riese

Eregion

Historia

W Drugiej Erze (Second Age) elfy założyły królestwo Eregionu u stóp Gór Mglistych (Misty Mountains). Tam tworzyły najpiękniejsze przedmioty, ale Sauron zwiódł je i wykorzystał do tworzenia Pierścieni Władzy (Rings of Power), a później spustoszył ich krainę. Teraz wzgórza są wyludnione – zamieszkują je jedynie wargowie, krebainy i dużo gorsze stwory… Choć niektórzy twierdzą, że twórcy pierścienia również skrywają się gdzieś pośród gruzów. Można znaleźć tu także Zachodnią Bramę (West-gate) do Khazad-dûm, otwartą na nowo po tysiącu lat, wiodącą nieostrożnych w ciemności.

eregion, lokacje, moria, khazad-dûm, góry mgliste, czarna woda, misty mountains, black pool, brama hollinu, hollin gate, zachodnia brama, west-gate

Obszar ten zapewnia ponad 100 zadań dla graczy na poziomach 45-55, włączając w to dwie instancje dla małych drużyn, i prowadzi na peryferia Morii przez Bramę Hollinu (Hollin Gate).

Miejsca

Zachodnia Brama

Zachodnia Brama Morii kiedyś przyjaźnie witała przybyszów z elfickiego kraju Eregionu. Było to w radośniejszych dniach Drugiej Ery, zanim Sauron sprawił, że Pierścienie Władzy doprowadziły Elfy z Eregionu do ruiny. Nazwa Hollin w języku ludzi odnosi się do wielu ostrokrzewów, rosnących w krainie. Dwa z nich, zasadzone dawno temu, do dziś okalają Zachodnią Bramę.

W świetle księżyca, po wymówieniu odpowiednich słów, srebrne litery wykute i namalowane na bramie stają się widoczne, witając podróżników w krasnoludzkich kopalniach i prosząc o podanie hasła, które pozwoli na wejście. Litery te zostały stworzone przez elfy Eregionu z ithildinu, substancji, do której stworzenia wykorzystuje się mithril. Napis został utworzony w czasach, gdy podróżowanie między Eregionem i Morią było powszechne, przed nadejściem Saurona w Drugiej Erze. Kiedy podróżnik wypowie odpowiednie hasło, drzwi same się otworzą, nawet jeśli żaden krasnolud nie stoi na ich straży.

eregion, lokacje, moria, khazad-dûm, góry mgliste, czarna woda, misty mountains, black pool, brama hollinu, hollin gate, zachodnia brama, west-gate

Kiedy twój bohater przybędzie w ślad za Drużyną Pierścienia przechodzącą przez Morię, Brama Hollinu będzie zablokowana – przygnieciona kłodami ostrokrzewów oraz głazami, ciśniętymi tam przez jakąś potężną siłę. Ciężko pracująca i niezwykle pomysłowa, niedawno przybyła ekipa krasnoludów chce odkopać bramę. Kopacze będą potrzebowali twojej pomocy.

Kiedy pierwszy raz wkroczysz do Eregionu, niezwłocznie udaj się do Echad Dúnann na wschodzie, na południe od Przełęczy Czerwonego Rogu (Redhorn Pass) i poszukaj ekspedycji krasnoludów przebijających się przez gruzy do Bramy Hollinu. Na tej ścieżce możesz podziwiać zarówno Ściany Morii (Walls of Moria), jak i atramentową Czarną Wodę (Black Pool). Możesz wędrować gdziekolwiek ci się podoba, lecz jeśli spieszysz do Morii, to powinieneś pomóc krasnoludom tak szybko, jak to możliwe.

Czarna Woda

W Echad Dúnann znajdziesz wielki kamienny łuk, gdzie droga spotyka koniec doliny zawierającej Bramę Hollinu. Pod tym łukiem obozuje ekspedycja krasnoludów i jest to kolejna okazja do przeżycia wspaniałej przygody.

Droga biegnie na wschód przez sklepione przejście do obecnie wyschniętych Wodospadów Schodów (Stair Falls), pod którymi leży zimna i tajemnicza Czarna Woda, skąd niegdyś wypływał strumień Sirannon. Jego wyschnięte koryto obecnie jest zamieszkane przez krebainy oraz wargów.

eregion, lokacje, moria, khazad-dûm, góry mgliste, czarna woda, misty mountains, black pool, brama hollinu, hollin gate, zachodnia brama, west-gate

Obok Wodospadów Schodów ścieżka ekspedycji zbacza z drogi i biegnie wokół skalnego wzniesienia na północnym brzegu Czarnej Wody. Tam znajdziesz krasnoludy pracujące ciężko z wozami, szukające ścieżek i daremnie wrzucające kamienie w złą wodę. Będą ci oni zlecać zadania podczas ponownego otwarcia Bramy Hollinu.

Jak to jeden z krasnoludów z ekspedycji mawia – „Prawdziwa chwała leży za Ścianami Morii”. Aby okryć się tą chwałą i rzucić okiem na wnętrze Morii, trzeba jednak znaleźć sposób na bestię strzegącą drogi do królestwa Khazad-dûm. Droga jest ryzykowna, ale krasnoludy mają plan.

Brama Hollinu

Od najwcześniejszych dni Śródziemia (Middle-earth), najwspanialszym królestwem krasnoludów było leżące pod Górami Mglistymi Khazad-dûm. W tamtych dniach, kiedy handel kwitł między krasnoludami i elfami, zarówno z Eregionu jak i Lothlórien, wiódł przez nie ważny szlak handlowy – od Zachodniej Bramy (zwanej także Bramą Hollinu) oraz Wielkiej Bramy (Great Gate) w Dolinie Dimrilla (Dimrill Dale) na wschodzie.

Brama Hollinu była wyjątkowa – została zbudowana przez kowala Narwiego i opatrzona wykutymi runami oraz symbolami przez Celebrimbora, elfickiego wytwórcy biżuterii, który stworzył również trzy pierścienie dla Elfów – Narya, Nenya i Vilya. Wykuł on litery z ithildinu, który odbija światło księżyca. Kiedy ten nie świecił, wrota były niewidoczne. Runy głosiły zagadkę, rozwiązanie której otwierało drzwi.

eregion, lokacje, moria, khazad-dûm, góry mgliste, czarna woda, misty mountains, black pool, brama hollinu, hollin gate, zachodnia brama, west-gate eregion, lokacje, moria, khazad-dûm, góry mgliste, czarna woda, misty mountains, black pool, brama hollinu, hollin gate, zachodnia brama, west-gate

To właśnie przy Bramie Hollinu Drużyna Pierścienia została zaatakowana przez Czatownika (Watcher). Choć strażnik zasypał głazami i drzewami wejście, gdy Drużyna Pierścienia znalazła się w środku, gracze ciągle będą mieli wiele powodów, by odwiedzić Bramę Hollinu.

Źródło: lotro.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...