Komiksy
thunderbolts

Choć premiera „Suicide Squad” już minęła, warto zauważyć, że to nie jedyna grupa złoczyńców powołana do zadań specjalnych. W przypadku „Thunderbolts” siły łączą ze sobą Czerwony Hulk, Deadpool, Venom, Elektra i Punisher. Z jakim skutkiem?

To nie pierwsza sytuacja, w której pod banderą Thunderbolts gromadzą się złoczyńcy. Liczba pseudonimów na liście przekroczyłaby dwudziestkę i nie powinno to dziwić, zważywszy na fakt, iż grupa debiutowała jeszcze w 1997 roku. I co tu kryć, po wielu ugrzecznionych i politycznie poprawnych historiach, opowieść o łotrach współpracujących w słusznym celu brzmi co najmniej zachęcająco.

Czytaj dalej...

Komiksy
supergirl

W drugim tomie z serii „Superman/Batman” ponownie możemy obserwować szorstką relację pomiędzy dwoma ikonicznymi bohaterami DC. Tym razem jednak uwagę czytelnika skradnie również niejaka Kara Zor-El.

W zatoce nieopodal Gotham Batman znajduje tajemniczy wrak, nieprzypominający ludzkiego dzieła. Tymczasem po mieście hasa młoda i naga blondynka, posiadająca niezwykłą siłę i potrafiąca latać...

W następnych scenach przechodzimy już do właściwej kwestii, będącej osnową całego tomu. Dziewczyna ląduje w jaskini Batmana równie szybko, jak ten wcześniej obezwładnił ją dzięki kryptonitowi. Nie trzeba też długo czekać na pojawienie się Supermana – ten jest wręcz zachwycony mogąc poznać swą kuzynkę z Kryptonu i wierzy, że dzięki temu dowie się więcej o rodzimej planecie. Naturalnie Batman okazuje się mieć więcej zastrzeżeń do przybyszki i nie ufa jej w żadnym stopniu, traktując jak potencjalne zagrożenie. Z kolei inni widzą w niej gotową do wykorzystania broń.

Czytaj dalej...

Steam Works: Wiek Pary

Steam Works: Wiek Pary – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
steam works wiek pary, okładka

"Steam Works: Wiek Pary" to gra autorstwa Alexa Churchilla wydana przez Wydawnictwo Baldar i przeznaczona dla od 2 do 5 osób. Gracze wcielają się w niej w naukowców, inżynierów i konstruktorów, wymyślających nowe, napędzane kołami zębatymi, parą bądź prądem maszyny. Ten, kto spisze się najlepiej, dostanie oficjalny tytuł Nadwornego Wynalazcy Jej Królewskiej Mości.

Na całość składa się główna plansza, drewniane figurki postaci, planszetki graczy, duża sterta rozmaitych kafelków oraz nieco mniejsza różnych żetonów. W trakcie zabawy w "Steam Works" akcje wykonuje się na przemian, by dobierać nowe kafle, budować i rozbudowywać maszyny bądź korzystać z już istniejących, a wszystko po to, żeby ostatecznie zdobyć jak największą liczbę Punktów Prestiżu (PP). Jak to wygląda w praktyce?

Gry planszowe i karciane
osadnicy narodziny imperium trzej przyjaciele z boiska, okładka

"Trzej Przyjaciele z Boiska" to drugi imperialny dodatek do wydanej pod banderą gliwickiego Portalu gry karcianej pt. "Osadnicy: Narodziny Imperium", autorstwa Ignacego Trzewiczka. Nie jest on samodzielną grą, zatem trzeba posiadać jej wersję podstawową, by móc z niego skorzystać. On sam zawiera karty do istniejących już Frakcji, a dokładnie po 10 sztuk dla Atlantydów, Rzymian, Barbarzyńców, Egipcjan i Japończyków. Dodatkowo znajdziemy w nim 13 kart Zwykłych i po 2 karty Frakcji oraz Ataku dla wirtualnego gracza, dedykowane osobom grającym w tę produkcję w trybie solo. Co nowego sobą wnosi i na ile zmienia oblicze klasycznych "Osadników"?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Szalone Wózki – recenzja gry planszowej

Dodał: , · Komentarzy: 0
szalone wózki, okładka

"Szalone Wózki" to imprezowo-rodzinna gra planszowa autorstwa Charlesa-Amira Perreta wydana przez Wydawnictwo Portal i przeznaczona dla od 3 do aż 8 osób. Podczas zabawy gracze dzielą się na dwuosobowe zespoły, które będą rywalizować w trakcie wyścigu tytułowymi wózkami. Jako że mają dostęp do odmiennych akcji, bo jeden siedzi z przodu, a drugi z tyłu, kluczowe okazuje się skoordynowanie działań. Sęk w tym, że nie można się ze sobą w ogóle kontaktować, a jedynym narzędziem pozostaje intuicja.

