Książki fantastyczne

Nagroda Ditmar 2014 – laureaci

Dodał: , · Komentarzy: 0

Continuum to coroczny festiwal odbywający się w Melbourne, Australia, celebrujący szeroko pojętą fantastykę oraz pop kulturę – od książek, poprzez filmy, komiksy i inne dziedziny, w których objawia się fantastyka. W tym roku konwent odbył się w okresie 6-9 czerwca, a gośćmi honorowymi byli – Jim C. Hines, znany w Polsce głównie dzięki "Zadaniu Goblina", oraz Ambelin Kwaymullina, australijska autorka dystopicznej serii "The Tribes" ukazującej Ziemię po kataklizmie naturalnym.

continuum, ditmar award, logo

Sam konwent jest także okazją do przyznania istotnego w australijskiej literaturze fantastycznej wyróżnienia – nagrodę Ditmar, która swą nazwę zawdzięcza fundatorowi nagrody, artyście Martinowi Jamesowi Ditmarowi Jenssenowi, a także uznawana jest za antypodzki odpowiedni nagrody Hugo. Przyznawana jest w kilku kategoriach, w celu uhonorowania australijskich pisarzy sci-fi, fantasy oraz horroru, a także tamtejszych fanów.

Dodatkowo wręczane jest kilka pomniejszych nagród. Chronos przyznawana fantastyce utrzymanej w stylu wiktoriańskim, a także im. Normy K. Hemming, za tematykę dotyczącą rasowości, płciowości, seksualności, klasowości bądź niepełnosprawności.

Poniżej znajduje się lista nominowanych i laureatów poszczególnych kategorii.

Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knight ma być powrotem do dawnej świetności Mrocznego Rycerza, który w ostatniej odsłonie serii – "Arkham Origins" – został różnie przyjęty przez krytyków i graczy. Jednakże większość opinii sprowadzała się do tego, że jest gorzej niż w poprzednich częściach. Winę za to obarczono zmianą studia na Warner Bros Montreal. Dlatego z entuzjazmem przyjęto wieść, że do sterów powraca Rocksteady.

batman: arkham knight

Na targach E3 zaprezentowano graczom nowy gameplay prezentujący Batmana w akcji. W ciągu pięciu minut pokazano szybowanie po mieście Gotham bogatego w dodające animuszu szczegóły, walkę oraz to, na co szczególnie czekali fani serii – jazdę Batmobilem.

Star Wars

Jeśli oczekiwaliście po Star Wars: Battlefront na E3 co najmniej pierwszego gameplaya prezentującego rozrywkę, to będziecie srogo rozczarowani. Niestety, o produkcji DICE osadzonej w świecie Gwiezdnych Wojen usłyszeliśmy na trwających właśnie targach niewiele. Twórcy przyznali się jedynie do inspiracji filmami, o czym traktuje znajdujące się w rozszerzeniu newsa wideo. No, co prawda, można zauważyć miejscami kilka krótkich fragmentów z samej gry – ale tylko tyle.

star wars: battlefront
Blackguards 2

Blackguards, pierwszy cRPG od studia Daedelic Entertainment znanego głównie z przygodówek, przyjął się tak dobrze, że już rozpoczęto prace nad jego kontynuacją. Gra z turowym systemem walki oraz elementami typowymi dla cRPG-ów ukazała się na początku bieżącego roku, więc trzeba przyznać, że developer sprawił sobie dość krótki odpoczynek.

blackguards
Dead Island 2

Niestety, druga odsłona popularnej serii o zombie, Dead Island, nie będzie już taka polska jak poprzednie. Może to i lepiej, zważywszy na to, że polskiemu studiu, Techlandowi, w "Riptide" chyba skończyły się świetne pomysły i otrzymaliśmy odgrzewany kotlet. Może inny zespół tchnie w cykl nowe życie?

dead island 2

Podczas konferencji Sony wydawca gry, Deep Silver, ujawnił produkcję oraz przedstawił jej pierwszy zwiastun. Jako że Techland zajęty jest pracami nad "Dying Light", "Dead Island 2" powierzono niemieckiemu studiu Yager Development. Developer znany jest głównie ze "Spec Ops: The Line" – strzelanki, która ukazała się dwa lata temu i była nastawiona na ponurą orz wstrząsającą historię, obrazującą tragedie wojny.

Książki fantastyczne

"Wierni wrogowie" na Game Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 0
wierni wrogowie, okładka

Wiem, wiem, pewnie myśleliście, że jak kot, to najprawdopodobniej nie będę się z własnej woli pakowała tam, gdzie jest ZIMNO! Sterty śniegu, mróz, lód a do tego wilkołaki? Tak, macie rację, to nie miejsce dla mnie. Ale cóż poradzić na to, że właśnie w mroźnej Belorii została osadzona akcja najnowszej książki Olgi Gromyko? Sami rozumiecie, wręcz nie mogłam przepuścić takiej okazji. Co za tym idzie – po godzinach uśmiewania się z przygód Szeleny i spółki, czym prędzej powróciłam do ciepłej komnaty i skrobnęłam relację. Zapraszam do zapoznania się z recenzją!

