







W sieci ukazał się kolejny zwiastun gry "Vampyr" od studia DONTNOD Entertainment. Materiał miał wprawdzie pojawić się dopiero podczas tegorocznych targów E3, ale niestety (stety?) wyciekł do Internetu chwilę wcześniej.



"Via Nebula" to ekonomiczna gra typu "worker placement" autorstwa Martina Wallace'a, znanego z wymyślenia tak nietuzinkowych tytułów, jak choćby "Świat Dysku: Ankh-Morpork" czy "Studium w Szmaragdzie". Na polskim rynku ukazała się pod banderą REBEL.pl, a grać w nią można w składzie od 2 do 4 osób. Zabiera nas ona do doliny Nebuli, skrywającej osnute gęstą mgłą łąki i lasy, czekające na dzielnych odkrywców, którzy na ruinach zdewastowanych dawno miast wzniosą imponujące budowle i przywrócą dolinie zapomnianą świetność.
Składa się na nią duża plansza główna, planszetki graczy, talia kart, rozmaite tekturowe żetony i heksagonalne kafle oraz mnóstwo drewnianych znaczników zarówno rzemieślników, budynków, jak i pięciu występujących tu surowców. Ogólnie w grze chodzi o to, by gromadzić dobra i stawiać budowle. Gdy komuś uda się wznieść piątą, partia kończy się i następuje zliczenie punktów. Ten, kto będzie mieć ich najwięcej, zwycięża. Jak zatem wygląda sama rozgrywka?


Dalszy ciąg poradnika poświęconego taktyce gry. W roli ilustracji Święty kwartet i Awangarda.
Diabeł podobno tkwi w szczegółach. Powodzenie wyprawy zależy w dużym stopniu od etapu planowania. Przeciwnicy wyposażeni w dobre schematy postępowania będą bezlitośnie wykorzystywali słabości. W poprawnym składzie (co zwykle wystarcza) wszystkie niezbędne funkcje muszą być (lepiej lub gorzej) wypełniane. W bardzo dobrym postacie potrafią wzajemnie wykorzystywać swoje umiejętności. Tu świadomość określa byt. Jeśli nie zdajemy sobie sprawy z tego, co i jak działa, jakie są braki różnych klas i jak je można skompensować, wpadamy w niebyt. Po kolei zatem.

Nowy projekt Cyanide Studio "Call of Cthulhu" otrzymał wreszcie trailer. Wszystko przy okazji E3. Produkcja będzie oczywiście oparta o świat stworzony przez H. P. Lovecrafta, ma być "dochodzeniowym RPG, opakowanym w psychologiczny horror". Gracz wcieli się w postać Edwarda Pierce'a, weterana oraz prywatnego detektywa żyjącego w Bostonie lat 20..

- 1601 stron
- « Pierwsza
- ←
- 436
- 437
- 438
- 439
- 440
- →
- Ostatnia »