Inne

Każdego roku fundacja znana pod nazwą Academy Interactive Arts & Sciences (AIAS) wybiera osobę, która najbardziej przysłużyła się w branży elektronicznej rozgrywki. Rok 2010 jest o tyle wyjątkowy, że wybrano nie jednego a dwóch zwycięzców. Są nimi współzałożyciele studia BioWare – Ray Muzyka i Greg Zeschuk.

Choć nagrody zostaną przyznane dopiero w przyszłym roku, to tych dwóch panów odpowiedzialnych za powstanie takich tytułów jak Mass Effect czy Dragon Age już można dopisać do tzw. Hall of Fame, czyli listy poprzednich zwycięzców, wśród których znalazły się takie osoby jak Peter Molyneux, Sid Meier czy Shigeru Miyamoto.

bioware, ray muzyka, greg zeschuk

"Za angażujące emocjonalnie i dopracowane oraz filmowe gry" – tak AIAS uzasadnił swój wybór oraz podsumował pracę tych dwóch osób. Swoje zadowolenie z wyróżnienia wyrazili również współzałożyciele kanadyjskiego studia. "Jesteśmy bardzo zaszczyceni mogąc reprezentować nasz pełen pasji i ciężko pracujących pracowników zespół BioWare należący do firmy Electronic Arts. Tą nagrodą dzielimy się z nimi wszystkimi" – powiedział Ray Muzyka. Greg Zeschuk również pozwolił sobie na komentarz: "Pragniemy podziękować naszym żonom i rodzinom za ich ciągłe wsparcie na przestrzeni ostatnich lat, które wraz z ciężką pracą naszych wspaniałych zespołów umożliwiają kolejne sukcesy firmy BioWare".

Laureatom oczywiście gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Informacja prasowa

deus ex: human revolution

Miło jest nam poinformować, że od dziś jedna z najbardziej oczekiwanych gier Action-RPG, Deus Ex: Human Revolution, jest dostępna w preorderze w wybranych sklepach online – Sklep.cenega.pl, Sklep.gram.pl, Ultima.pl.

Odpowiadając na pytania mediów i fanów serii, cieszy nas, że możemy ogłosić iż w preorderze dostępne jest również wyjątkowe wydanie gry Deus Ex: Human Revolution w wersji Augmented Edition, w skład którego wchodzą:

  1. Dodatkowa płyta DVD zawierająca:
    • 44-minutowy dokument o tworzeniu gry.
    • Soundtrack z gry.
    • Animowany komiks.
    • Trailer z targów E3 oraz animowany storyboard.
  2. 40-stronicowy album z grafikami.
  3. Dodatkowa misja „Uratuj Tonga”.
  4. Przedmiot w grze: Wielostrzałowy granatnik.
  5. Przedmiot w grze: Zdalnie detonowany ładunek wybuchowy.
  6. Przedmiot w grze: Automatyczne urządzenie wytrychowe.
Gry planszowe i karciane

Święta z Portalem

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

gwiezdny pirat, neuroshima

Na stronie Portalu ukazał się pierwszy z świątecznych prezentów. Na pierwszy ogień poszedł najnowszy Gwiezdny Pirat, wydanie grudniowe. W numerze znajdują się konkursy, wywiady, recenzje oraz artykuły do gier Neuroshima, Monastyr, InSpectres, Cold City, Savage Worlds. Zapraszamy do lektury.

Star Wars

Szybki konkurs Biblioteki Ossus

Dodał: , · Komentarzy: 0

Chyba nie ma w Polsce fana Star Wars, który nie trafił na stronę Biblioteki Ossus – zbioru informacji ze świata Gwiezdnych Wojen, który w chwili obecnej liczy sobie ponad 6900 haseł. Właśnie rusza siódma edycja konkursu, który został określony jako "wyścigowy".

biblioteka ossus, star wars

Oznacza to, iż uczestnicy mają za zadanie rozbudowanie zasobów Biblioteki o hasła związane z podracerami, wyścigami, Boonta Eve, zawodnikami czy planetami, na których odbywają się zawody.

Konkurs startuje jutro, 22 grudnia, zaś zakończenie wyznaczono na 31 stycznia 2011 r. o północy. Wśród nagród znalazła się gra "Rajd Polski" oraz figurka z firmy Hasbro.

Więcej o konkursie przeczytacie tutaj. Śpieszcie się, w końcu to wyścig!

DC Universe Online
dc universe

Zgodnie z ofertą sklepu Amazon.com, sieciowa gra o superbohaterach z universum Marvela, czyli DC Universe Online, ma się ukazać na PC i PS3 już 11 stycznia 2011 roku.

Informacja ta nie została oficjalnie potwierdzona ani przez SOE, ani też przez ekipę, która wciąż pracuje nad grą. Jednocześnie Amazon.com rozpoczęło przyjmowanie zamówień pre-order DC Universe zarówno w wersji na PC, jak i PS3.

Jeśli jesteście tą ofertą zainteresowani, to zakupu dokonać można udając się pod wskazany adres.

Potwierdzoną informacją jest natomiast wypuszczenie patcha do wersji beta, która, mówiąc dość ogólnie, potrzebowała kilku poprawek. Informację tę opublikowano na łamach Facebooka. Zmiany objęły praktycznie każdy aspekt rozgrywki, nie wyłączając z tego nawet sterowania czy zmian w menu gry. Jest ich jednak zbyt wiele, by je tak po prostu wymienić, jednak pełna ich lista, wraz z opisem, jest dostępna pod tym adresem.

