Inne

Książkowe piractwo, wolność i krokodyl

Dodała: , · Komentarzy: 0
mckitterick

Mówią, że niektóre rzeczy w internecie się nie starzeją, dlatego, pomimo że minął już ponad miesiąc od publikacji, postanowiłam zajrzeć do działu tłumaczeń, aby pochwycić jakąś duszę i zaprząc ją do pracy. Nieszczęśnikiem (chociaż na dobrą sprawę z własnej woli) okazał się nasz drogi Matthias.

Rzecz tyczy się piractwa. I to nie tego growego, obgadanego już ze wszystkich stron, ale tego... literackiego. Owszem, proceder piractwa książkowego nie jest może jeszcze jakiś przeraźliwie głośny, ale daje się we znaki niejednemu pisarzowi. I tak oto składam na wasze ręce pilotażowy egzemplarz wieszczonego nam działu felietonowego, w postaci notki blogowej, której autorem jest Chris McKitterick, amerykański pisarz, astronom, nauczyciel oraz redaktor z dziedziny sci-fi. Zapraszam do lektury, jak i do dyskusji! :)

RPGi tekstowe

Pakiet fabularny Star Wars Universe

Dodał: , · Komentarzy: 1

Na stronie głównej Star Wars Universe: The Dawn of Heroes pojawiły się dwa artykuły, które zaciekawią wszystkich tych, którzy dla zabawy potrzebują dobrej fabuły.

star wars universestar wars universe

Pierwszy z nich przybliży rasy i klasy postaci, w które będzie mógł wcielić się grać. Wyboru dokonujemy już na początku, zaś udostępniono trzy opcje: użytkownik Mocy, Wojownik i Łajdak. Przedstawicielami pierwszej z klas są wszyscy wrażliwi na Moc, którzy nie przestali się pojawiać nawet po Wielkim Pogromie. Wojownik to połączenie doświadczenia, wytrzymałości i żelaznej dyscypliny. Niektórzy z nich walczą dla honoru, inni dla pieniędzy, dzięki czemu nieco przypominają łajdaków – słynących z cichych działań zabójców, szpiegów i przemytników.

Fable 3

„Fable III” na PC – kolejne filmy

Dodał: , · Komentarzy: 1
Fable 3Fable 3Fable 3

Jeżeli ostatni materiał z „Fable III” na PC nie zraził Was do tej konwersji, to serwis IGN przygotował kolejne dwa filmiki prosto z rozgrywki. Prócz lepszej jakości, możecie zaobserwować, jak sprawdza się system czarowania oraz pooglądać miłe dla oka „finishery”. Poza tym to ponownie tylko walka, walka i walka... co tu więcej pisać? Przeciwnicy i tak nie zmądrzeli od ostatniego razu, więc trzeba się modlić, że panowie pogrywali sobie po prostu na łatwym poziomie trudności.

Krakow Game Fusion 2011

Krakow Game Fusion 2011 – pierwsze informacje

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

krakow game fusion 2011, konwent

Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie pragnie zaprosić wszystkich fanów gier i fantastyki na ogólnopolski festiwal Krakow Game Fusion!

W dniach 15-17 kwietnia 2011 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie będzie można m.in. uczestniczyć w spotkaniach ze znanymi pisarzami, wysłuchać interesujących prelekcji, zabrać głos na panelach dyskusyjnych czy wziąć udział w ciekawych warsztatach i wielu konkursach. W programie nie zabraknie turniejów gier komputerowych, planszowych czy karcianych oraz różnorodnych wystaw i widowiskowych pokazów walk.

Nie zmarnuj takiej okazji i przyjedź na Krakow Game Fusion! Szczegółowy plan konwentu wkrótce na naszej stronie internetowej.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Informacja prasowa

władca pierścieni: wojna na północy

Cenega, oficjalny partner firmy Warner Bros. Interactive Entertainment oznajmia, że „Władca Pierścieni: Wojna na Północy”, epicka gra Action-RPG oparta na serii kultowych powieści J.R.R. Tolkiena, zostanie wydana w roku 2011 na konsole PlayStation®3, Xbox 360® oraz PC z Windows.

Stworzony przy współpracy z Middle-Earth Enterprises, „Władca Pierścieni: Wojna na Północy” łączy oryginalne elementy fabuły z dobrze znanymi wątkami z arcydzieła J.R.R. Tolkiena. Przełamując dotychczasowy schemat gier RPG osadzonych w realiach Śródziemia, „Władca Pierścieni: Wojna na Północy” wprowadza innowacyjny system rozgrywki kooperacyjnej dla maksymalnie trzech graczy, którzy tworząc własną drużynę walczą z siłami Saurona na Północy.

Game Exe

Jubileuszowe wyniki!

Dodał: , · Komentarzy: 28

Większość z naszych jubileuszowych konkursów zakończyła się już jakiś czas temu, dziś kończą się ostatnie. Lecz dzisiejszy dzień jest nie tylko kresem pozostałych konkursów, ale również długo oczekiwanym terminem ogłoszenia wyników konkursów. Wśród tylu zgłoszeń, po przesianiu osób, którym udało się zgłosić kilkukrotnie, wylosowaliśmy zwycięzców pierwszej części naszych konkursów, a w pozostałych gdzie ważna była inwencja twórcza, wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze prace spełniające warunki zadania. Chcesz wiedzieć czy coś wygrałeś? Zajrzyj do rozwinięcia i rozwiej swoje wątpliwości!

skrzynia
Dragon Age II
Daj, ać ja pobruszę, a ty poczywaj!

