Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, serwis Polygamia zamieścił kolejną część wiedźmińskiego wykładu w Collegium Civitas. Jeżeli nie macie jeszcze dość Geralta z Rivii i jego przygód w krasnoludzkim Vergen, to gorąco zapraszam do rzucenia na nią okiem. Oprócz fragmentów rozgrywki znanych z wcześniejszych materiałów, ukazano zupełnie nowy urywek (ciekawy sposób poprowadzenia narracji – Jaskier jako przynęta na sukkuba), a Tomasz Gop zarzuca nas raz za razem różnorakimi smaczkami (m.in. dziennik zadań, plakaty, ciekawe dialogi).

Premiera „dopiero” za 47 dni.

Trapped Dead

Informacja prasowa

Sprawdź Najlepszą Grę Akcji 2010!

Firma IQ Publishing ma przyjemność poinformować, iż została oficjalnym partnerem Headup Games, niemieckiego wydawcy gier komputerowych, znanego z takich produkcji jak m.in. Greed. Tym samym plan wydawniczy IQ Publishing wzbogacił się o niezwykle atrakcyjną produkcję pt. Trapped Dead – grę z gatunku RTS, osadzoną w świecie zombi.

Trapped Dead to taktyczna strategia czasu rzeczywistego w konwencji klasycznych gier cieszących się niesłabnącą popularnością, takich jak Commandos czy Desperados. Rozgrywka toczy się w rzucie izometrycznym z perspektywy trzeciej osoby, w świecie zombie zainspirowanym odnoszącymi sukces horrorami z początku lat 80-tych.

trapped dead, iq publishing

Trapped Dead jest laureatem bardzo prestiżowej nagrody w niemieckim przemyśle gier – Best Action Game 2010, przyznawanej przez German Game Developer Awards!

Trapped Dead zostanie wydana w polskiej wersji językowej w niezwykle atrakcyjnej cenie – 49,90 PLN. Data premiery i szczegóły wydania zostaną podane już wkrótce.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
wiedźmin 2, racja stanu, komiks

Sporo ostatnio dzieje się wokół poczciwego Geralta z Rivii – z jednej strony Królobójca, z drugiej Tomasz Gop w szarym sweterku, a teraz do szturmu przygotowują się rodzimi rysownicy. Nie ma łatwego życia ten nasz wiedźmin, ale tak to już jest, gdy ktoś zostaje ochrzczony przez media mianem „polskiego popkulturowego towaru eksportowego numer jeden”. Ha! Pewnie również mesjaszem, skoro powstał z martwych. Przy takim zainteresowaniu ciężko mu nawet wyskoczyć do jakiejś zaplutej speluny na „jasne pełne” czy udać się do innego przybytku uciech cielesnych – zwyczajnie nie przystoi. Biedak.

No, ale nam wypada się tylko cieszyć. Sporo nowego materiału związanego z mrocznym uniwersum Andrzeja Sapkowskiego, to w końcu miód na nasze serca. Pierwsza część komiksu „Racja stanu” pojawi się w kioskach już 19 kwietnia, natomiast dziś możemy oceniać pewien przedsmak dzieła trójcy „Gałek-Klimek-Poller”. Przykładowe strony znajdziecie w rozwinięciu, a w nich – chętna dziewoja, uroki lasu w księstwie Malleore, zepsuta młodzież i pewne tajemnicze zadanie dla wiedźmina, które wymaga dyskrecji.

