Gothic

5 lat grupy SoulFire

Dodał: , · Komentarzy: 0

Grupa moderska SoulFire, tworząca modyfikacje do Gothica, obchodziła swoje piąte urodziny na przełomie listopada i grudnia. Z tej okazji przygotowali dla nas najnowsze materiały z projektu "Dzieje Khorinis", nad którymi pracowali od ostatniej publikacji nowości. Znajdziecie tam screeny, rendery, artworki, a nawet zupełnie nowe utwory muzyczne. Wszystko to dostępne jest tutaj. Tymczasem grupie życzymy wszystkiego najlepszego, wytrwałości w doprowadzeniu moda do końca i kolejnych jubileuszów!

dzieje khorinis, soulfire dzieje khorinis, soulfire dzieje khorinis, soulfire
Two Worlds 2

Złota poprawka Two Worlds 2

Dodał: , · Komentarzy: 0
cover, okładka, two worlds 2, łatka, patch

Okres świąteczny jednak udzielił się wszystkim. Tuż przed Wigilią Reality Pump udostępniło na oficjalne stronie Two Worlds 2 łatkę okrzykniętą mianem "złotej", gdyż zawiera kilkanaście konkretnych poprawek mających na celu jeszcze bardziej usprawnić rozgrywkę w świecie Antaloor. Jeżeli z jakiegoś powodu nie kojarzycie tytułu, bo odcięło was od świata od jakichś trzech miesięcy albo dopiero co przybyliście z wyprawy z dżungli amazońskiej, to zapoznajcie się z naszym skromnym, jak na razie, działem dotyczącym gry oraz recenzją Thorina, który zachwala dziecko polskiego studia.

Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Nowa wersja Varshoona

Dodał: , · Komentarzy: 0

Lava Del'Vortel, także dzięki delikatnej zachęcie ze strony autora tego newsa, dotrzymał wcześniej danego słowa i przygotował najnowszą wersję swojej modyfikacji do Baldur's Gate 2, która pozwala przyłączyć do drużyny illithida imieniem Varshoon.

baldur's gate ii, varshoon

Ta wersja jest zapewne ostateczną, jak też zapowiada sam twórca. Przygotował w niej małą zawartość w Tronie Bhaala, dzięki czemu nasz nietypowy towarzysz przestanie być jedynie cichym dodatkiem a przeprowadzi z członkami drużyny kilka małych dialogów. Poza tym w końcu będzie można go wezwać w Strefie Kieszeniowej oraz zrezygnowano z przymusowego paperdoll'a dla Varshoona.

Magicka

No cóż, przynajmniej tak uważają ojcowie tej produkcji – studio Arrowhead Games. Tak czy siak, szykuje się kolejny frapujący tytuł spod znaku „siekania i rąbania” oraz poważna konkurencja dla „Mythosa”. Kto wygra ten pojedynek? Przekonamy się za kilka miesięcy, tymczasem spójrzcie na zwiastun i oceńcie czy jest na co czekać.

Jest przaśnie, baśniowo i odrobinę oldschoolowo. Całość prezentuje się naprawdę smakowicie i tytuł aż się prosi, aby skrzyknąć kilku przyjaciół, otworzyć dobre piwko i powybijać wirtualne tałatajstwo zapominając o bożym świecie. Pytanie tylko, czy „Magicka” nie ugnie się pod naporem wysokobudżetowych konkurentów, których w 2011 roku zdecydowanie nie brakuje?

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
wiedźmin 2

Każdego kto ma już serdecznie dość tego świątecznego klimatu i już dawno temu przestał odczuwać „magię tych chwil”, zapewne ucieszy wiadomość, że pomimo obecnej dominacji kolędowania i opychania się piernikami, branża nie śpi i dobija się do naszych domów. Zatem nie ma na co czekać i dajmy się jej uwieść.

Nowy fragment rozgrywki z „Wiedźmina 2” zdecydowanie nie skupia się na grubasie w czerwonym kubraczku i jego bandzie zawszonych elfów. Co to, to nie! Tym niemniej brodaczy, gaworzących z charakterystycznym szkockim akcentem, w nim nie zabraknie – w końcu barowe rozrywki są jedną z domen krasnoludów. Tak, tak... W tym epizodzie nasz dumny wiedźmin odwiedzi lokalną spelunę i spróbuje swoich sił w kościanym pokerze. Nie ma co się dziwić, gdyż jest Boże Narodzenie, a każdy je celebruje w inny sposób.

Starcraft II: Wings of Liberty

Demo StarCraft II: Wings of Liberty

Dodał: , · Komentarzy: 2
okładka

Święta to okres Dobrej Nowiny, nie tylko tej Biblijnej, ale również dla fanów StarCrafta. A dlaczego?

Blizzard wreszcie udostępnił wersję demonstracyjną Star Craft II: Wings of Liberty. Plik waży niespełna 1.56 GB i nie wymaga konta na Battle.Net, lecz, by go ściągnąć, należy podać dane osobowe oraz e-mail. W wersji testowej udostępnione zostały trzy pierwsze misje w trybie dla pojedynczego gracza oraz dwie mapy do potyczek z AI. Zawartość do pobrania znajduje się pod tym adresem.

