Fallout 76

Dodatek “Wastelanders” tchnął nowe życie w znienawidzonego “Fallouta 76”. Rozliczne nowinki, w tym kolejny rozdział fabularny i dodanie do świata gry klasycznych NPC, spowodowały że gracze znacznie przychylniejszym okiem patrzą na tę postapokaliptyczną produkcję. Gra zawitała ostatnio na platformę Steam, zbiera bardzo pochlebne recenzje, natomiast wszyscy, którzy porzucili kiedyś tytuł i solennie obiecali, że już nigdy do niego nie wrócą, powoli zaczynają się łamać.

fallout,pieseł

Bethesda wie, że ponownie kupiła sobie zainteresowanie graczy i stara się je podsycać na tyle, na ile potrafi. Jedną z opcji, nad jaką obecnie rozmyślają twórcy jest dodanie sposobności podróżowania z sympatycznym zwierzęcym kompanem. W poprzednich częściach serii towarzyszył nam wierny psiak Ochłap, którego możliwości (oprócz zwyczajowego gryzienia przeciwników po kostkach) w “Fallout 4” zostały rozwinięte o wyszukiwanie wartościowego złomu.

Torchlight III

W Torchlight III zbudujemy własny fort

Dodał: , · Komentarzy: 0

Każdy heros potrzebuje siedziby albo chociaż miejsca w stodole, gdzie będzie mógł spokojnie zrelaksować się przed kolejną epicką wyprawą. W domu najlepiej, ale żeby poczuć się “jak u siebie” każdy kąt trzeba odpowiednio spersonalizować. Echtra Games czuje ten klimat, więc w “Torchlight III” wprowadzi możliwość stworzenia własnego fortu, który będziemy mogli zbudować wedle własnego widzimisię.

torchlight iii

Siedziba, oprócz przechowywania naszych gratów i trofeów z rozlicznych przygód, będzie służyć jako punkt zborny do spotkania z przyjaciółmi w grze sieciowej. Jej wystrój pozostanie w naszej gestii, a twórcy zapowiadają ogromną różnorodność – od stworzenia oazy spokoju i relaksu, poprzez wykreowanie kompleksu przywodzącego na myśl starożytną bibliotekę z tysiącami zakurzonych zwojów, a zakończywszy na pachnącej zaschnięta juchą sali tortur.

Konkludując, takie “Simsy” w świecie “Torchlight”. Pomysł niegłupi i raczej specjalnie nie wpływający na jakość rozgrywki, więc totalnie nieszkodliwy dla kogoś, kto nie lubi takich atrakcji. Jestem za.

Minimal Affect
minimal affect

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem trailer "Minimal Affectu" moje brwi uniosły się w zdziwieniu i musiałem sprawdzić, czy dzisiaj nie ma czasem 1 kwietnia. Ale nie, Prima Aprilis było 3 tygodnie temu, a zwiastun jest w 100% prawdziwy. Więc jeżeli tęsknisz za "prawdziwym Mass Effectem" i masz złe wspomnienia z Andromedy, dołącz do komandora Creeda i jego dzielnej drużyny odpadów społecznych w walce ze Zbieraczami. Niestety, gdy w drużynie znajduje się Redshirt twierdzący, że nazywa się Wesley i uważający siebie za wartościowego członka załogi, kosmitka o ogromnym potencjale psionicznym, ale zerowej wiedzy o zewnętrznym świecie, trzyletni obcy będący najbardziej doświadczonym członkiem załogi, z kolei na ich czele stoi koleś, któremu od nadmiaru ołowiu w makówce odbiło, katastrofa z radości tańczy na horyzoncie.

Darkest Dungeon: The Butcher's Circus

Studio Red Hook postanowiło odkryć kolejne tajemnice związane ze zbliżającym się wielkimi krokami i, zapewne, ostatnim dodatkiem do “Darkest Dungeon”. Jak wiemy już od kilku tygodni, rozszerzenie pozwoli nam stoczyć pojedynki z żywymi graczami na nasiąkniętej krwią arenie zwanej Cyrkiem Rzeźnickim. Dodatek trafi w ręce wszystkich zainteresowanych graczy 19 maja i co ciekawe będzie dostępny za darmo dla wszystkich posiadaczy podstawowej wersji gry.

the butcher's circus

Twórcy tłumaczą wspomnianą decyzję tym, że jest to ich prezent dla graczy, którzy od lat wspierają produkcję – owoc ich pasji i zaangażowania – więc nie widzą potrzeby dodatkowo na nim zarabiać. Jest jednak mały kruczek w umowie, choć dość uczciwy. Jeżeli chcesz korzystać z klas postaci wprowadzanych za pośrednictwem poszczególnych DLC – musisz je wcześniej zakupić. Przeciwnicy, którzy już to uczynili mogą korzystać z nich do woli.

Baldur's Gate III

Owszem, kolejny raz wszystko przez koronawirusa i konieczność pracy zdalnej. Choć branża elektronicznej rozrywki jest jedną z tych nielicznych, która zdaje się być niewrażliwa na zakusy pandemii, a wręcz rozkwita podczas niej (sprzedaż i zainteresowanie grami rośnie), to obecne wydarzenia musiały się jakoś odbić na produkcji nowych tytułów. Wspomina o tym Swen Vincke, szef studia Larian, który przyznaje, że wirus mocno namieszał w planach belgijskiego zespołu.

baldur's gate 3

Choć twórca uspokaja, że tegoroczna premiera “Baldur’s Gate 3” w usłudze Steam Early Access jest niezagrożona, to gra ukaże się później niż to zakładano. Vincke obecnie ocenia, że produktywność ekipy wynosi jakieś 70% jej standardowych możliwości. Wielu członków zespołu musiało połączyć prace nad grą z zajmowaniem się domem i opieką nad dziećmi, inni wykonywali swoje obowiązki w ograniczonym zakresie lub w nietypowych godzinach dnia, co okazało się prawdziwym koszmarem komunikacyjnym.

Inne

CDP złożył wniosek o upadłość

Dodał: , · Komentarzy: 5

Los bywa przewrotny. Należy zaznaczyć, że choć CDP i CD Projekt RED mają wspólne korzenie, to od lat nie wiąże ich wiele. Z wydawcy narodził się producent – pierwszy zgłosił wniosek o upadłość, drugi jest najwyżej notowaną spółką na warszawskiej giełdzie. Fakty są takie, że jeden z najstarszych polskich dystrybutorów gier, po 25 latach bytności na rynku detalicznym, odchodzi w zapomnienie.

cdp

Firma jednak od lat borykała się z mniejszymi bądź większymi problemami. Ich kumulacją było przełożenie premiery “Cyberpunk 2077”, której miała być oficjalnym wydawcą na terenie Polski.

Final Fantasy VII

Jak widać moda na remaki i reedycje wszelakie wciąż ma się doskonale. Niby to zrozumiałe, bo mało kto nie chciałby zobaczyć swojego ukochanego tytułu w nowych szatach i z nowoczesnymi usprawnieniami, ale… czy na ołtarzu tego trendu nie została poświęcona innowacja? To trochę tak jak jedzenie starego pączka, który został świeżo oblany strasznie smacznym lukrem. Niby nadal jest pyszny, ale ciągle jemy to samo. Mam mieszane uczucia.

final fantasy vii,final fantasy vii remake

Nie zmienia to jednak faktu, że remake “Final Fantasy VII” okazał się ogromnym sukcesem i w siedzibie Square Enix, gdyby tylko było to możliwe, zapewne strzelałyby korki od szampana. Nie mogłoby być inaczej, ponieważ produkcja rozchodzi się lepiej niż ciepłe bułeczki. Przez pierwsze 3 dni od premiery sprzedała się w liczbie ponad 3.5 miliona egzemplarzy. Wynik jest tym bardziej imponujący, gdy weźmiemy pod uwagę, że tytuł trafił tylko na PlayStation 4 i może od teraz szczycić się mianem najlepszego startu w historii ekskluzywnych gier na platformę Sony.

Cóż, wypada pogratulować, co też skwapliwie czynię.

Death Stranding

Death Stranding na PC zalicza poślizg

Dodał: , · Komentarzy: 0

Winne temu stanu rzeczy są, bez niespodzianek, koronawirus i konieczność pracy zdalnej. W wyniku pandemii Kojima Productions kilka tygodni temu została zmuszona do zamknięcia swojej siedziby i zlecenia pracownikom, aby pracowali w miejscu zamieszkania. Musiało to się odbić na dacie premiery wersji na komputery osobiste, a dzisiaj studio poinformowało, że nie uda im się wyrobić ze wszystkim do 2 czerwca.

death stranding

Nowa data premiery została ustalona na 14 lipca. Nie jest to jakieś tragiczne przesunięcie i biorąc pod uwagę okoliczności raczej wszyscy podchodzimy do tej decyzji z dużą wyrozumiałością.

Wersja na PC doczeka się między innymi specjalnego trybu fotograficznego oraz wsparcia dla wysokich rozdzielczości i monitorów panoramicznych.

The Outer Worlds

Część cięć w The Outer Worlds wymusiły konsole

Dodał: , · Komentarzy: 3

Kolejny punkt zapalny w relacji posiadacze komputerów osobistych – gracze konsolowi, a może zwykłe pitolenie studia? Cóż, przedstawiciele Obsidian Entertainment uważają, że przynajmniej jedna z lokacji w grze “The Outer Worlds” została okrojona w wyniku ograniczeń sprzętowych konsol obecnej generacji.

the outer worlds

Chodzi o “Pioniera”, czyli niezależną stację kosmiczną, będącą jedną z ostatnich enklaw wolności w układzie zdominowanym przez korporacje, którą odwiedzamy w pierwszych godzinach zabawy. W grze stanowi ona raczej niewielki, zamknięty obszar – z kilkoma sklepami i aktywnością ograniczającą się do podjęcia kilku zadań. Tymczasem twórcy planowali, aby statek był olbrzymim trzypoziomowym molochem z ogromną ilością postaci niezależnych, co byłoby zgodne z duchem tego, co nakreśla nam gra.

System Shock 3

Kolejne potencjalne bardzo złe wieści z frontu kontynuacji legendarnej serii “System Shock”. W połowie lutego dowiedzieliśmy się, że większość pracowników OtherSide Entertainment, która pracowała nad sequelem, została zwolniona – od reżysera, poprzez głównego artystę, a skończywszy na wiodącym programiście. Stawiało to pod sporym znakiem zapytania dalsze prace nad grą i z dużym prawdopodobieństwem wrzuciło projekt do zamrażarki.

system shock 3

Po prawie dwóch miesiącach od tego wydarzenia, Walter Somol, przedstawiciel studia do spraw marketingu i rozwoju biznesu, postanowił wypowiedzieć się o obecnej kondycji zespołu OtherSide. Problem w tym, że większość komunikatu skupia się na zupełnie innym projekcie studia – grze “Underworld Ascendant” – a o kontynuacji historii batalii ze zbuntowaną SI nie ma w ogóle mowy.

Wczytywanie...