Persona 5 Royal

Persona 5 Royal – recenzja gry

Dodał: , · Komentarzy: 0
persona 5 royal

"Persona" to japońska seria gier konsolowych od studia Atlus, będących pół na pół RPGami i symulatorami życia japońskiego licealisty/licealistki. Ma ona liczne grono oddanych fanów zarówno w Japonii, jak i na Zachodzie. Każda z głównych odsłon serii doczekała się edycji rozszerzonych, licznych spin-offów (od bijatyk po całkiem niezłe rytmiczne gry taneczne) oraz przełożenia fabuły na seriale i filmy anime. Piąta część serii miała swoją międzynarodową premierę w 2017 roku i stała się jedną z najlepszych gier na Playstation 4. Trzy lata później ukazała się edycja rozszerzona gry – "Persona 5 Royal".

Wasteland 3

W kolejną podróż po mroźnym postapokaliptycznym Kolorado tym razem zabierają nas Brian Fargo, szef studia inXile, a także Nathan Long, starszy scenarzysta gry. Skoro widzimy na ekranie tych dwóch jegomościów to oczywiste jest, że będziemy rozmawiać o niuansach intryg, świata oraz postaci, na jakie natkniemy się podczas zabawy w “Wasteland 3”.

wasteland 3

Historia ma być zdecydowanie bardziej osobista i będzie utrzymana raczej w kontekście opanowania skrajnie nieprzyjaznego środowiska niż klasycznego ratowania świata. Czekają na rozliczne dylematy moralne i wybory, które wpłyną na kształt świata i postrzeganie Strażników przez społeczeństwo. Napatoczymy się na przeróżnej maści kultury, sekty (jedna z nich czci Ronalda Reagana i traktuje go jako boga) czy psychopatów. Ba, jednego z tych ostatnich będziemy mogli zwerbować do ekipy, co zaowocuje ciekawymi dialogami i otworzy tyle samo furtek, co je zamknie.

System Shock 3

Potwierdziły się ostatnie informacje, które przed chwilą oficjalnie ujawniło studio OtherSide. Tencent przejął prawa do kontynuacji marki “System Shock” i zajmie się rozwojem tej kultowej serii. Póki co, nie podano żadnych konkretnych szczegółów, ale z całą pewnością Chińczycy mają odpowiedni budżet, aby unieść wagę tej marki – tego ciężaru nie potrafiła wytrzymać mała niezależna firma.

system shock 3

Pytanie, w którą stronę pójdzie seria? Tencent nie ma najlepszej reputacji wśród społeczności graczy i nie są to nieuzasadnione głosy. Korporacja nie jest znana z jakiejś szalonej innowacyjności, a nawet często zdarza jej się bezczelnie kopiować wiele konkurencyjnych koncepcji. Firma specjalizuje się raczej w grach mobilnych z rozlicznymi mikrotransakcjami, a nie z głębokimi fabularnie singlowymi produkcjami. Dodatkowo dochodzi kwestia polityki i cenzurowania opinii graczy.

Cóż, jak zwykle, trzeba być dobrej myśli i czekamy na konkrety.

Solasta: Crown of the Magister

Choć wciąż nie mamy nawet mglistego pojęcia o tym, kiedy możemy spodziewać się premiery tego intrygującego taktycznego RPG opartego o zasady systemu Dungeons & Dragons 5.1, to twórcy nie zapominają o swoich fanach i stale o sobie przypominają ciekawymi materiałami. Dziś studio Tactical Adventures zaprezentowało kolejny zwiastun, który ukazuje istotne fragmenty rozgrywki.

solasta: crown of the magister

Wszak kreowanie postaci, tworzenie swojej drużyny i eksploracja to sól każdego dobrego RPGa. Warto rzucić okiem, bo tytuł prezentuje się nowocześnie, ale przy okazji ma w sobie sporo nostalgicznych nut, które trafią prosto do serca fanów klasyki.

Inne

Brian Fargo i jego ekipa nie próżnują. Szef inXile Entertainment oficjalnie dzisiaj potwierdził, że studio zaraz po premierze “Wasteland 3” skupi większość swoich mocy przerobowych na kolejnym dużym projekcie. Ten ma być RPG nowej generacji, który zostanie oparty na prezentowanym niedawno Unreal Enigne 5.

unreal engine 5

Oprócz tej krótkiej informacji, nie wiemy o produkcji nic. Prawdopodobnie, biorąc pod uwagę bliskie stosunki firmy z Microsoftem, będzie ona przeznaczona na platformy PC i Xbox Series X, a więc na jakiś czas szerokim łukiem ominie PlayStation 5. Spekuluje się również, że będzie tu chodzić o zupełnie nową markę, która ma być nastawiona na akcję.

