The Alliance Alive HD Remastered

jRPG-i to odmiana gier ciesząca się dość szczególną specyfiką. Do najbardziej charakterystycznych cech należy oczywiście wschodnia grafika, a także częsta konieczność długiego i żmudnego grindu. Jeśli jednak jest się w stanie przymknąć oko na to drugie, a pierwsze polubić, to można łatwo znaleźć tam ciekawe pozycje, którym chętnie poświęca się sporo czasu. Jedną z nich jest "The Alliance Alive HD Remastered".

the alliance alive hd remastered
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Choć CD Projekt RED wielokrotnie zaznaczał, że historia Geralta została definitywnie zakończona i nie zamierza wracać do tej postaci w przyszłości, to równocześnie potwierdził, że marka “Wiedźmin” jest jednym z filarów, na którym ma się opierać działalność spółki. Gracze, jak to my, ciągle więc spekulują, kto zostanie głównym bohaterem kolejnych wirtualnych przygód opartych o świat wymyślony przez Andrzeja Sapkowskiego. Czy będzie to ktoś zupełnie nowy, czy też zostanie nim postać, którą zdążyliśmy już poznać i polubić?

wiedźmin,ciri

Nie jest tajemnicą, że faworytką zdecydowanej większości fanów jest Ciri. To także dość naturalny wybór, gdyż to bohaterka, która miała już swoje “pięć minut” w trzeciej części komputerowej sagi, społeczność bardzo polubiła wizję CD Projekt RED, nie trzeba byłoby jej specjalnie promować, ale równocześnie całość pozostawiała nam pewien zdrowy niedosyt, jeżeli chodzi o jej opowieść.

Podobnie sądzi Jakub Szamałek, główny scenarzysta studia, który chętnie wróciłby do tej bohaterki w przyszłości.

Anthem

Co tym razem? BioWare odgrażało się w lutym tego roku, akurat w równą rocznicę premiery gry, że nie przestało wspierać “Anthem”, wsłuchuje się w opinie graczy i zamierza systematycznie przeprojektowywać tytuł tak, aby spełnić ich oczekiwania. Casey Hudson zapewnił, że pasjonatów produkcji czeka soczysty kawał wirtualnego mięcha, takie “Anthem 2.0”. Minął kwartał i czy coś się w tej sprawie drgnęło? Jakieś tycie zmiany albo nieśmiałe zapowiedzi zbliżających się nowości?

anthem 2.0

Dlatego od teraz każdy tytuł newsa traktującego o pracy BioWare będę kończył sympatycznym emotikonem, ponieważ tego studia nie da się traktować poważnie co najmniej od Anno Domini 2016, a właśnie wtedy “XD” zostało młodzieżowym słowem roku.

Szczegóły? Proszę bardzo.

Cyberpunk 2077

Pięć lat temu w kinach na całym świecie zadebiutował “Mad Max: Na drodze gniewu”, a reszta już jest tylko historią. 6 Oscarów, 41 innych branżowych nagród, poklask widowni i krytyki. CD Projekt RED nadal wydaje się być pod olbrzymim wrażeniem tego filmu. Studio pogratulowało twórcom okrągłej rocznicy, przy okazji prezentując krążownik szos, którym będziemy mogli przemierzać mroczne ulice Night City. Samochód, jakiego nie powstydziłby się sam Max Rockatansky.

cyberpunk 2077

Reaver to auto zbudowane przez gang Wraith na bazie Quadry Typu 66. Niemal 1000 koni mechanicznych ukrytych pod maską tej bestii poniesie nas gdziekolwiek zechcemy. Szybko i stylowo. Inspiracje szalonymi furami z “Mad Maxa” widoczne są gołym okiem.

Wasteland 3

W sieci zadebiutował właśnie pierwszy odcinek dziennika developerskiego “Wasteland 3”. Ten skupia się na systemie rozwoju postaci, walce, customizacji i ogólnych wyborach gracza. Jeżeli mieliście mieszane uczucia odnośnie tej serii i zastanawialiście się, czy warto będzie wydać nasze ciężko zarobione pieniądze na podróż do mroźnego postapokaliptycznego Kolorado, to ten materiał raczej rozwieje większość wątpliwości.

wasteland 3

Jest więcej, lepiej i bardziej kozacko. System rozwoju postaci został usprawniony, rozbudowany i otrzymał coś na zasadzie popularnych perków z “Fallouta”, które dadzą nam ciekawe bonusy (np. dodatkowe obrażenia od ognia), lecz przy okazji dorzucą jej kilka wad (spontaniczne zapalenie się w trakcie potyczki). Z kolei turowa walka nabierze dynamizmu (przeciwnicy będą poruszać się równocześnie), a także dodatkowego smaku (intrygujący system combosów).