Nie do końca mam pewność, od czego zaczęła się moja fascynacja literaturą fantasy zza wschodniej granicy. Od "Jesiennych ogni" Komarowej (o których pewnie kiedyś napiszę) czy może cyklu o wiedźmie spod pióra Olgi Gromyko. Wiem jedno: po pierwszych stronach historii Wolhy Rednej przepadłam. Wyobraźcie więc sobie moją radość, gdy okazało się, że ukazuje się kolejna książka tej autorki – "Wierni wrogowie", których akcja rozgrywa się wprawdzie w tym samym świecie, co wcześniej, ale wiele lat przed narodzinami rudej i wrednej studentki magii...

Czytaj dalej...

Magicka 2

[Targi E3] Powstaje "Magicka 2"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Nie jest to jakimś ogromnym zaskoczeniem, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, jakim niespodziewanym hitem (także kasowym) okazała się swego czasu pierwsza część serii. Paradox Interactive wraca do pozytywnie zakręconych magicznych klimatów, dorzucając garść nowych opcji, czyniących tryb kooperacji jeszcze zabawniejszym, a także wiele innych zaskoczeń, których byśmy nigdy nie spodziewali się po tej marce.

magicka 2, paradox interactive, e3

Cóż, tyle przynajmniej obiecują Szwedzi. Jak będzie naprawdę, przekonamy się, gdy zespół wyłoży karty na stół i podzieli się pierwszymi konkretami. Na ten moment, łapcie aktorski zwiastun – tradycyjnie z nutką czarnego humoru.

Bloodborne

Powoli zaczyna świtać, więc to ostatni gwizdek na ponure i mroczne klimaty, w które wprowadza nas oficjalny zwiastun "Bloodborne". Krótkie spojrzenie na rodowód gry daje nam klarowną odpowiedź, czego możemy się spodziewać. Hidetaka Miyazaki oraz studio From Software to arcymistrzowie niepokojącej aury, a także gier, przy których nawet najwięksi zapaleńcy urodzeni z padem w dłoni, łamią sobie zęby, jak również popadają w czarną rozpacz.

bloodborne, from software

Hardcorowy aRPG i wiktoriańskie klimaty? Czemu nie, jestem za.

Środziemie: Cień Mordoru

W gorącym Los Angeles nie mogło zabraknąć studia Monolith i ich najnowszego dziecka opartego o świat zrodzony w głowie J.R.R. Tolkiena – "Śródziemie: Cień Mordoru". Choć materiał sprawia wrażenie mocno pociętego oraz chaotycznego, a komentarz oparzony jest frazesami, które słyszeliśmy wielokrotnie, to mimo wszystko nie zaszkodzi rzucić okiem i sprawdzić, z czym je się tego kotleta. Dzięki temu przekonacie się, że nawet kopiując sprawdzone oraz utarte schematy, można stworzyć coś intrygującego.

middle-earth: shadow of mordor

Urywki w głównej mierze skupiają się na morderczych umiejętnościach pół-upiora Taliona (ewidentnie on i Sandor Clegane pobierali nauki od tego samego mentora), a także jego zmysłu wykorzystywania elementów otoczenia do krwawych celów.

Borderlands: The Pre-Sequel!

Piekielnie gorąca noc, hę? Też nie możecie zasnąć i przewracacie się tylko z boku na bok, klnąc pod nosem na ten ukrop? Spokojnie, wyluzujcie i odprężcie się. My jeszcze nie kończymy naszej warty, gdyż po drugiej stronie oceanu wciąż dzieją się ciekawe rzeczy, więc równie dobrze możecie poczuwać razem z nami. Kto wie, może to będzie doskonałym remedium na ukojenie nerwów?

borderlands, the pre-sequel

Tym bardziej, że tym razem na scenę wyszli prawdziwi eksperci od luźnych i prześmiewczych klimatów. Mowa tutaj oczywiście o chłopcach ze studia Gearbox, którzy postanowili podzielić się z nami świeżutkim, blisko siedmiominutowym fragmentem rozgrywki z kosmicznego "Borderlands: The Pre-Sequel" i na dodatek okrasili go swoim fachowym komentarzem.

Stąd też, jeżeli chcecie wiedzieć, dlaczego z postapokaliptycznej Pandory przenosimy się na równie nieprzyjazny księżyc planety, jak wykorzystać zmienne warunki na polu walki przy pomocy niskiej grawitacji, a także dlaczego wszyscy mieszkańcy tej satelity mają australijski akcent, to nie pozostaje Wam nic innego jak tylko sprawdzić ten materiał. Uprzedzam, tym razem zabrakło miejsca dla Claptrapa. Smuteczek.

Wczytywanie...