RPGi tekstowe

Od wczoraj można zapoznać się z artykułem traktującym o walce w nadchodzącym polskim przeglądarkowym Star Wars: The Dawn of Heroes.

Dostępne mają być starcia między dwoma lub nawet trzema stronami konfliktu. Póki co dostępne są jedynie pojedynki i starcia. Artykuł przedstawia pokrótce część fabularną, by następnie przejść do samej mechaniki.

star wars, star wars the dawn of heroesstar wars, star wars the dawn of heroes

Każdy pojedynek lub starcie będzie się odbywać w systemie turowym. Na danej arenie będzie mogło walczyć maksymalnie do 10 graczy. Nie ma mowy o sytuacji, gdy przyjdzie nam zmierzyć się z kimś silniejszym – możemy określić minimalny i maksymalny poziom przeciwnika.

W artykule poruszano także kwestię kolejności ruchów oraz sytuację, za którą nikt nie przepada, czyli porażkę. Tekst, rzecz jasna po polsku, jest dostępny pod tym adresem. Więcej o samym projekcie można przeczytać udając się w to miejsce.

Diablo III

Wielkie zmiany w Statystykach

Dodał: , · Komentarzy: 2

Jedną z najważniejszych rzeczy w Diablo II, obok przedmiotów i umiejętności, były statystyki. Ze względu na rozmaite machinacje przy systemie "Zasobów" (Furia, Mana, Duch itp.) znaną nam dobrze "Energię" zamieniono na "Siłę Woli". Jednak Bashiok ogłosił właśnie dość poważną i przełomową zmianę – modyfikację wszystkich dotychczasowych statystyk.

diablo 3
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
wiedźmin 2: zabójcy królów

Jesteście dość szaleni, aby spróbować?

Amatorzy mocnych wrażeń i malkontenci narzekający na niski poziom trudności współczesnych gier komputerowych, powinni być zachwyceni tą opcją. Twórcy obiecują, że prócz klasycznej skali utrudnienia rozgrywki, pojawi się możliwość pewnego urealnienia wirtualnych przygód Geralta. Otóż, jeżeli na początku zabawy wybierzemy „szalony” poziom trudności, to nasz dumny wiedźmin będzie miał możliwość kopnięcia w kalendarz, gryzienia piachu, przywitania się ze Świętym Piotrem, wypicia piwa u Abrahama czy powąchania kwiatków od spodu. Konkludując, gdyby nasz „biały wilk” był jednym z bohaterów „Asterixa”, miałby szansę nie pojawić się na końcowej uczcie.

No, ale zaraz – moment! Jaka śmierć, o co chodzi? To proste, na tym poziomie trudności, co prawda istnieje możliwość zachowywania stanu gry, ale gdy nasz heros polegnie w boju, te zapisy zostają bezpowrotnie zablokowane (choć chodzą słuchy, że pojawią się płatne DLC dające „drugą szansę”). Ciekawe, choć takie wyzwanie kompletnie do mnie nie trafia. Jestem jednak przekonany, że znajdzie się wielu ochotników skłonnych rzucić mu rękawicę.

Dragon Age II

Witam Was, drodzy miłośnicy smoków i gier cRPG! Dzisiejszego wieczora mam ogromną przyjemność podzielić się z Wami fantastyczną nowiną – wraz z tą chwilą szeregi Game Exe zostały poszerzone o kolejny dział. Wszystko za sprawą naszego redaktora, Lionela, który specjalnie dla Was, z okazji trwającego Jubileuszu, przygotował aż 11 interesujących artykułów o grze "Dragon Age 2".

okładka

O czym traktują naszykowane teksty? Część z nich zaprezentuje Wam różne postacie, inne przedstawią poszczególne potwory z bestiariusza, a kolejne pozwolą Wam szczegółowo zapoznać się z lokacjami, które przyjdzie nam zwiedzać podczas rozgrywki. Korzystając z okazji pragnę przypomnieć i zachęcić Was do wzięcia udziału w konkursie, jaki wczoraj ujrzał światło dzienne. Niezwykle cenne nagrody – testowanie "Dragon Age 2" w siedzibie EA oraz egzemplarze tejże gry – czekają! Tym samym nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam zarówno miłego czytania, jak i pomysłów, które oczarują nasze jury!

Mass Effect 2

Mass Effect 2 na PS3 ozłocony

Dodał: , · Komentarzy: 2

Internet obiegła informacja, że prace nad konwersją Mass Effect 2 na konsolę Sony zostały właśnie ukończone. Gra ma oferować rozdzielczość 720p oraz stałą liczbę klatek animacji. Niektórzy pozwolili sobie również na graficzne porównanie dwóch wersji Efektu Masy pochodzących z konsol Xbox 360 i Playstation 3. Filmy możecie znaleźć pod tym adresem.

bioware, mass effect 2, ps3

I na tym zakończyłaby się ta nowinka, gdyby nie wypowiedź Jesse Houstona, producenta Mass Effect 2 na PS3, który uświadomił wszystkich, że konwersja powstała na ulepszonym silniku graficznym stworzonym z myślą o zapowiedzianej niedawno trzeciej części trylogii.

Oznacza to tyle, że posiadacze konsol Sony będą mogli wstępnie zobaczyć, jak najprawdopodobniej będzie wyglądać Mass Effect 3, którego premiera została ustalona na koniec przyszłego roku.

Wczytywanie...