Divine Divinity

Okazuje się, że studio Larian chowa zdecydowanie więcej asów w rękawie niż ujawniony w tym roku “Baldur’s Gate 3”. Belgowie zapowiedzieli czynny udział podczas sieciowego festiwalu gier Guerrilla Collective, gdzie developerzy z całego świata będą dzielić się zapowiedziami i konkretnymi materiałami ze swoich przyszłych projektów. Oprócz świeżych informacji prosto z Wybrzeża Mieczy, twórcy zapowiedzieli, że możemy oczekiwać czegoś związanego z serią “Divinity”.

divinity

Larian zaznaczył, że z pewnością nie chodzi tutaj o trzecią część “Grzechu Pierworodnego” lub slashera “Divinity”. Spekuluje się więc o pełnoprawnym dodatku do wspomnianego “Original Sin II”, remasterze “Divine Divinity” lub “Beyond Divinity”, a także o odgrzaniu “Fallen Heroes” – taktycznego spin-offa sagi, który w październiku zeszłego roku trafił do zamrażarki.

Jak będzie w istocie. Przekonamy się w dniach 6-8 czerwca.

Fallout 76

Choć Bethesda nie zamierza zanadto śpieszyć się z ujawnianiem szczegółów swoich przyszłych projektów, to nie znaczy, że przez najbliższe kilka miesięcy będzie siedziała cicho. Przeciwnie, studio planuje prawdziwą ofensywę medialną obejmującą sieciowego “Fallout 76” i już niedługo postapokaliptyczna Wirginia Zachodnia doczeka się szeregu nowości. Dodatek “Wastelanders” ewidentnie poprawił notowania produkcji wśród społeczności graczy i wlał masę optymizmu w sprawie przyszłości tego tytułu, więc developerzy starają się kuć żelazo póki gorące.

fallout 76

Studio zapowiedziało właśnie kolejną mapę drogową rozwoju “Fallout 76”. Najbliższe sezony gry zostały przypisane do odpowiednich pór roku, podczas których czeka nas szereg atrakcji. W nich m.in. unikalne wyzwania dla weteranów produkcji, nowe profity, publiczne wydarzenia czy potyczki z legendarnymi bossami. W kolejnych miesiącach do gry ma trafić zapowiadana wcześniej intuicyjna konfiguracja paczek profitów, a na horyzoncie majaczy Bractwo Stali (nie pytajcie skąd oni się tutaj wzięli).

Assassin's Creed: Valhalla

Utytułowany i popularny kompozytor wraca do marki “Assassin’s Creed” po prawie 9 latach rozbratu z serią. Super!

jesper kyd

Ostatnim tytułem, przy którym maczał swoje utalentowane palce był “Revelations” z 2011 roku, lecz najbardziej znany jest ze swojej pracy nad “Assassin’s Creed II” a szczególnie utworu “Ezio’s Family”, który jest jednym z najchętniej odsłuchiwanych kawałków stworzonych z myślą o grach na różnorakich serwisach muzycznych. Zresztą nie jest on postacią anonimową również w naszym kraju, chociażby w zeszłym roku kompozytor odwiedził Wrocław, gdzie podczas koncertu Game Music Festival zagrano część jego szlagierowych dzieł.

Disco Elysium

Studio ZA/UM nie należy do największych, lecz za pośrednictwem genialnego “Disco Elysium”, które było zdecydowanie najbardziej pozytywnym zaskoczeniem zeszłego roku, zyskało sobie wielu oddanych fanów. Estończycy nie zamierzają zakładać ciepłych kapci, wzajemnie poklepywać się po plecach i delektować sukcesem, tylko ostro pracują nad tym, aby ich dzieło poznało jak największe grono pasjonatów.

disco elysium

Informowaliśmy o pracach nad wersjami konsolowymi, w tym tej na Nintendo Switch, ale to nie znaczy, że edycja na PC idzie w odstawkę i nie jest już więcej wspierana. Wprost przeciwnie – twórcy wypuścili właśnie łatkę optymalizującą grę, a tym samym obniżającą wymagania sprzętowe i pozwalającą cieszyć się rozgrywką nawet na dość leciwych specyfikacjach.

The Elder Scrolls VI

Dla Bethesdy obecnie priorytetem jest kosmiczny RPG “Starfield” i dopiero po odpowiednim dopieszczeniu tego projektu studio w ogóle zamierza cokolwiek mówić na temat kolejnej części “The Elder Scrolls”. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę raczej chłodne przyjęcie przez fanów ostatnich produkcji zespołu i katastrofalną premierę “Fallout 76”, która totalnie zszargała reputację giganta z Rockville. Kolejny taki błąd mógłby przynieść naprawdę nieprzyjemne konsekwencje – developerzy doskonale wiedzą, że społeczność patrzy im teraz na ręce i niczego nie kupi w ciemno.

the elder scrolls vi

Bethesda nie chce więc niczego obiecywać i rozminąć się z (ogromnymi) oczekiwaniami pasjonatów, przynajmniej tak twierdzi Pete Hines. Ma to sens, tym bardziej, że “The Elder Scrolls VI” jest na wczesnym etapie prac i przewiduje się, iż najwcześniej zadebiutuje dopiero na przełomie 2024/2025 roku. Także na pierwsze konkretne informacje na temat szóstej części sobie jeszcze trochę poczekamy.

Wczytywanie...