Lokacje

Neverwinter

nwn, miasta, cities, lokacje, obszary, locations, zones, areas

Neverwinter, znane również jako Miasto Zręcznych Rąk bądź Klejnot Północy, to metropolia ulokowana w północno-zachodniej części Wybrzeża Mieczy. Określa się je zwykle jako kulturalne, lecz nie aroganckie, ruchliwe, choć pozbawione chciwości, czarujące, a przy tym nie staromodne. Sławę zawdzięcza nie tylko licznym mistrzom rzemieślnictwa, ale również ogrodom, które podgrzewają nienaturalnie ciepłe wody rzeki. Architektonicznym cudem są tu trzy mosty: Delfin, Skrzydlaty Wywern i Śpiący Smok, które wyrzeźbiono w takich oto kształtach.

Neverwinter i jego władca, Lord Nasher Alagondar, niemal zawsze stoją po stronie Waterdeep, gdy dochodzi do sporów czy starć z Luskanem lub orkami. Jest tak mocno ufortyfikowane, że uważa się je za jedno z najbezpieczniejszych miast Wybrzeża Mieczy. W ostatnich miesiącach straszliwa zaraza zmusiła władze tego niegdyś tętniącego życiem Klejnotu Północy do ogłoszenia kwarantanny.

Luskan

nwn, miasta, cities, lokacje, obszary, locations, zones, areas

Miasto Żagli to jedno z ważniejszych miast na północy Wybrzeży Mieczy. Jego mieszkańcy to w większości byli piraci. Rządy w mieście sprawuje pięciu Wielkich Kapitanów. Jednak prawdziwą władzę posiada wspólnota magów nosząca miano Tajemniczego Bractwa.

Organizacja nie wita z otwartymi rękoma kolejnych przyjezdnych. Właściwie, jeżeli ktoś nie wygląda na żebraka, może szybko pożegnać się ze swym życiem. Każdy, kto odważy się przekroczyć bramy miasta, zostaje uznanym za szpiega bądź złodzieja i jest wciąż obserwowany przez agentów bractwa.

Miasto Żagli pozostaje w ciągłym konflikcie z Mirabarem oraz Neverwinter. Luskańscy kupcy często wspierają pirackie grupy przemierzające wody Wybrzeża Mieczy.

Port Llast

nwn, miasta, cities, lokacje, obszary, locations, zones, areas

Wątłe istnienie tej niewielkiej rybackiej wioski zależy od Neverwinter, lecz ostatnio ten pozytywny wpływ się skończył. Choć kiedyś ta spokojna przystań była ożywionym morskim węzłem komunikacyjnym, dziś stała się cicha mieściną, w której chyba nigdy nie zdarza się nic ciekawego.

Studnia Beorunny

nwn, miasta, cities, lokacje, obszary, locations, zones, areas

Siedziba przodków uthgardzkiego plemienia Czarnego Lwa to dziś duża niecka, w której stoją kurhany antenatów. Nieopodal położona jest toporna osada plemienia. Barbarzyńcy porzucili tradycyjne zwyczaje i osiedli się, by uprawiać ziemię, wypasać trzodę i polować w pobliskich lasach. Inne plemiona nie szanują pobratymców za to, że zdecydowali się na styl życia słabych południowców. Nierzadko, gdy członkowie szczepu Czarnego Lwa reagowali na przytyki oraz obrazy krewniaków, spory między wojownikami obu plemion kończyły się śmiercią.

W miasteczku Studnia Beorunny mile wita się kupców i handlowców z różnych miast, ale podróż w te okolice może okazać się niebezpieczna. Wielu przybywa tu pod eskortą drużyn poszukiwaczy przygód.

Na południe od wioski znajduje się Fort Ilkard, posterunek utrzymywany przez miasto Neverwinter, który ma śledzić liczne hordy orków podróżujące przez tę okolicę.

Wioska otrzymała swoją nazwę ku czci Beorunna (bądź Beruna w dialekcie północnym), mitycznego ojca Uthgardtu i renegata ze starożytnego Ruathymu. Legenda głosi, że bohater zniszczył Zukothotha, potężnego Nalfeshnee, dzięki zawaleniu się jaskini, która również go pochłonęła. Słowo studnia widniejące w nazwie osady odnosi się do dużej dziury, wewnątrz której znajdują się szczątki przodka. Barbarzyńcy wierzą, że była tam kiedyś legendarna grota, w której zginął Beorunna, ratując świat.

Komentarze

0
·
Całkiem nieźle to opisałeś!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...