Jak zapewne pamiętacie, wczoraj informowałem o planach polonizacyjnych EA Polska związanych z „Dragon Age II” – dystrybutor bez ogródek oświadczył, że rezygnuje z dubbingu w kontynuacji „smoczej sagi” z przyczyn biznesowych i będziemy musieli się zadowolić tylko polonizacją kinową. Wielu graczy przyklasnęło tej wieści, bo wiadomo – poziom lokalizacji w naszym kraju bywa różny, a i BioWare do kwestii „voice actingu” zawsze podchodzi bardzo poważnie, zatrudniając aktorów z najwyższej półki.

Jak się jednak okazuje, część fanów podeszła do tej nowiny dość sceptycznie i zamierza walczyć z decyzją podjętą przez EA Polska. Pragną ukazać niezadowolenie polskich graczy poprzez zapisy do specjalnej grupy utworzonej na „mordoksięgu”. Organizatorzy akcji liczą na to, że w przypadku skaptowania pokaźnej ilości pasjonatów „Dragon Age”, dystrybutor zdecyduje się ponownie przemyśleć swoją decyzję (a nawet jeśli nie, to przynajmniej społeczność zademonstruje swoją złość). Jeżeli chcecie poprzeć tę inicjatywę, wystarczy udać się pod ten adres i kliknąć na przycisk „lubię to”.

The Elder Scrolls V: Skyrim
skyrim, gameinformer

Najnowszy numer czasopisma „GameInformer” trafił już do prenumeratorów, a to oznacza tylko jedno – pierwsze informacje o „The Elder Scrolls V: Skyrim”. O tak... czas odkryć pierwsze karty i sprawdzić, jakie cuda na kiju wykoncypowali fachowcy z Bethesdy przez te ostatnie cztery lata.

Tak więc w telegraficznym skrócie...

Tłusty Czwartek

No, więc tego. Ostatnim razem pisałam do Was... Ostatni raz w zeszłym roku. Czas – magiczna rzecz, co nie? Podobny do wiatru, bo ani jednego ani drugiego nie da się złapać, a obydwa wpływają na naszą skórę – albo ją wysuszają, albo marszczą.

Przyznam szczerze, że po raz pierwszy cieszę się, że prezentuję dziś publikowane artykuły, bo jeden z nich dotyczy Neverwinter Nights. Aktualnie trzaskam maniakalnie w Wiedźmina i coś mi się wydaję, że przejdę tę grę więcej niż jeden raz, co dotychczas zdarzyło się tylko w przypadku wspomnianego Neverwinter. Czułam się więc, jakbym zdradzała czczony tytuł z Wiedźminem... Tak po prawdzie mówiąc, gdyby przyszedł do mnie taki białowłosy paker z długim mieczem, to pewnie nie długo bym się wahała, żeby zdradzić z nim nieco pozbawione herosów Neverwinter. W każdym razie, po raz pierwszy chcę przejść grę jeszcze raz nie w ten sam dokładny sposób co za pierwszym razem (czyli nie tą samą postacią, chociaż tutaj nie mam za bardzo wyboru, ale chodzi o wybierane zdolności, z nie tą samą zbroją, mieczem i zaklęciami) – brawa więc dla twórców Wiedźmina. Wnieśliście nieco różnorodności do mojego życia.

Tlusty czwartek
ArcaniA: Gothic 4
arcania: gothic iv, fall of setarrif

Wszystko w wyniku tego, że firma JoWooD Entertainment, która to posiada wyłączne prawa do marki „Gothic”, dzisiejszego dnia ogłosiła upadłość. Jak widać „Arcania: Gothic IV” nie sprzedała się tak dobrze na świecie, jak oczekiwał tego wydawca, mający już od kilkunastu miesięcy nóż na gardle. Austriacy zagrali va banque przekazując dochodowe uniwersum Spellboundowi i nie trzeba być omnibusem, żeby dojść do wniosku, że przejechali się na tym interesie jak Zabłocki na mydle. Gra została bardzo chłodno przyjęta przez krytyków (średnia ocen 63% według serwisu Metacritic) i przez samych fanów, którzy jako policzek uznali drastyczne spłycenie rozgrywki i znaczące odejście od specyficznego, gotyckiego klimatu.

Co wynika z bankructwa JoWooD? O zapowiedzianym kilka tygodni temu DLC – „Fall of Setarrif”, możemy najprawdopodobniej zapomnieć. Tak samo jak o konwersji „Arcania: Gothic IV” na PS3 oraz dodatku do „Spellforce 2” – „Faith In Destiny”. Przynajmniej do czasu nabycia praw do tych marek przez inne podmioty, a jestem święcie przekonany, że na tak smakowite kąski szybko znajdą się chętni.

Kto wie, czy tak nie jest lepiej? Nowy początek i świeży start – taki wstrząs może staremu „Gothicowi” przynieść tylko same korzyści. Pożyjemy, zobaczymy.

Wczytywanie...