Na całość składa się mnóstwo elementów: począwszy od tekturowych Plansz Toru, Desek Rozdzielczych, Liczników Doładowania czy Prędkościomierzy, przez stertę żetonów, liczne karty i zasłonki, na czterech drewnianych wózkach kończąc. Smak zwycięstwa poczuje ta drużyna, która nie tylko udanie zaprezentuje się w otwierających grę Kwalifikacjach, ale też jako pierwsza zamelduje się na mecie finałowego Wyścigu. Jak zatem wygląda rozgrywka?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane
wielka księga szaleństwa, okładka

"Wielka Księga Szaleństwa" to nowa gra kooperacyjna autorstwa Maxime Rambourga wydana przez Wydawnictwo Portal pod szyldem 2Pionków i przeznaczona dla od 2 do 5 osób. Gracze wcielają się w niej w młodych adeptów czarodziejskiej szkoły, którzy nieopatrznie otworzyli magiczną księgę, uwalniając skryte w niej potwory. By wszystko skończyło się dobrze, muszą spróbować pokonać je wspólnymi siłami i z powrotem zamknąć przeklęte tomisko.

Na całość składa się głównie niewielka plansza, nieco tekturowych znaczników i mnóstwo przeróżnych kart: Grymuaru, Klątw, Szaleństwa, Zaklęć czy Żywiołów. Celem graczy jest przerzucenie wszystkich stron otwartej księgi i pokonanie ostatniego potwora, pilnując jednocześnie, by nie popaść w szaleństwo. Jak zatem wygląda sama rozgrywka?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Serce smoka – recenzja gry karcianej

Dodał: , · Komentarzy: 0
serce smoka

Długo poszukiwałam gry ciekawej, utrzymanej w klimacie fantasy i stworzonej jedynie dla dwóch osób. Większość gier wieloosobowych zbyt wiele traci w dwuosobowej rozgrywce. W końcu w moje ręce wpadło "Serce smoka", które z naddatkiem, estetycznym bonusem, spełniło wszystkie powyższe kryteria.

"Dawno, dawno temu, Wielki Smok opiekował się wszystkimi ludźmi i pilnował, aby w całym królestwie panował ład i porządek. Jednak złowrogi czarnoksiężnik rzucił na niego urok, który zamienił go w posąg, a źródło jego wewnętrznego ognia uwięził w rubinie, zwanym Sercem Smoka. Kiedy zabrakło Wielkiego Smoka, w krainie nastały lata niepokoju. Rozszalałe ogniste smoki i trolle atakują królestwo, z trudem powstrzymywane przez mężnych bohaterów i sprytne łowczynie. (…)"

Czytaj dalej...

Dungeons&Dragons

Nic podobno nie zdarza się dwa razy, jednak w biznesie ta zasada zdaje się nie obowiązywać, bowiem Czarodzieje z Wybrzeża ponownie łączą należące do nich światy, dzięki czemu miłośnicy najnowszej edycji Lochów i Smoków będą mogli udać się do Innistrad.

dungeons and dragons, innistar

Właśnie dziś ma swoją premierę "Plane Shift: Innistrad", czyli druga wycieczka miłośników Dungeons&Dragons do świata Magic: The Gathering. Podobnie jak "Zendikar", także i tym razem za nową przygodą stoi James Wyatt, który zabiera graczy do pełnego gotyckich katedr Innistrad, gdzie czekają wszelkiej maści wampiry czy wilkołaki.

Gry planszowe i karciane
boss monster niezbędnik bohatera

"Niezbędnik Bohatera" to dodatek do gry pt. "Boss Monster", wydany przez Fabrykę Kart Trefl-Kraków. Do standardowej rozgrywki wprowadza on nowość w postaci kart przedmiotów, zmieniających bohaterów w prawdziwe maszyny do zabijania. Dzięki nim stają się oni jeszcze groźniejszymi przeciwnikami. Jeśli jednak uda nam się ich pokonać, będziemy mogli w ramach nagrody wykorzystać dzierżone przez nich przedmioty.

Na całość składa się 26 kart: 20 przedmiotów, 4 nowe komnaty i 2 czary. Jak zmieniają one oblicze gry?

Czytaj dalej...

Gry planszowe i karciane

Korsar – recenzja gry karcianej

Dodał: , · Komentarzy: 0
korsar, okładka

Piraci mają to do siebie, że bardzo dobrze sprawdzają się na stronach książek czy planach filmowych, a ludzie chcą o nich czytać i ich oglądać. Nie inaczej jest z grami karcianymi. Jedną z przedstawicielek pirackiego klimatu jest miniprodukcja pt. "Korsar", autorstwa Reinera Knizia, wydana pod banderą Fabryki Kart Trefl-Kraków i przeznaczona dla od 2 do aż 8 osób.

W tytule tym gracze wcielają się w rolę kapitanów statków i z jednej strony mają starać się bronić sojusznicze, wypełnione skarbami galeony, z drugiej zaś próbować jednocześnie grabić jednostki asekurowane przez przeciwników. Posłuży im do tego komplet 78 kart. Jak więc wygląda sama rozgrywka?

Czytaj dalej...

Wczytywanie...