Cyberpunk 2077

Pięć lat temu w kinach na całym świecie zadebiutował “Mad Max: Na drodze gniewu”, a reszta już jest tylko historią. 6 Oscarów, 41 innych branżowych nagród, poklask widowni i krytyki. CD Projekt RED nadal wydaje się być pod olbrzymim wrażeniem tego filmu. Studio pogratulowało twórcom okrągłej rocznicy, przy okazji prezentując krążownik szos, którym będziemy mogli przemierzać mroczne ulice Night City. Samochód, jakiego nie powstydziłby się sam Max Rockatansky.

cyberpunk 2077

Reaver to auto zbudowane przez gang Wraith na bazie Quadry Typu 66. Niemal 1000 koni mechanicznych ukrytych pod maską tej bestii poniesie nas gdziekolwiek zechcemy. Szybko i stylowo. Inspiracje szalonymi furami z “Mad Maxa” widoczne są gołym okiem.

Wasteland 3

W sieci zadebiutował właśnie pierwszy odcinek dziennika developerskiego “Wasteland 3”. Ten skupia się na systemie rozwoju postaci, walce, customizacji i ogólnych wyborach gracza. Jeżeli mieliście mieszane uczucia odnośnie tej serii i zastanawialiście się, czy warto będzie wydać nasze ciężko zarobione pieniądze na podróż do mroźnego postapokaliptycznego Kolorado, to ten materiał raczej rozwieje większość wątpliwości.

wasteland 3

Jest więcej, lepiej i bardziej kozacko. System rozwoju postaci został usprawniony, rozbudowany i otrzymał coś na zasadzie popularnych perków z “Fallouta”, które dadzą nam ciekawe bonusy (np. dodatkowe obrażenia od ognia), lecz przy okazji dorzucą jej kilka wad (spontaniczne zapalenie się w trakcie potyczki). Z kolei turowa walka nabierze dynamizmu (przeciwnicy będą poruszać się równocześnie), a także dodatkowego smaku (intrygujący system combosów).

Divine Divinity

Okazuje się, że studio Larian chowa zdecydowanie więcej asów w rękawie niż ujawniony w tym roku “Baldur’s Gate 3”. Belgowie zapowiedzieli czynny udział podczas sieciowego festiwalu gier Guerrilla Collective, gdzie developerzy z całego świata będą dzielić się zapowiedziami i konkretnymi materiałami ze swoich przyszłych projektów. Oprócz świeżych informacji prosto z Wybrzeża Mieczy, twórcy zapowiedzieli, że możemy oczekiwać czegoś związanego z serią “Divinity”.

divinity

Larian zaznaczył, że z pewnością nie chodzi tutaj o trzecią część “Grzechu Pierworodnego” lub slashera “Divinity”. Spekuluje się więc o pełnoprawnym dodatku do wspomnianego “Original Sin II”, remasterze “Divine Divinity” lub “Beyond Divinity”, a także o odgrzaniu “Fallen Heroes” – taktycznego spin-offa sagi, który w październiku zeszłego roku trafił do zamrażarki.

Jak będzie w istocie. Przekonamy się w dniach 6-8 czerwca.

Fallout 76

Choć Bethesda nie zamierza zanadto śpieszyć się z ujawnianiem szczegółów swoich przyszłych projektów, to nie znaczy, że przez najbliższe kilka miesięcy będzie siedziała cicho. Przeciwnie, studio planuje prawdziwą ofensywę medialną obejmującą sieciowego “Fallout 76” i już niedługo postapokaliptyczna Wirginia Zachodnia doczeka się szeregu nowości. Dodatek “Wastelanders” ewidentnie poprawił notowania produkcji wśród społeczności graczy i wlał masę optymizmu w sprawie przyszłości tego tytułu, więc developerzy starają się kuć żelazo póki gorące.

fallout 76

Studio zapowiedziało właśnie kolejną mapę drogową rozwoju “Fallout 76”. Najbliższe sezony gry zostały przypisane do odpowiednich pór roku, podczas których czeka nas szereg atrakcji. W nich m.in. unikalne wyzwania dla weteranów produkcji, nowe profity, publiczne wydarzenia czy potyczki z legendarnymi bossami. W kolejnych miesiącach do gry ma trafić zapowiadana wcześniej intuicyjna konfiguracja paczek profitów, a na horyzoncie majaczy Bractwo Stali (nie pytajcie skąd oni się tutaj wzięli).

Assassin's Creed: Valhalla

Utytułowany i popularny kompozytor wraca do marki “Assassin’s Creed” po prawie 9 latach rozbratu z serią. Super!

jesper kyd

Ostatnim tytułem, przy którym maczał swoje utalentowane palce był “Revelations” z 2011 roku, lecz najbardziej znany jest ze swojej pracy nad “Assassin’s Creed II” a szczególnie utworu “Ezio’s Family”, który jest jednym z najchętniej odsłuchiwanych kawałków stworzonych z myślą o grach na różnorakich serwisach muzycznych. Zresztą nie jest on postacią anonimową również w naszym kraju, chociażby w zeszłym roku kompozytor odwiedził Wrocław, gdzie podczas koncertu Game Music Festival zagrano część jego szlagierowych dzieł.

