Captain

3 minuty czytania

Rola: Buffer, Healer

Dostępny dla ras: Człowiek

Poziom trudności: Moderate (średni)

Specjalizacje: Ciężka Zbroja (Heavy Armor), Pety (Pets), Buffy (Buffs)

Captain jest odpowiednio uzbrojonym wojownikiem, wprawnie posługującym się bronią białą, i mistrzem buffingu – wspomagania swoich sojuszników specjalnymi umiejętnościami. Otrzymuje także na stałe swojego kompana sterowanego przez komputer, dzięki czemu zawsze może wykorzystać swoje zdolności. Captain może również naznaczać przeciwników, przez co wszyscy, którzy zaatakują naznaczonego, otrzymują pewnego rodzaju korzyści (np. regenerację morale). W drużynach wspomaga swoich sojuszników również leczeniem.

captain, klasa, klasy captain, klasa, klasy

Zagorzały i mężny przeciwnik sił ciemności wyposażony w halabardę oraz odziany w błyszczącą zbroję prowadzi oddziały do ostatecznej, krwawej szarży. Jego podniszczony w wielu bitwach sztandar powiewa na wietrze ponad polem walki, trzymany przez wiernego herolda. Kapitan obiecuje zwycięstwo swoim kompanom i czystą siłą perswazji przekonuje ich, że dopełni obietnicy.

Captain to urodzony lider. Jest tak ważny, że musi zatrudniać pomocnika, który nosi jego sztandar, choć nie aż tak wyniosły, aby w razie potrzeby nie nieść go samemu. Może używać dużych, dwuręcznych broni, w tym halabard; zakłada również ciężkie zbroje, dzięki czemu śmiało może stawać w pierwszej linii podczas walki z wrogiem. Równie efektywnie sprawuje się jako strażnik tyłów, sprawiając, że kompani pracują ponad swoje siły i wspierając ich podnosząc morale, kiedy sytuacja wydaje się beznadziejna.

W grupie gra różnie, ale zwykle pełni ważne role – rzuca buffy, pomaga w leczeniu i zadaje poważne obrażenia oburęcznymi broniami. Jeśli sytuacja tego wymaga, Captain jest w stanie używać również tarczy i jednoręcznego miecza, aby stanąć ramię w ramię z tankami. W grze solo walczy z pomocą herolda, choć jest w stanie pokonać większość przeciwników samotnie. W grze PvMP jest bardzo trudny do pokonania, szczególnie kiedy towarzyszy mu rajd. Klasa ta jest dostępna wyłącznie dla rasy ludzi.

Kluczowe atrybuty

W przeciwieństwie do innych klas, które mogą sobie pozwolić na skupienie na jednej bądź dwóch statystykach, Captain wymaga rozsądnego zbalansowania, gdyż każdy atrybut jest niemniej ważny od innych. Moc (Might) jest potrzebna do zadawania porządnych obrażeń i umiejętności blokowania. Zręczność (Agility) wymagana jest przy parowaniu ciosów, gdy nie nosi tarczy (i przy atakach krytycznych). Żywotność (Vitality) zwiększa morale i odporność fizyczną. Siła woli (Will) to źródło energii (Power). Szczęście (Fate) odpowiada za regenerację morale i energii podczas walki. Wszystko jest ważne!

Captain często jest traktowany jako wsparcie leczenia, ale to nie jest jego prawdziwa rola. Jego leczenie nie jest rozciągnięte w czasie – działa natychmiast. Dodatkowo, może on dwukrotnie wskrzesić sojuszników w czasie walki. W małych rajdach, grupa z Captainem poradzi sobie bez Rune-keepera czy Minstrela.

captain, klasa, klasy captain, klasa, klasy

Z powodu relatywnej rzadkości występowania tej klasy i niekwestionowanej wartości jej buffów, Captain jest jedną z najczęściej poszukiwanych klas do walk grupowych. Niewielu z nich nie może znaleźć drużyny, gdy takowej poszukuje.

Jest to bardzo elastyczna klasa. Może się specjalizować w DPS, buffach, tankowaniu i leczeniu, a w każdej będzie spisywał się równie dobrze.

Kwestie drugorzędne

Captain ma tendencję do powolnego zdobywania poziomów. Nie są to urodzeni zabójcy, jak Hunterzy czy Championi, ani chodzące fortece obronne jak Guardiani czy Wardeni; nie są to również mistrzowie samoleczenia jak Minstrelowie i Rune-keeperzy. Captain jest czymś pośrednim między tymi wszystkimi klasami. Jakkolwiek elastyczność jest zaletą tej klasy, ten brak skupienia na jednym aspekcie spowalnia go na początkowych etapach gry, lecz po pewnym czasie staje się naprawdę potężny.

captain, klasa, klasy

Bycie tak elastycznym nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać – szczególnie, gdy szukamy dobrych przedmiotów. Na przykład, biżuteria, która bardzo podnosi Wolę i Szczęście, nie będzie działać wcale na Moc, Żywotność czy Zręczność, a Captain nie może sobie pozwolić na ignorowanie którejkolwiek statystyki. Bardziej pożądane są przedmioty, które podnoszą lekko wszystkie statystyki, niż takie, które zwiększają mocno jedną. Szukanie takich przedmiotów wymaga dużej ilości cierpliwości i/lub pieniędzy.

Zużycie energii może być równie dużym problemem, szczególnie na niskich poziomach. Większość umiejętności Captaina to umiejętności działające natychmiastowo z dużym kosztem energii. Używanie ich jedna po drugiej w czasie walki szybko opróżnia pasek energii, przez co Captain może stać się łatwą ofiarą. W dłuższych walkach powinien używać nieco auto-ataku i nosić przy sobie jak najwięcej mikstur regenerujących energię oraz morale.

Podsumowanie

Inne klasy w LotRO mogą być bardziej popularne ze względu na niższy stopień skomplikowania, ale nie są też tak pożądanymi towarzyszami. Captain jest rzadkością – trochę tankiem, trochę bufferem, trochę healerem – to czyni go cennym unikatem. Zajmuje miejsce pomiędzy jednostkami z pierwszej linii, a jednostkami wsparcia. Dowodzi lub pomaga temu, kto rządzi w drużynie. Bez niego nie może być rajdu – choć teoretycznie jest taka możliwość, to mało kto się na nią decyduje. Captain sprawia, że średnia grupa jest dobra, dobra – bardzo dobra, a bardzo dobra – idealna.

Źródło: tentonhammer.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...