Historia
Khazad-dûm. Krasnoludy wymawiają tę nazwę z czcią i smutkiem. Niegdyś była to najwspanialsza z ich siedzib, wielkie podziemne miasto cudów zapomnianych przez wieki. Tutaj krasnoludy wydobywały mithril – najdroższy z metali. Jednak drążyli zbyt głęboko i zbudzili Balroga znanego jako Zguba Durina. Teraz Khazad-dûm nazywane jest Morią. Wszelkie znajdujące się w niej skarby zostały porzucone, ale sama siedziba nie jest pusta. Orkowie mieszkają tam dość licznie wraz z jaskiniowymi trollami i bezimiennymi bestiami czającymi się w mroku.
Moria jest częścią dodatku "Mines of Moria". Lokacja ta zawiera ponad 360 zadań dla postaci na poziomach 51-60, siedem instancji i rajd Vile Maw.
Miejsca
Sala Mazarbul (Chamber of Mazarbul)
Kronikarze Khazad-dûm byli cenieni za dokładne prowadzenie ksiąg, choć wiele ich pradawnej wiedzy przepadło, gdy przebudził się Balrog, a gobliny z Gór Mglistych (Misty Mountains) zasiedliły Morię. Jedną z głównych składnic krasnoludzkiej wiedzy była Sala Mazarbul, która jest ulokowana na siódmym poziomie, na północ od Dwudziestej Pierwszej Sali (Twenty-first Hall).
W późniejszych latach, gdy Balin z Samotnej Góry (Lonely Mountain) i jego drużyna wkroczyła do Morii i próbowała odebrać swoje dziedzictwo, Sala Mazarbul stanowiła ich schronienie oraz ostatni bastion, gdy stało się jasne, że wyprawa jest skazana na niepowodzenie. Komnata stała się grobowcem Balina, a ostatnie zapiski jego drużyny leżą tam wraz z jego szkieletem, czekając na przybycie kogoś, kto przekaże tę historię jego krewnym w Ereborze.
Sala Mazarbul pojawia się w książkach Tolkiena jako miejsce śmierci Balina. Drużyna Pierścienia (Fellowship of the Ring) odkrywa tam Księgę Mazarbul (Book of Mazarbul), z której Gandalf odczytuje losy kompanii krasnoludów. Gracze LOTRO "Mines of Moria" będą chcieli zapewne odwiedzić to słynne miejsce głęboko w Khazad-dûm.
Dâr Narbugud
Lud Durina dawno temu przybył do wielkich jaskiń znanych dziś jako Moria, Czarna Otchłań. Wykopali i zbudowali wspaniałe królestwo Khazad-dûm. Wiele wspaniałych przedmiotów stworzono w Morii. Tutaj również odkryto mithril, ale nadszedł dzień, kiedy krasnoludy zaczęły kopać zbyt głęboko i obudzili Balroga – Zgubę Durina.
Ale nawet długo przed ukryciem się Balroga w głębinach Morii, wszelkie ciemne zakamarki były zamieszkane przez niezliczone złe stworzenia. Dziś znane są jako Bezimienne (Nameless). Powstały, aby znaleźć i usidlić każdego, kto wkracza do Khazad-dûm. Nikczemne stworzenie, znane jako Mistress of Pestilence, dowodzi Bezimiennymi z Morii, które starają się rozprzestrzenić plagą po świecie zewnętrznym.
Dark Brotherhood to dwunastoosobowy rajd dla postaci na 60. poziomie, który odbywa się w Dâr Narbugud – zawiera sześciu bossów i second tier of radiance raid armour.
Dwudziesta Pierwsza Sala (Twenty-first Hall)
Dwudziesta Pierwsza Sala Khazad-dûm leży na siódmym poziomie Morii. Wiedzie w wielu kierunkach, włączając w to Drugą Salę (Second Hall) i Most Khazad-dûm (Bridge of Khazad-dûm). Można stamtąd trafić również do Sali Mazarbul, krasnoludzkiej sali kronik. Dziś nazywa się ją grobowcem Balina – syna Fundina.
Dwudziesta Pierwsza Sala była niegdyś zatłoczoną komnatą, lecz od upadku Morii jest pusta. Jednak nadchodzące wydarzenia mogą to odmienić. Niedawno Balrog przybył do tego miejsca w poszukiwaniu prawdziwego wyzwania dla swojej potęgi, z którą nie mierzył się nikt od czasów Durina i jego syna Náina.
Fani Tolkiena będą zapewne wspominać pobyt Drużyny Pierścienia w tym miejscu zanim wyruszyli zbadać Salę Mazarbul.
Kuźnie Khazad-Dûm (The Forges of Khazad-Dûm)
Nie ma lepszych rzemieślników niż krasnoludy ani wspanialszych kuźni niż te pozostawione w głębinach Khazad-dûm. Przez wieki krasnoludy wydobywały tu mithril, aż w końcu Durin VI dokopał się za głęboko i obudził swoją zgubę, Balroga Morgotha.
Przez stulecia kuźnie Khazad-dûm milczały, kruszejąc nieruszane. W późniejszym czasie do głębi zaczęły schodzić gobliny, które nie znając zastosowania większości tego, co znalazły, powoli rozkradały wszystkie cenne przedmioty stworzone przez Lud Durina (Durin's Folk). Kuźnie czekają ciągle na ponownie rozpalenie pod nimi ogni przez krasnoludów – jeśli w ogóle taki dzień kiedykolwiek nadejdzie.
Kuźnie Khazad-dûm zostały stworzone na wzór tych z kart powieści Tolkiena.
Źródło: lotro.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz