wszystkimi czarami 0 i 1 poziomu, a także daje 10% osłonę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUnieruchomienie Osoby

Wybrana istota humanoidalna zostaje unieruchomiona na czas działania tego czaru.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicNiewidzialność

Istota, na którą rzucono to zaklęcie, staje się niewidzialna. Nie da się jej wykryć normalnym wzrokiem. Po zaatakowaniu lub rzuceniu czaru istota staje się widoczna i czar Niewidzialności pryska.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicMądrość Sowy

Mądrość osoby, na którą rzucono ten czar, rośnie tymczasowo o 1k4+1.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZobaczenie Niewidzialnego

Ten czar pozwala zauważyć wszystkie niewidzialne istoty.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicCisza

Ten czar tworzy strefę ciszy wokół wybranej istoty, co uniemożliwia rzucanie zaklęć wymagających werbalnych komponentów. Jeśli czar ten rzuca się na osobę, która się mu nie opiera, nie trzeba wykonywać rzutów obronnych ani testów odporności na czary.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUderzenie Dźwięku

Wszystkie istoty na obszarze działania otrzymują 1k8 obrażeń i muszą wykonać rzut obronny na Siłę Woli albo zostaną ogłuszone na 2 rundy.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty II

Rzucający czar przywołuje strasznego dzika, który staje się jego wiernym sługą.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUltrawizja

Istota obdarzona Ultrawizją może widzieć w całkowitych ciemnościach, lepiej niż za pomocą Widzenia w Ciemnościach. Za pomocą Ultrawizji można przejrzeć na wskroś nawet obszary objęte magiczną ciemnością.

Poziom 3

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicNałożenie Klątwy

Nałożenie Klątwy obniża wszystkie cechy ofiary o 2.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZauroczenie Potwora

Reputacja czarodzieja poprawia się w oczach ofiary tego zaklęcia o 50%.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicJasnowidzenie/Jasnosłyszenie

Podczas działania tego czaru, istota zyskuje premię +10 do wszystkich testów Spostrzegawczości i Nasłuchiwania.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZamęt

Istoty pod wpływem Zamętu poruszają się w losowym kierunku, atakują przypadkowe cele lub po prostu stoją bezczynnie.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLeczenie Poważnych Ran

Czar ten leczy wybranej istocie 3k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego czar (maksymalnie +15). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicRozproszenie Magii

Ten czar pozwala pozbawić magii jeden cel. Można go także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +10) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja który rzucił rozpraszany czar.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicStrach

Istoty poddane działaniu tego czaru ogarnia bezrozumny strach, który uniemożliwia jakiekolwiek racjonalne działanie. Ofiary zaklęcia uciekają od każdego, kogo nie uważają za sojusznika.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicWykrycie Pułapek

Osoba, która rzuciła ten czar, zauważa wszystkie pułapki na obszarze objętym jego działaniem.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzyspieszenie

Istota, na którą rzucono ten czar, zyskuje premię +4 za uniki do KP, 1 dodatkową akcję na rundę (co pozwala wykonać dodatkowy atak lub rzucić czar), a prędkość ruchu wzrasta o połowę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicKula Niewidzialności

Czarodziej tworzy wokół siebie strefę niewidzialności, która przemieszcza się wraz z nim. Kula czyni niewidzialnymi tylko jego i jego towarzyszy. Osoby ukryte tym czarem mogą się wzajemnie normalnie widzieć. Kto opuści Kulę, staje się widoczny.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicMagiczny Krąg Ochrony Przed Charakterem

W chwili rzucenia tego czaru rzucający wybiera, czy chce być chroniony przed złem, czy dobrem. Rzucający czar i wszyscy jego sojusznicy w promieniu 3 metrów otrzymują premię ochronną +2 do KP, +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz odporność na wszystkie czary i moce mentalne używane przez istoty o wybranym charakterze.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZdjęcie Klątwy

Z osoby, na którą rzucono ten czar, zostają zdjęte wszelkie klątwy i ich efekty.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUleczenie Choroby

Osoba, na którą rzucono ten czar, zostaje uleczona z wszelkich chorób.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicSpowolnienie

Wszyscy wrogowie na obszarze działania zostają magicznie spowolnieni. Ich prędkość ruchu zmniejsza się o połowę, ponadto tracą 1 atak co rundę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty III

Rzucający czar przywołuje strasznego wilka, który staje się jego wiernym sługą.

