
Star Wars Universe: The Dawn of Heroes od samego początku miało opierać się na zupełnie nowych, nieznanych z komiksów czy filmów, realiach. Jedną ze zmian będzie pogrom zakonów Jedi i Sithów, dzięki czemu gracze będą zaczynać grę jako surowi użytkownicy Mocy.

Winnego nazwano Wielkim Pogromem. Wydarzenie to oczyściło świat gry nie tylko ze wspomnianych i doskonale znanych organizacji, ale także innych wszelkiej maści zgromadzeń, które pragnęły wykorzystywać Moc w służbie dobra lub zła. Wrażliwość ma noc stała się przekleństwem i zadecydowała o podziale osi czasu na okres "przed Pogromem" i "po Wielkim Pogromie". Uniwersum Gwiezdnych Wojen nie podało dokładnej daty, pozostawiając otwartą furtkę. W ten sposób czystka mogła nastąpić sto lat po walce Cade'a Skywalkera z Darth Kraytem (cykl "Dziedzictwo"), lub równie dobrze tysiąc lat później.