Tłusty Czwartek

Skarpetki i piżamy. Jedne z najbardziej oryginalnych prezentów świata. I to na każdą okazję. Nie rozumiem ludzi, którzy nie zatwierdzają egzystencji piżam, no pomyślcie tylko. Jakieś tradycje trzeba zachować, nie? A skoro ewolucja pozbawiła nas futra, to pomimo centralnego ogrzewania i innych pierdół, jakieś odzienie powinno się na sobie mieć. Naprawdę, niektóre rzeczy po prostu powinno się robić. A, że piżam 'modeli' i stylów dostępnych jest tysiące, zaczynając od pociętych kawałków byle jakiego materiału, a kończąc na krowich wzorach... To, to już inna sprawa.

To samo pytanie stawiam do ludzi, którzy nie korzystają z kapci w domu. Ja wiem, w skarpetach albo na boso wygodniej, ale jak ktoś te kapcie Wam kupił, to już je noście. Mamy naprawdę nie lubią widoku poprzecieranych skarpet wyciąganych z pralki, a po to jest elektroluks (potocznie zwany odkurzaczem poza Poznaniem ponoć), żeby wyczyścić takowy dywan, a nie Wasze skarpety. A już zwłaszcza nie białe. Błagam Was.

Tlusty czwartek
Mythos

Questastycznie!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Misje, dostępne w Mythos, pozwolą graczom współtworzyć historię pierwszej na świecie gry typu hack’n’slash MMO. Wiele różnorodnych zadań, dostępnych w ogromnej liczbie lokacji świata Uld, będzie czekało na pojedynczych poszukiwaczy przygód bądź drużyny, składające się z maksymalnie 5 graczy. Nagrody, jakie będzie można otrzymać za wykonane zadania, to nie tylko rosnąca liczba punktów doświadczenia czy wartościowy ekwipunek, ale także szereg bonusów, które umożliwią wszystkim szybsze zdobywanie kolejnych poziomów.

Might & Magic: Heroes VI

Dumne Centaury na ziemiach Ashan

Dodał: , · Komentarzy: 3

Całkiem niedawno Ubisoft umożliwił dostęp do nowej wersji oficjalnej strony tyczącej się szóstej już odsłony gry z serii Heroes of Might & Magic, która przewrotnie nazwana została Might & Magic: Heroes VI. Na niej to umieszczone są ogólne informacje na temat zarysu fabularnego, głównych postaci, frakcji, kreatur czy budynków.

Might & Magic: Heroes VIMight & Magic: Heroes VI
Centaur oraz Centaur Maruder

Poza nową stroną producenci ujawnili kolejną jednostkę należącą do barbarzyńskiej frakcji – Twierdzy. Są nią Centaury, które opisane są tymi słowami:

Krakon 2011

I Ty możesz pomóc Krakonowi!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Organizatorzy konwentu Krakon 2011 ogłaszają rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń na helperów oraz pomocników technicznych. Zgłoszenia na oba te stanowiska należy wysyłać na maila: helperzy@krakon.irpg.pl.

Przesłany do nas mail powinien zawierać wszystkie podane poniżej informacje:

  • imię "ksywa" nazwisko,
  • wiek (co do dnia, nie rocznikowo),
  • pesel,
  • dokładny adres zamieszkania,
  • telefon kontaktowy,
  • przeciwwskazania zdrowotne, jakie bierzecie leki, itp.,
  • preferowany rodzaj pracy na konwencie, ewentualnie jakiej pracy wolelibyście uniknąć,
  • zdjęcie na którym twarz osoby jest bardzo dobrze widoczna,
  • ilość konwentów jako helper, jakie to były konwenty oraz uzyskane doświadczenie.

Zgłoszenia nie zawierające którejś z informacji bądź napisane w zupełnie innym układzie nie będą przez nas rozpatrywane.