Poziom 4

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLeczenie Krytycznych Ran

Czar ten leczy wybranej istocie 4k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom kapłana (maksymalnie +20). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOdesłanie

Wszystkie znajdujące się obszarze działania czaru i należące do wrogich czarodziei i kapłanów przywołane istoty, zwierzęcy towarzysze i chowańce zostają odesłane.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicDominacja, Osoba

Wybrana osoba tymczasowo staje się wiernym i lojalnym sługą czarodzieja.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUnieruchomienie Potwora

Wybrany potwór zostaje unieruchomiony na czas działania tego czaru.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUlepszona Niewidzialność

Istota, na którą rzucono to zaklęcie, staje się niewidzialna. Nie da się jej wykryć normalnym wzrokiem. Po zaatakowaniu lub rzuceniu czaru istota staje się ledwo zauważalna, więc wrogowie mogą ją wykryć, ale nadal zachowuje 50% osłonę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZnajomość Legend

Ten czar daje rzucającemu premię 10 +1 / 2 poziomy do testów Wiedzy.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicNeutralizacja Trucizny

Czar ten likwiduje trucizny w organizmie istoty, na którą został rzucony.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty IV

Rzucający czar przywołuje strasznego pająka, który staje się jego wiernym sługą.

pusta przestrzeń
nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOkrzyk Bojowy

Bard wydaje mrożący krew w żyłach okrzyk i uzyskuje premię +2 do rzutów ataku i obrażeń. Wrogowie zostają porażeni strachem.

Poziom 5

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicNiematerialne Oblicze

Czarodzieja spowija widmowa poświata, która zapewnia ochronę przed obrażeniami 20/+3, całkowicie chroni go przed czarami 2 lub niższego poziomu, a także daje 25% osłonę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicWiększe Rozproszenie

Większe Rozproszenie pozwala pozbawić magii jeden cel. Można je także rzucić na grupę istot, aby spróbować usunąć najpotężniejszy czar z każdej istoty. Aby rozproszenie magii powiodło się, rzucający ten czar wykonuje test rozproszenia, 1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +15) przeciwko Stopniowi Trudności 11 + poziom czarodzieja który rzucił rozpraszany czar.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicUzdrawiający Krąg

Każdy sojusznik na obszarze działania czaru zostaje uleczony z 1k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom rzucającego. Czar ten działa odwrotnie na nieumarłych, każdy nieumarły który znajdzie się w Uzdrawiającym Kręgu otrzymuje 1k8 obrażeń +1/poziom.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicZamglony Umysł

Ten czar tworzy obłok błękitnej mgły. Mgła przytłumia siłę woli. Każdy, komu nie uda się odparcie czaru, otrzymuje modyfikator -10 do Siły Woli w testach przeciw czarom mentalnym. Ten modyfikator działa do chwili, gdy istota znajduje się w obłoku mgły oraz 2k6 rund po jej opuszczeniu.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty V

Rzucający czar przywołuje strasznego niedźwiedzia, który staje się jego wiernym sługą.

Poziom 6

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicOchrona przed Energią

Istota chroniona tym czarem zyskuje odporność na obrażenia 40/- przeciw wszelkim rodzajom obrażeń od żywiołów. Czar przestaje działać, jeśli pochłonie 60 punktów obrażeń z jednego żywiołu.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicLodowa Nawałnica

Wszystkie istoty na obszarze działania otrzymują 3k6 obrażeń obuchowych i 2k6 obrażeń od zimna. Lodowa Nawałnica zadaje dodatkowe 1k6 obrażeń od zimna na 3 poziomy rzucającego czar.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicGrupowe Przyspieszenie

Wszyscy sojusznicy na obszarze działania czaru mogą wykonać dodatkową akcję na rundę (może to być dodatkowy atak lub rzucenie czaru), a ich prędkość ruchu zwiększa się o połowę.

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magicPrzywołanie Istoty VI

Rzucający czar przywołuje strasznego tygrysa, który staje się jego wiernym sługą.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...