Więcej informacji poznamy prawdopodobnie po premierze “Wasteland 3”.

Deus Ex: Bunt Ludzkości - Brakujące Ogniwo
deus ex: bunt ludzkości – brakujące ogniwo

Jeszcze przed dobą wszędobylskich DLC istniały tak zwane "dodatki", które stworzono z myślą, by oddać w ręce graczy więcej tego, co zdało egzamin i zapewniło odpowiednie zyski ze sprzedaży. Wymagały rzecz jasna podstawowej wersji do działania, skutecznie napędzając mechanizm wydobywania pieniędzy z kieszeni rozentuzjazmowanych fanów. "Brakujące Ogniwo" to produkt wyjątkowy, będący na poły "wypełniaczem" oraz tytułem dającym coś od siebie, jednocześnie wcale nie wymagając zainstalowania "Buntu Ludzkości". Czy ta swego rodzaju chimera zdołała podbić rynek?

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Przy okazji okrągłych piątych urodzin “Dzikiego Gonu”, Jakub Szamałek postanowił zdradzić kilka ciekawostek i tajemnic związanych z tą produkcją.

ciri,wiedźmin
Grafika autorstwa Graft22

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że zespół pisarski ubolewał mocno nad tym, że fabuła gry nie pozostawiała dostatecznie dużo czasu, aby porządnie wgryźć się w przeszłość Ciri i ukazać złożoność tej bohaterki. Z kolei dzisiaj główny scenarzysta studia zdradził, że mimo ogromnych chęci i prób, twórcy musieli zrezygnować z fragmentu, gdzie powtórzylibyśmy pojedynek na lodzie znany z książek. Miało to być swoiste połączenie walki, tańca, skoków i uników pomiędzy nadciągającymi nieprzyjaciółmi.

System Shock 3

Czyżby trzecie starcie ze zbuntowaną Sztuczną Inteligencją doszło jednak do skutku? Prawdopodobnie nastąpił kolejny zwrot akcji, choć wielu pewnie będzie kręcić nosem.

system shock 3

Kilka tygodni temu informowaliśmy o katastrofalnej sytuacji studia OtherSide, a co za tym idzie znikomych szansach na powstanie “System Shock 3”. Większość ekipy pracującej nad sequelem została zwolniona, a w najświeższym komunikacie firmy, Walter Somol, przedstawiciel do spraw marketingu i rozwoju biznesu, nawet nie żachnął słowem o tym projekcie. Co ciekawe, kilka tygodni po tym oświadczeniu sam Somol pożegnał się z firmą.

No i kiedy już praktycznie pogodziliśmy się z wyrzuceniem “System Shock 3” do kosza, do gry wszedł chiński Tencent, cały na czerwono.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Równo 5 lat temu zadebiutował “Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a reszta to już historia…

Miliony sprzedanych kopii. Setki branżowych nagród. Uznanie krytyków i graczy. Najlepsza produkcja 2015 roku. Król obecnej generacji. Jedna z najlepszych gier RPG w historii. Kamień milowy w dziedzinie elektronicznej rozrywki. Globalny fenomen. Najlepszy towar eksportowy, jaki posiada Polska.

wiedźmin 3

Można dyskutować, czy produkcja faktycznie zasłużyła na takie tytuły i gratyfikacje, ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie podważał, że najzwyczajniej w świecie to nadal świetna, niesamowicie klimatyczna gra, która jest godnym zwieńczeniem przygód naszego ukochanego Geralta.

Twórcy przygotowali na tę okazję specjalny zwiastun muzyczny, który nagrał Marcin Przybyłowicz, dyrektor muzyczny “Wiedźmina 3”, w kolaboracji z kilkoma przyjaciółmi muzykami. Ładny materiał i piękne brzdąkanie, więc warto poświęcić mu te kilka chwil.

Anthem

Gracze, co za zaskoczenie, byli rozczarowani ostatnim wpisem szefa BioWare Austin odnośnie postępów prac związanych z “Anthem 2.0” i na studio spadła kolejna fala krytyki. Brak konkretów boli, a ślimacze tempo naprawiania gry wzbudza uzasadnione wątpliwości, czy wizja kreślona przez developerów kiedykolwiek ujrzy światło dzienne, a nawet jeśli – czy będzie to miało w ogóle znaczenie.

anthem

Caden House, community manager studia znany lepiej do ksywką “Ythisens”, postanowił odpowiedzieć na zarzuty i uspokoić graczy, ale wyszło mu to raczej średnio.

Wczytywanie...