Jeżeli nie jesteście pewni, czy warto marnować "impulsy internetowe" na ten tytuł, zapoznajcie się z recenzją Thorina, a może ona zmotywuje Was do działania.

Dungeons & Dragons: Daggerdale
dungeons

Rąbanek w 2011 roku ci u nas dostatek, ale i tą przyjmuje jako wróżbę dobrych czasów dla tego gatunku, którą mi sam Bóg przez ręce Atari zsyła. Tym bardziej, że umiejscowiona będzie ona w Zapomnianych Krainach, a gracze ostatnio nie są rozpieszczani grami z tego świata.

„Dungeons & Dragons: Daggerdale” będzie hack'n'slashem opartym na systemie kooperacji dla maksymalnie czterech osób (choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby grać w pojedynkę).

Historia skupi się na skopaniu tyłka przebrzydłemu Rezlusowi i dorżnięcie jego watahy zwanej Zhentarimami. Facet chce przejąć kontrolę nad bogobojną krainą Dalelands i oczywiście tylko drużyna śmiałków, prowadzonych przez dumnych graczy, jest zdolna powstrzymać tę masakrę. Uroczo. Przygoda powiedzie dziarskich bohaterów poprzez krainę Nentir Vale, mroczne kopalnie Tethyamaru i okrytą złą sławą Wieżę Pustki.

Dragon Age II

Jakie były DLC do „Dragon Age: Początek”, niech każdy oceni w duszy sam. Ciężko je jednoznacznie rozliczyć jako całość, gdyż w tym worku zdarzały się dodatki smakowite („Pieśń Leliany”, „Kamienny więzień”), całkiem znośne („Twierdza Strażnika”, „Polowanie na wiedźmę”) oraz kompletne nieporozumienia („Powrót do Ostagaru”, „Kroniki Mrocznych Pomiotów”). Generalnie jednak, jakbym już musiał wyrazić jakąś opinię, to napisałbym, że w odróżnieniu do DLC z „Mass Effect 2”, te z „Dragon Age: Początek” były raczej niezłym zdzierstwem, nie wartym wydawania na nie kasy.

Dragon Age 2Dragon Age 2

Jak będzie w przypadku „Dragon Age II”? Chłopcy z BioWare ponoć wysnuli wnioski ze swoich sukcesów oraz porażek na tym polu i DLC do ich najnowszego dziecka, powinny sprawić niemałą satysfakcje graczom. Wszystko to w wyniku delikatnej zmiany strategii.

Mass Effect 3
alpha protocol

Czyżby „Mass Effect 3” szedł tropem „Alpha Protocol” albo „Wiedźmina 2”? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Na konferencji prasowej, która odbyła się po gali VGA, Ray Muzyka i Greg Zeschuk byli długo przepytywani przez dziennikarzy z całego świata o swój najnowszy projekt i nie tylko. Zapis ponad godzinnej rozmowy możecie obejrzeć pod tym adresem, aczkolwiek lojalnie uprzedzam, że zwyczajnie szkoda na to życia, bo obie strony odrobinę przynudzały, a jak już z sali dobiegło jakieś ciekawe pytanie to szefowie BioWare nabierali wody w usta. Tym niemniej w pewnym momencie trochę pary z nich wypuścili...

Inne

Każdego roku fundacja znana pod nazwą Academy Interactive Arts & Sciences (AIAS) wybiera osobę, która najbardziej przysłużyła się w branży elektronicznej rozgrywki. Rok 2010 jest o tyle wyjątkowy, że wybrano nie jednego a dwóch zwycięzców. Są nimi współzałożyciele studia BioWare – Ray Muzyka i Greg Zeschuk.

Choć nagrody zostaną przyznane dopiero w przyszłym roku, to tych dwóch panów odpowiedzialnych za powstanie takich tytułów jak Mass Effect czy Dragon Age już można dopisać do tzw. Hall of Fame, czyli listy poprzednich zwycięzców, wśród których znalazły się takie osoby jak Peter Molyneux, Sid Meier czy Shigeru Miyamoto.

bioware, ray muzyka, greg zeschuk

"Za angażujące emocjonalnie i dopracowane oraz filmowe gry" – tak AIAS uzasadnił swój wybór oraz podsumował pracę tych dwóch osób. Swoje zadowolenie z wyróżnienia wyrazili również współzałożyciele kanadyjskiego studia. "Jesteśmy bardzo zaszczyceni mogąc reprezentować nasz pełen pasji i ciężko pracujących pracowników zespół BioWare należący do firmy Electronic Arts. Tą nagrodą dzielimy się z nimi wszystkimi" – powiedział Ray Muzyka. Greg Zeschuk również pozwolił sobie na komentarz: "Pragniemy podziękować naszym żonom i rodzinom za ich ciągłe wsparcie na przestrzeni ostatnich lat, które wraz z ciężką pracą naszych wspaniałych zespołów umożliwiają kolejne sukcesy firmy BioWare".

Laureatom oczywiście gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Wczytywanie...