Disco Elysium

Studio ZA/UM nie należy do największych, lecz za pośrednictwem genialnego “Disco Elysium”, które było zdecydowanie najbardziej pozytywnym zaskoczeniem zeszłego roku, zyskało sobie wielu oddanych fanów. Estończycy nie zamierzają zakładać ciepłych kapci, wzajemnie poklepywać się po plecach i delektować sukcesem, tylko ostro pracują nad tym, aby ich dzieło poznało jak największe grono pasjonatów.

disco elysium

Informowaliśmy o pracach nad wersjami konsolowymi, w tym tej na Nintendo Switch, ale to nie znaczy, że edycja na PC idzie w odstawkę i nie jest już więcej wspierana. Wprost przeciwnie – twórcy wypuścili właśnie łatkę optymalizującą grę, a tym samym obniżającą wymagania sprzętowe i pozwalającą cieszyć się rozgrywką nawet na dość leciwych specyfikacjach.

The Elder Scrolls VI

Dla Bethesdy obecnie priorytetem jest kosmiczny RPG “Starfield” i dopiero po odpowiednim dopieszczeniu tego projektu studio w ogóle zamierza cokolwiek mówić na temat kolejnej części “The Elder Scrolls”. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę raczej chłodne przyjęcie przez fanów ostatnich produkcji zespołu i katastrofalną premierę “Fallout 76”, która totalnie zszargała reputację giganta z Rockville. Kolejny taki błąd mógłby przynieść naprawdę nieprzyjemne konsekwencje – developerzy doskonale wiedzą, że społeczność patrzy im teraz na ręce i niczego nie kupi w ciemno.

the elder scrolls vi

Bethesda nie chce więc niczego obiecywać i rozminąć się z (ogromnymi) oczekiwaniami pasjonatów, przynajmniej tak twierdzi Pete Hines. Ma to sens, tym bardziej, że “The Elder Scrolls VI” jest na wczesnym etapie prac i przewiduje się, iż najwcześniej zadebiutuje dopiero na przełomie 2024/2025 roku. Także na pierwsze konkretne informacje na temat szóstej części sobie jeszcze trochę poczekamy.

Assassin's Creed: Valhalla

Złota Era branży elektronicznej rozrywki i jej standardy nigdy nie przestaną mnie zadziwiać. Tym razem otrzymaliśmy wyciek (zapewne kontrolowany, skoro jego źródłem jest jeden z oddziałów Ubisoftu), który przedstawia szczegóły pierwszego DLC do “Assassin’s Creed Valhalla”. Niby spoko, ale wypadałoby najpierw pokazać coś więcej niż ładny filmowy zwiastun oraz “pierwsze spojrzenie na gameplay”, który zawiera same losowo pocięte cutscenki, ale jakoś tak zapomniano o umieszczeniu faktycznych fragmentów rozgrywki.

assassin's creed valhalla

W skrócie – chciałbym zobaczyć najpierw grę, choćby jej niewielki ułamek, a dopiero potem się zastanowić, czy warto wyłożyć pieniądze na sztucznie wykastrowaną zawartość.

Ale nie to tym! Wspomniany dodatek będzie dostępny w dniu premiery tylko wraz z nabyciem wersji Ultimate zawierającym Przepustkę Sezonową. Nie kupisz całego pakietu, nie zagrasz – przynajmniej od razu – proste. Pysznie.

Cyberpunk 2077
cyberpunk 2077,poradnik

CD Projekt RED przygotował prawdziwą gratkę dla kolekcjonerów, którzy z rozrzewnieniem wspominają czasy pękatych wersji pudełkowych, zawierających wielostronicową instrukcję i ogromny poradnik do gry. “Cyberpunk 2077” doczeka się tego ostatniego, na dobrej jakości papierze, a także w twardej oprawie.

Książka oprócz typowych porad, analiz i kompleksowego opisu przejścia gry (które ma być “spoileroodporne”), otrzyma szereg innych smaczków. Od charakterystyki wszystkich przedmiotów i broni (wraz ze statystykami i wymaganiami do ich odblokowania), poprzez wysokiej rozdzielczości mapy (zawierające m.in. rozlokowanie rzeczy kolekcjonerskich), a skończywszy na przepięknych grafikach koncepcyjnych przygotowanych przez twórców. To najzwyczajniej w świecie pięknie wykonana encyklopedia, która zawiera 368 stron intuicyjne poukładanych i objaśnionych informacji na temat produkcji.

Brzmi pięknie? Za dobre trzeba jednak zapłacić – w tym wypadku około 100 złotych. Czy warto przeznaczyć swoje ciężko zarobione pieniądze na takie cudo, oceńcie sami. Księga trafi do rąk wszystkich zainteresowanych 17 września.

Children of Morta

Dzielna rodzina Bergsonów z gry "Children of Morta" kontynuuje swoją podróż po deweloperskiej mapie wraz z aktualizacją Setting Sun Inn. Darmowa aktualizacja to tryb New Game+, nowe scenki odgrywane w trakcie przygody i questy. Wstąp więc do gospody Zachodzącego Słońca na kolejną kolejkę – tym razem na koszt firmy.

children of morta

Setting Sun Inn to druga z serii planowanych przez dewelopera Dead Mage i wydawcę 11 bit studios aktualizacji na rok 2020. New Game+ to nowe wyzwanie dla graczy, którzy zechcą jeszcze raz udać się w podróż z Bergsonami. Tryb ma dodatkowo podbity poziom trudności, zwiększa się też maksymalny poziom postaci.

Wczytywanie...