Fable 3

Kiepska konwersja, fatalna data premiery i zerowa kampania marketingowa – oto obraz „Fable III” na komputery osobiste. Jeżeli ktoś sądzi, że najnowsza część baśniowej sagi Petera Molyneuxa zbije kokosy na tej platformie, to gratuluje niespotykanego optymizmu, który graniczy z oderwaniem od rzeczywistości. Nie mam zielonego pojęcia, po co Microsoft i Lionhead wypuszcza tę produkcję na PC. Jedyny logiczny powód, który nasunął mi się po dłuższej refleksji, opiera się na paskudnym przeczuciu, że developerzy chcą mieć zwyczajne usprawiedliwienie do pomijania „blacharzy” w przyszłości. W końcu najłatwiej zwalić klapę finansową na stare, dobre i zawsze modne piractwo!

fable 3

Pomijając jednak te brudne wątpliwości, jeżeli mimo wszystko jesteście zainteresowani zakupem tej gry, to zapraszam do rozwinięcia informacji. Twórcy postanowili wreszcie ujawnić oficjalne wymagania sprzętowe „Fable III”.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Wojna, wojna nigdy się nie zmienia... Niezależnie od tego, czy chodzi o wybijanie oszalałych kanibali na postapokaliptycznych pustkowiach, likwidowanie obślizgłych kosmitów na egzotycznych planetach, dorzynanie watahy w fantastycznym Śródziemiu – efekt jest ten sam. Chwila euforii szybko mija, a gdy adrenalina opadnie, nie ma już honoru i męstwa, pozostaje już tylko ogrom bólu, hektolitry posoki i smród gnijących ciał. No, ale nie oszukujmy się, taka jest bitewna rzeczywistość i za to ją kochamy.

„Wojna na Północy” nie jest inna. Kiedy ostrza rozpoczną swój śmiertelny taniec, krew leje się gęsto, a kończyny latają w powietrzu.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Hmm... zawsze mnie fascynowało, dlaczego twórcy gier komputerowych z taką pasją i ochotą potrafią mówić o dekapitacjach czy flakach, jakby opowiadali o swoich młodzieńczych latach, co rusz rzucając zabawnymi anegdotkami. Czyż to nie intrygujące?

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
wiedźmin 2, królobójca

Choć nie ulega wątpliwości, że „Królobójca” może być tylko jeden, to trzeba otwarcie przyznać, że w świecie gier komputerowych nie brakuje ostatnio hardych śmiałków (właśnie, dlaczego to nie może być nigdy kobieta? Co z parytetami?), którzy ośmielają się uciąć (albo chociaż okaleczyć) pańską rękę, która ich łaskawie karmiła. Loghain Mac Tir, Arishok, ten krnąbrny krewny króla Logana z „Fable III”, ta cała draka z Rhobarem III w „Arcanii”, a teraz Zabójca z „Wiedźmina 2”… się porobiło! Powoli jednak nadchodzi moda na smoki, więc błękitna krew będzie mogła w końcu odetchnąć.

Szczęśliwie, fabuła w „Zabójcach Królów” zapowiada się fantastycznie, a wspomniany morderca wydaje się posiadać najwięcej ikry z powyższej gromadki. Tym bardziej, że losy tej mrocznej postaci są bardzo mocno związane z niejakim Geraltem z Rivii, a samo to wzbudza uzasadnioną ciekawość.

Mythos

Aktualizacja zamkniętych testów beta

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

W końcu pojawiła się aktualizacja gry MYTHOS, na którą czekali fani w całej Europie.

Od wczoraj ten długo wyczekiwany tytuł Hack’n’Slash MMO dostępny jest także w języku polskim! Poza naszym rodzimym językiem fani krwawej jatki mogą także korzystać z klienta po angielsku, niemiecku, francusku i turecku.

mythos, beta, wersja polska

Wczorajsza aktualizacja, oprócz nowych wersji językowych, wprowadza również szereg innych zmian. Między innymi nowy interfejs użytkownika, nowe menu oraz poprawienie balansu gry, aby dostarczyć Wam jeszcze więcej radości z gry w MYTHOS. Ponadto ulepszona została także grafika, dzięki czemu świat Uld zyskał wiele estetycznych lokacji, co nie dotyczy oczywiście oszałamiającego wszystkich, odrażającego Cyklopa.

Po więcej informacji oraz screenów “przed" i "po” aktualizacji zapraszamy na oficjalną stronę gry.

Nowego klienta gry MYTHOS można pobrać tutaj.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Jeżeli nie mieliście okazji zawitać na wiedźmiński wykład w Collegium Civitas i nadal ogromnie rozpaczacie z tego powodu, to serwis Polygamia wychodzi Wam naprzeciw, wrzucając jego pierwszą część do internetowych czeluści.

Pan Tomasz Gop, w gustownym szarym sweterku, starał się odpowiedzieć na dość fundamentalne pytanie, które nasuwa się samoistnie przy rozważaniach na temat projektowania wirtualnych przygód Geralta. Czy istnieje możliwość skutecznego przeszczepienia sugestywnego świata i klimatu, zawartego na kartach sagi Andrzeja Sapkowskiego, na ekrany monitorów?

W jakich okolicznościach powstawał „Wiedźmin”? Jakie pułapki czekały na developerów? Jak wyglądało projektowanie „od kuchni”? Jeżeli jesteście ciekawi, zapraszam do obejrzenia materiału, który znajdziecie poniżej.

Generalnie ta część nie niesie za sobą żadnych szokujących nowości, aczkolwiek jest zdecydowanie lepszą i o wiele bardziej konstruktywną rozrywką niż oglądanie rodzimych „łże-piłkarzy”, którzy nie potrafią sobie poradzić z rezerwami pogromców takich futbolowych potęg jak Malta czy Łotwa.

Grim Dawn

Do dziś sporą estymą darzę „Titan Questa” i odpowiedzialne za niego studio Iron Lore Entertainment. To był kompletny tytuł, który spełnił większość moich oczekiwań, gwarantował niezwykle wciągającą i rozbudowaną rozgrywkę oraz wnosił kilka niezgorszych pomysłów, które stanowiły pewną ewolucję dla gatunku. Jasne, fundamenty tej produkcji były generalnie wtórne i całość była średnio zbalansowana, jednakowoż to są grzechy praktycznie wszystkich przedstawicieli gier hack'n'slash. Nie zmieniało to również faktu, że wyrzynanie mitologicznej watahy sprawiało nielichą frajdę i na stałe zapisało się w moim umyśle.

Chociaż Iron Lore wącha już kwiatki od spodu, to ludzie odpowiedzialni za tamten sukces wciąż są w grze. Pod szyldem małego i niezależnego studia Crate Entertainment, po cichu dłubią nad duchowym następcą „mitologicznego slashera”, a pierwsze tego efekty możemy oglądać już dziś. W sieci pojawił się filmik ukazujący system walki w „Grim Dawn” i trzeba przyznać, że czuć w tym wszystkim posmak antycznej przygody sprzed lat.

Wygląda to całkiem smakowicie, a zważywszy na skalę i budżet tego przedsięwzięcia, budzi ogromne uznanie. Na tytuł czekam z niemniejszą niecierpliwością i wypiekami na twarzy niż w przypadku „Dungeon Siege III” czy „Torchlight II”.

Inne

Informacja prasowa

Szanowni Państwo,

W dniach 25-28 marca 2011 roku na zaproszenie Domu Wydawniczego REBIS gościł w Polsce Adrian Tchaikovsky – jedna z gwiazd młodego pokolenia twórców literatury fantasy. Pisarz był gościem specjalnym ogólnopolskiego konwentu miłośników fantastyki PYRKON 2011 w Poznaniu.

Renomę przyniósł Tchaikowsky’emu niezwykle popularny cykl powieściowy CIENIE POJĘTNYCH (do tej pory w Polsce ukazały się cztery tomy: Imperium Czerni i Złota, Klęska ważki, Krew modliszki oraz Hołd dla mroku). Piąty tom Szlak skarabeusza ukaże się 25 maja br.

adrian tchaikovsky, rebis

Autor w Poznaniu wziął udział w dwóch spotkaniach otwartych z fanami oraz przez godzinę podpisywał książki. Udzielił kilku wywiadów dla ogólnopolskich i lokalnych mediów.

28 marca spotkał się z czytelniami w EMPiK Renoma we Wrocławiu.

Wczytywanie...