TERA: The Exiled Realm of Arborea

Otwarta Beta gry TERA w Korei ruszyła!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Ostatnia zapowiedź gry i informacja o starcie bety zaowocowała tysiącami graczy, rejestrujących się do fazy otwartych testów

Nowy trailer, zwiastujący rychłe nadejście fazy otwartej bety w Korei (ruszyła 11 stycznia 2011), jest od kilku dni dostępny w internecie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zobaczyć wspomnianego filmu, to nic straconego. Znajdziecie go poniżej. Trailer ukazuje również część możliwości gry TERA. Są to, między innymi: epicka linia fabularna, rozwijająca się wokół gracza za pośrednictwem tysiąca misji, interaktywne środowisko oraz elementy PvP, zaprezentowane w pierwszych scenach z pól bitew.

Od 30 grudnia 2010 roku koreańscy gracze mieli możliwość stworzenia swoich postaci oraz zarezerwowania miejsca na swoim ulubionym serwerze. W okresie od 30 grudnia do 8 stycznia otwarto ponad 27 serwerów gry, błyskawicznie oblężonych przez ogromną rzeszę fanów, którzy już w pierwszych dniach stworzyli ponad 20 tysięcy gildii.

Grim Dawn

Minęło trochę czasu od ostatniej garści informacji, a dokładnie zrzutów ekranowych, o Grim Dawn, więc czas to zmienić. Dla tych co się nie orientują w temacie małe przypomnienie. Tytuł ten to action cRPG produkowany przez studio Crate Entertainment, w skład którego wchodzą twórcy świetnego hack&slash Titan Quest. Wciąż mało wiadomo na temat samej fabularnej strony gry, lecz na pewno wszystko rozgrywa się w mrocznym okresie przybliżonym do epoki wiktoriańskiej z tym, że po polach biegają zombie oraz inne tego typu stwory.

Wracając do meritum sprawy. Na oficjalnej stronie tytułu udostępniono nową ścieżkę dźwiękową pt. "They Come", którą uświadczymy w grze. Podobnie jak to miało miejsce z wcześniejszym utworem "Devil's Crossing", nuta idealnie wpasowuje się w klimat gry i przypomina mi nieco muzykę, jaką usłyszeć można przemierzając podziemia Monastyru w Diablo II. Dodatkowo warto wspomnieć, że nasza galeria poszerzyła się o kilka nowych screenów z Grim Dawn, których skromną część możecie zobaczyć poniżej.

Dragon Age II
angielski dubbing

Kwestia lokalizacji „Dragon Age II” wzbudziła i na naszym serwisie ożywczą dyskusję. Trudno się temu dziwić, dubbing na polskim rynku jest od zawsze powiązany z kontrowersjami oraz rozbieżnym zdaniem, bo wchodzimy w sferę gustów – a te jak wiemy są różnorakie. Jednakowoż wszyscy uczestnicy tej ciekawej wymiany zdań, zgodzili się jednogłośnie, jeżeli chodzi o celowość akcji „mordoksięgowej” – kompletnie brak tutaj sensu, skoro jest już „po ptokach”. To zdanie podziela Tomasz Tinc, community manager EA Polska, który udzielił krótkiego wywiadu serwisowi CD-Action Online.

Cdaction.pl: Co sądzisz o inicjatywie fanów Dragon Age'a II na Facebooku, którzy domagają się, aby gra została wydana w polskiej pełnej wersji językowej? Czy jest szansa, aby coś ona zmieniła?

Tomasz Tinc: Bardzo nas cieszy, że fani Dragon Age II tworzą tak dużą i silną grupę. Niemniej, decyzja dotycząca lokalizacji gry została podjęta już jakiś czas temu i nie ma możliwości jej zmiany. Mogę jednak zapewnić, że lokalizacja tekstowa Dragon Age II stać będzie na naprawdę wysokim poziomie i wszyscy, którzy oczekują udanego tłumaczenia będą usatysfakcjonowani.

Dlatego też trzeba przyjąć tę decyzję z honorem i cieszyć się grą z angielskimi głosami. Przynajmniej w przyjemny sposób podszlifuje się język, a to jest zawsze w cenie. Zresztą coś czuję, że dubbing i jakość polonizacji będą najmniejszym zmartwieniem dla gracza, podczas epickiej przygody w świecie Thedas...

Gra o tron
gra o tron

„Gra o tron” to jedna z najbardziej wyczekiwanych, tegorocznych pozycji telewizyjnych i trudno się temu dziwić. Adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki, docenianej przez niezliczonych pasjonatów fantastyki, gęsto polana frapującym światem i intrygującą historią. Czego pragnąć więcej? Dodajmy do tego stację HBO, która nigdy jeszcze nie nakręciła kiepskiego serialu. Wręcz przeciwnie, ich produkcje odznaczają się znakomicie zarysowanymi postaciami, soczystymi intrygami, niespotykanym klimatem i rozmachem godnym kasowych filmów.

Nie ulega zatem wątpliwości, że „Gra o tron” jest zwyczajnie skazana na sukces. Sama stacja według plotek już przymierza się do zamówienia kolejnego sezonu, co jest swoistym ewenementem, bo najczęściej serial musi ostro powalczyć o widza, zanim jakiekolwiek ruchy zostaną wykonane. Natomiast autor powieści, George R.R. Martin, ma bardziej ambitne, wieloletnie plany. Pisarz w jednym z paneli dyskusyjnych zostały zapytany o to, czy nie odczuwa presji, aby tworzyć kolejne książki z serii jak najszybciej, w obawie, że HBO może go dogonić, co stworzy dość nieciekawy problem.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Tworzenie gier komputerowych, a w szczególności cRPGów, to ciężki kawałek chleba. W Rockville, gdzie obecnie pomieszkuje Bethesda Softworks, z pewnością nie jest inaczej, aczkolwiek projektowanie przyszłych hitów wydaje się tam odrobinę słodszym procesem.

Pierwszy z zakulisowych filmików, przedstawiających pracę nad „The Elder Scrolls V: Skyrim”, zabiera nas właśnie na małą wycieczkę po siedzibie twórców. Można się z niego dowiedzieć m.in. gdzie zapadają najważniejsze decyzje, jak wygląda praca od kuchni nad „Skyrim”, w jakich warunkach pracują developerzy oraz jaki jest ich sposób na minimalizacje stresów związanych z produkcją gier.

Generalnie materiał jest warty obejrzenia, pomimo iż żadnych szokujących informacji o najnowszym „The Elder Scrolls” w nim nie znajdziemy (choć z drugiej strony, osoby wytrwałe i uważne co nieco mogą wypatrzeć). To zwyczajnie miła ciekawostka, na którą wypada rzucić okiem.

Pfff... nie mają nawet fontanny tryskającej czekoladą ani jesiotra z kawiorem na stołówce! Jak Ci biedacy mogą normalnie pracować?

Dragon Age II

We współczesnych czasach mordują też dobre cRPG.

Każdy, kto śledził informacje traktujące o „Dragon Age II” dobrze wie, że nie należy oczekiwać od tej produkcji jakiejś smakowitej intrygi. BioWare ponownie przygotował nam kotleta zmielonego z patosu, schematów i zapożyczeń z popkultury. Całość zdaje się wiać trochę nudą, dlatego byłem niezmiernie ciekawy, w jaki sposób Kanadyjczycy będą próbowali nam sprzedać te standardowe danie tak, abyśmy pomyśleli, że to rarytas porównywalny z truflami i kawiorem. Tą śmiałą, acz skazaną na porażkę misję, przedstawia nam najnowsza część serii „Z pamiętnika developerów”.

Co nowego? Sporo świeżych scen prosto z gry, trochę o narracji, parę słów o romansach i ogólnie o zakulisowych trudach pracy nad historią.

Plik wideo nie jest już dostępny.

No, ależ to fascynu... Zzz… Zzzz… Zzzzz…

Wczytywanie...