Rola: Healer, Buffer
Dostępny dla ras: Krasnolud, Elf, Hobbit, Człowiek
Poziom trudności: Moderate (średni)
Specjalizacje: Szybkie Leczenie (Burst Healing), Obszarowe Ataki Taktyczne (Area-Effect Tactical Attacks)
Przez jego mądre pieśni i opowieści, podnoszące ducha w walce przeciwko Cieniowi, Minstrel może się niektórym wydawać łagodną stroną Lord of the Rings Online. Z drugiej jednak strony, zsyła on zniszczenie na swoich wrogów wspierając towarzyszy okrzykami bojowymi i odbiera ochotę do walki przeciwnikom za pomocą odpowiednich melodii. Minstrel to walczący poeta – serce drużyny.
W grupie Minstrel jest zazwyczaj healerem – a więc musi mieć na oku zielone paski morale swoich sprzymierzeńców i utrzymywać je w dobrej kondycji. Kiedy gra solo, używa pieśni i ballad, aby zadawać obrażenia przeciwnikom i rzucać na siebie buffy. Mimo iż może używać tylko lekkiej zbroi (lub średniej po treningu w tym kierunku), posiada umiejętność używania lekkiej tarczy, aby zwiększyć swoją obronę, co jest bardzo ważne z powodu ograniczonych możliwości walki wręcz.
Minstrel jest klasą dostępną dla wszystkich ras. Żadna też nie jest idealnie dopasowana do niej. Warto rozważyć człowieka (zwiększona Wola (Will) i Los (Fate)) lub Hobbita (zwiększona Żywotność (Vitality) i umiejętności pozwalające bezpiecznie uciec – aggro-dropping). Jednakże na wyższych poziomach żadna rasa nie ma wyraźnej przewagi nad innymi.
Kluczowe atrybuty
Minstrel to główny healer potrafiący rzucać obszarowe leczenie, jeśli to potrzebne. Jego typowym zachowaniem w grupie jest stanie na tyłach i ciągłe używanie Bolster Courage na tanku, jednak nie jest to jedyna czynność, jaką powinien wykonywać. Minstrel może rzucać grupowe, tymczasowe buffy, wskrzeszać kompanów, leczyć rany i wiele, wiele więcej.
W grze solo, Minstrel zwykle będzie używał Warspeech, która kosztem umiejętności leczenia odblokowuje sporą liczbę silnych ofensywnych umiejętności i wzmacniających ballad. Battle-Minnies pozwala na zakładanie średnich zbroi, co znacząco zwiększa obronę i może umożliwić potężne okrzyki mające obszarowe działanie. Jedną z ciekawych cech ataków Minstrela jest to, że zadają one obrażenia przeciwnikom, a równocześnie rzucają buffy. Ballady są szczególnie użyteczne – można ich użyć nie przerywając ruchu, ponadto osłabiają przeciwnika równocześnie wzmacniając Minstrela. Warspeech zaś zadaje obrażenia, ale zamiast buffów, nakłada na przeciwników debuffy, przez co stają się łatwiejsi do pokonania.
Niezależnie od roli pełnionej przez Minstrela, napełnianie energii jest dla niego podstawą działania. Minstrel bez energii jest równie użyteczny, co wyczerpana bateria, więc ważne dla niego są Wola i Los tak, aby zapewnić mu jak największy zasób energii i jak najszybszą jej regenerację. Dlatego należy mieć przy sobie jak najwięcej przedmiotów z bonusami do Woli i Losu.
Kwestie drugorzędne
Minstrel często odgrywa centralną rolę w drużynach jako najważniejszy healer, który podtrzymuje pozostałych przy życiu. Presja jest więc ogromna i nieudolny Minstrel zdecydowanie bardziej obniża szansę na sukces drużyny niż nieudolny gracz w dowolnej innej roli. Przykładowo, kiepski Hunter może być zbyt agresywny i ściągać na siebie zbyt wiele uwagi przeciwników, ale efekty takiego działania da się załagodzić, o ile reszta drużyny gra porządnie. Słaby Champion może polegać na swoich atakach wyprowadzanych w wielu wrogów jednocześnie, przez co przeszkadza graczom w odpowiednim crowd-control. Jednak i w tej sytuacji można sobie poradzić. Lecz jeśli to healer nie działa właściwie – wszyscy giną, a rajd kończy zabawę.
Generalnie Minstrel jest dość słaby, jeśli chodzi o walkę wręcz. Nie oznacza to jednak, że nie poradzi sobie w potrzebie. Da sobie radę, ale nie do tego jest stworzony. Dysponuje tylko jednym atakiem i to z długim okresem oczekiwania na ponowne użycie, musi polegać więc na swoich pieśniach i balladach bardziej niż na broni. Bez odpowiedniego talentu, Minstrel jest ograniczony do lekkich zbroi i lekkich tarcz. W drużynie nie jest to zbyt istotne, gdyż Minstrel zwykle jest osłonięty przez towarzyszy, ale przy grze solo trzeba pamiętać, aby nie ściągać na siebie uwagi zbyt wielu wrogów jednocześnie.
Zużycie energii u Minstrela waha się zależnie od noszonych przedmiotów oraz od sposobu prowadzenia i pozycji, choć nastawiony na zadawanie obrażeń Minstrel pozbędzie się całych zapasów dużo szybciej niż ten, którego celem jest leczenie. Instrumenty zwiększające obrażenia (bębny i kobzy) zwiększają też koszty użycia umiejętności, a instrumenty zmniejszające zagrożenie ("threat" – im wyższy, tym chętniej atakują nas przeciwnicy) jak flety i harfy, zmniejszają też koszty buffów.
Umiejętności lecznicze mogą przyciągać sporo aggro. Zazwyczaj dobry tank powinien utrzymać mimo to przeciwników przy sobie, szczególnie jeśli Minstrel używa wymienionych wyżej instrumentów obniżających zagrożenie, ale czasem jakiś potwór ujdzie uwadze tanka i zaatakuje Minstrela. Dotyczy to w szczególności przeciwników atakujących z dystansu, jak orkowi łucznicy (orc archers), którzy stoją poza zasięgiem walki wręcz.
Podsumowanie
Choć niektórzy gracze uważają, że lepszy na pozycji healera jest Runekeeper, Minstrel pozostaje prawdziwym sercem drużyny. Przoduje on w szybkim leczeniu, a raczej w odzyskiwaniu dużych porcji morale, zamiast podawać małe dawki przez dłuższy okres czasu. Klasa ta jest dostępna dla wszystkich ras i dla wszystkich typów konta, dzięki czemu jest częściej wybierana niż Runekeeper. Dodatkowo, Minstrel jest bardzo chętnie przyjmowany do grup. W wojnie z siłami Cienia każda grupa potrzebuje ostoi nadziei i to jest właśnie rola Misntrela.
Źródło: tentonhammer.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz