Pierwszą rzeczą, z której należy sobie zdać sprawę, to specyfika gatunku. Władca Pierścieni Online to MMORPG. Niestety oznacza to, iż nieważne, jak nazywają się klasy, dla graczy to ciągle będzie tylko DPS, Tank, itd. Dlatego nie zawaham się przedstawić klas "klimatycznych" w ten nieco bardziej przyziemny sposób. Ponieważ gra nie doczekała się polonizacji (i raczej się nie doczeka), używać będę nazw angielskich.
Zacząć należałoby chyba od wyjaśnienia, niekoniecznie wszystkim znanych słówek, które przewijają się w rozmowie wszystkich szanujących się maniaków MMO.
Tank – jest to gracz, którego postać, najprościej rzecz ujmując, przyjmuje na siebie ciosy. Ściąga na siebie uwagę przeciwników, co jest nazywane „trzymaniem agro”. Generalnie, tank pilnuje, aby nikt z drużyny (oczywiście poza nim) nie był atakowany. Charakteryzuje się dużą ilością życia (w LOTRO "morale"), poza tym musi dysponować dość mocnym pancerzem. Kiedy ginie tank, sytuacja robi się nieprzyjemna.
DPS – tak pieszczotliwie nazywany jest gracz, którego zadaniem jest zadanie jak największej ilości obrażeń przeciwnikom ("damage per second" to po angielsku "obrażenia na sekundę"). DPS jest nieco mniej odporny niż tank, ale dzięki szeregowi umiejętności potrafi zadać dużo większe obrażenia. Powinien mieć również odpowiednio silną broń (każda w swoim opisie poza obrażeniami ma podaną ilość obrażeń zadawanych na sekundę).
Healer – jego zadaniem jest dbanie o stan zdrowia drużyny. Używając odpowiednich, właściwych dla swojej klasy umiejętności, leczy rannych. Na wyższych poziomach doświadczenia może nawet "wskrzeszać" kolegów z drużyny.
Buffer – zajmuje się rzucaniem "buffów", czyli swego rodzaju zaklęć, które działają pozytywnie na naszą postać (przykładowo +100 morale na kilka minut). Oczywiście dysponuje całym szeregiem takich umiejętności.
Debuffer – jest przeciwieństwem Buffera, jego główną rolą jest rzucanie na przeciwników tak zwanych debuffów, które uprzykrzają im życie.
Crowd-control – dość dziwna funkcja, która polega na powstrzymaniem przeciwników bez konieczności związywania ich walką. Jest to swego rodzaju "hipnoza" lub zwyczajne unieruchomienie.
Każdy sam musi zdecydować, w jakiej roli będzie czuł się najlepiej. Należy pamiętać, że nie każda klasa jest dostępna dla każdej rasy. Dostępność ilustruje poniższa tabelka (złoty pierścień – dostępna, srebrny pierścień – niedostępna):
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz