Rola: DPS
Dostępny dla ras: Krasnolud, Elf, Człowiek
Poziom trudności: Basic (łatwy)
Specjalizacje: Obszarowe Ataki w Zwarciu (Area-effect Melee Attacks), Ciężka Zbroja (Heavy Armor)
Champion jest wojownikiem, który w walce zadaje duże obrażenia wielu przeciwnikom jednocześnie, nawet gdy jest atakowany ze wszystkich stron. Podczas ataków zdobywa punkty Fervour, które pozwalają na używanie coraz większej ilości umiejętności. Posiada on również możliwość przyjmowania różnych pozycji, które przykładowo zwiększają obrażenia kosztem pogorszenia się zdolności obronnych lub odwrotnie. W drużynie jego zadaniem jest jak najszybsze zabicie przeciwników.
Błyskające ostrze, ciężka zbroja oraz niekwestionowany głód krwi i adrenaliny. Oto Champion – wojenna maszyna "Lord of the Rings Online". Brnie beztrosko w pierwszym szeregu do walki. Z oddaniem i bez strachu staje przeciwko siłom zła. Pomimo dość oczywistej roli w walce, gracz ma bardzo szeroki wybór dróg, którymi może dojść do celu. Może zakładać ciężką zbroję, nosić lekkie lub ciężkie tarcze, używać potężnej broni dwuręcznej lub dwóch lekkich broni w obu dłoniach. Jest to jedna z najłatwiejszych do prowadzenia klas.
Walcząc w grupie, Champion jest jak kula armatnia miotana w skupiska przeciwników, aby siać śmierć i zniszczenie. Jest to ogólnie preferowana metoda przerywania działań przeciwnika. W przeciwieństwie do innych klas, gra tą klasą w drużynie nie różni się od gry solo. Zadanie jest proste: atakować co się da i zabić, żeby nie zostać zabitym. To właśnie cel Championa.
Klasa ta jest dostępna dla wszystkich ras poza hobbitami. Rasa ludzi z podniesioną Mocą (Might) i Losem (Fate) (ze względu na większe obrażenia i zwiększoną regenerację energii oraz morale w czasie walki) jest idealnym kandydatem na Championa. Jednakże na wyższych poziomach żadna rasa nie ma widocznej przewagi nad innymi i każda z nich jest dobrym wyborem.
Kluczowe atrybuty
Championi zostali stworzeni do walki wręcz. Ich podstawową funkcją jest zamiana energii na odpowiedni DPS, rozdając obrażenia wielu przeciwnikom naraz. Żadna inna klasa nie jest w stanie samotnie pokonać grupy przeciwników szybciej niż Champion. Z pewnością Hunter czy Runekeeper mogą zadać większe obrażenia pojedynczym celom, ale ich umiejętności walki z grupami są ograniczone. Od tego właśnie jest Champion. Walczy wręcz, patrząc przeciwnikowi w twarz, zamiast atakować z dystansu i uciekać.
Ma on również kilka możliwych stylów walki. Z tarczą i jednoręczną bronią może walczyć defensywnie i służyć jako dodatkowy tank. Z dwiema broniami jednoręcznymi strumień DPS jest ciągły, w miarę równomierny i zabójczo duży. Używając broni dwuręcznej, Champion zadaje druzgoczące obrażenia uderzając wielu przeciwników naraz.
Moc to najważniejsza statystyka Championa. Oddziałuje ona na wszystkie rzeczy, których potrzebuje – obrażenia, blokowanie, parowanie. Nie ma powodu, dla którego champion nie powinien podnosić tej statystyki tak wysoko, jak to tylko możliwe za pomocą przedmiotów i talentów. Żywotność (Vitality) również jest przydatna, gdyż podnosi morale i odporność na popularne debuffy. Champion może także zainwestować odrobinę w Los, ze względu na regenerację morale i energii w czasie walki; przydaje się również Zręczność (Agility), aby zwiększyć szanse na krytyczny atak.
Kwestie drugorzędne
Choć Champion używa ciężkiej zbroi, to nie ma jednak umożliwiających przetrwanie umiejętności Guardiana albo choćby ubranego w średnią zbroję Wardena. Dodatkowo, wiele umiejętności zmniejsza regenerację morale, dlatego klasa ta jest raczej słabym wyborem na głównego tanka, nawet jeśli używa tarczy. Zdecydowanie lepiej będzie się spisywał jako dodatkowy tank, biorący na siebie przeciwników, których nie uda się sprowokować głównemu obrońcy, lub gdy ten jest przytłoczony. Przykładowo, jeśli Minstrel jest atakowany, a Guardian zajęty, Champion może zabrać aggro z Minstrela do czasu, gdy drużyna wykona odpowiednie ruchy.
Champion może się leczyć albo zadawać maksymalne obrażenia – niestety nie może robić obu tych rzeczy naraz. Podnoszenie się poziomu Fervour (potrzebnego do używania umiejętności), znacząco redukuje regenerację zdrowia. To dodatkowe zadanie dla healera, który musi zużyć swoją energię, aby utrzymać Championa przy życiu. Jeśli ten zacznie zbierać poważne obrażenia, będzie musiał szybko zredukować Fervour – w innym wypadku padnie ofiarą własnej pychy.
Ze względu na to, że ataki championa zazwyczaj mają efekt obszarowy, crowd-control może być nieco utrudniony z nim w drużynie. Pierwsza rzecz to trzymać kontrolowanych przeciwników z dala od niego, inaczej wszystkie wysiłki mogą pójść na marne.
Podsumowanie
Jeśli jesteś nowy w LotRO, Champion to doskonały wybór na pierwszą postać. Ta klasa została stworzona do entuzjastycznego szarżowania na grupy przeciwników i zabijania wszystkiego, co się rusza. Jest niewiarygodnie prosta do prowadzenia i nie wymaga praktycznie żadnego planowania czy strategii na niskich poziomach. Każda ścieżka, jaką obierzemy, będzie dobra. Na dodatek nie ryzykujemy, że taktyka, którą obraliśmy, sprawdza się w grze solo, a nie sprawdzi się w walce drużynowej. Granie Championem potrafi sprawić mnóstwo przyjemności.
Źródło: tentonhammer.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz