Dark Souls II

Dark Souls II, sequel hitu z 2011 roku, zapowiada się doprawdy wyśmienicie. Twórcy obiecują zachowanie wysokiego poziomu trudności i innych fundamentów gry, którą prezentowała poprzedniczka. Jednocześnie możemy spodziewać się nowego silnika graficznego, a co za tym idzie znacznie bliższych realizmowi animacji postaci. Czy "dwójka" będzie ulepszoną "jedynką"? A może czymś więcej? Dowiemy się pewnie jeszcze tego roku, a tymczasem możemy podziwiać zmiany w grafice, dzięki trwającym około dwunastu minut gameplayowi!

Pillars of Eternity

"Project Eternity" chwali się grafiką

Dodał: , · Komentarzy: 15

Choć zbiórka na Kickstarterze zakończyła się kilka miesięcy temu, twórcy "Projektu" wciąż uaktualniają informacje o grze. Tym razem dyrektor całego przedsięwzięcia, Josh Sawyer, ponownie rozbudza zainteresowanie sponsorów oraz przyszłych nabywców prezentując animacje środowiskowe, a także wszelkie możliwe rendery-bajery, które wyczarowali jego nadworni graficy.

project eternity, josh sawyer, obsidian
Inne

Informacja prasowa

steelseries, logo

SteelSeries, czołowy producent profesjonalnego sprzętu dla graczy, ma przyjemność ogłosić partnerstwo z gamingową organizacją – DragonBorns.net. Do projektu została zaangażowana grupa doświadczonych menadżerów oraz zawodników o wysokich aspiracjach i umiejętnościach. SteelSeries dostarczy zawodnikom DragonBorns.net najnowszy, profesjonalny sprzęt do grania i zapewni odpowiednie warunki do szlifowania umiejętności.

"Nie ma osoby w e-sporcie, która nie słyszałaby o firmie SteelSeries. Renoma marki oraz jakość produktów sprawiają, że chyba każdy zespół chciałby z duńskim producentem współpracować." – powiedział Grzegorz "Stone" Kamiński, główny manager DragonBorns.net. "Jesteśmy niezwykle zmotywowani i podekscytowani możliwością pracy z globalną marką. Filozofia SteelSeries, Winning is Everything jest nam niezwykle bliskie."

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues

Temat ciut spóźniony, niemniej szkoda byłoby nie wspomnieć o tak ważnym dla fanów cRPG wydarzeniu. Nieoficjalny następca zacnego (pod wieloma względami wyprzedzającego swoją epokę) cyklu Ulitma został ufundowany na kickstarterze. Zbiórka zakończyła się w niedzielę sporym sukcesem, udało się zebrać ostatecznie 1, 919, 275 dolarów. Kwota minimum – 1 milion – została więc przebita prawie dwukrotnie!

shroud of the avatar: forsaken virtues, tytuł

O grze, oraz o oczekiwaniach wobec niej, pisałem swego czasu ja, a także Krzyslewy. Zainteresowanym zapraszam do odgrzebania tekstów (linki umieszczam w "rozwiniętej" części newsa). Wieści o Forsaken Virtues, niestety, zostały w dużej mierze przyćmione przez te związane ze zbiórką na rzecz nowego Tormenta, niemniej projekt Lorda Britisha wart jest uwagi, choćby ze względu na osobę twórcy – niegdyś prawdziwego wizjonera. Czy i tym razem uda mu się poruszyć gatunek (który praktycznie zapoczątkował) cRPG oraz MMO? Zobaczymy. My na pewno do tematu Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues jeszcze wrócimy!

Divinity: Grzech Pierworodny

Powoli, bo powoli, ale jednak Larianom udało się zebrać 400 tysięcy dolarów potrzebnych do wzmocnienia nowego Divinity. Tak jest – o czym po raz wtóry przypominam, jakby kto zapomniał – niezależnie od sukcesu czy porażki zbiórki, gra i tak by się ukazała. Dodatkowe fundusze (miejmy nadzieję, że tak będzie!) mają umożliwić twórcom wydanie takiej wersji gry, o jakiej marzyli przystępując do pracy. Czyli pełnej, nieokrojonej z powodu braku szmalcu.

Trzeba przyznać, że Lariani wybrali sobie chyba najgorszy możliwy okres do przeprowadzenia tego rodzaju akcji na kickstarterze. W końcu kampanie na rzecz zbierania kasy na pokrewne tematycznie gry cRPG, to znaczy na Tormenta i Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues (nowej Ultimy), trwały sobie w najlepsze, ale mimo wszystko dali sobie radę.

Torment: Tides of Numenera

Drodzy czytelni, gdy piszę te słowa jest już po drugiej w nocy, stąd krótsza i bardziej zwięzła forma tego newsa. Zbiórka zakończyła się ledwie kilkanaście minut temu, i to dużym sukcesem – dodam. Udało się inXilom zgromadzić 4 miliony, 188 tysięcy i 927 dolców od 73 tysięcy,986 fanów! Tym samym pobili rekord usynowiony przez zaprzyjaźnione studio – Obsidian Entertainment. Tamtejszy Project Eternity uzyskał na kicku – 3,986,929 dolarów.

torment tides of numenera, logo

Oczywiście wraz z funduszami zebranymi za pomocą Paypal, udało się Obsidianom dociągnąć do kwoty oscylującej w okolicy 4,2 miliona... Niemniej zbiórka kasy na Paypal dla Tormenta jeszcze się nie zakończyła i kto wie, może dzięki uzyskanym stamtąd funduszom zostanie zaliczony ostatni próg czterech i pół miliona baksów?

Inne

Ivellios i Pepcok odespali przeżycia z Pyrkonu, a nawet (o czym raczyli wspomnieć) wykąpali się! A wszystkie te heroiczny czyny dokonali po to, aby przygotować dla swoich widzów kolejny odcinek. Cieszycie się? Jeśli tak – to zapraszam do zapoznania się z Raportem. A w nim nawijają między innymi o nowej Udręce. Nie, nie – nie tej wynikającej z oglądania programu, ale tej od inXile. Czyli o wałkowanym ostatnio bez przerwy na łamach Game Exe temacie – Torment: Tides of Numenera.

Plus trochę informacji o Krakowskim Festiwalu Komiksu oraz o planszówce utrzymanej w konwencji cyberpunka – Future INC. High-Tech Stakes.

Torment: Tides of Numenera

Koniec zbiórki na rzecz Tormenta to już kwesta paru godzin, Brian Fargo, szef inXile Entertainment, pęka wręcz z dumy, nadmiaru entuzjazmu oraz wdzięczności wobec fanów. Jak to ładnie ujął – You guys rock!. Nie ma co mu się dziwić, dostał od losu drugą szansę na powrót do świetności. Najpierw sukces kickstarterowej akcji Wasteland 2, teraz – co już pewne – Torment. Mam nadzieję, że tak jak w dobrych czasach rządów tego pana nad śp. Interplay'em (wiem, wiem – firma żyje, ale w sumie "co to za życie"), jego obecna ekipa dostarczy nam po prostu porządne gry cRPG.

torment, male character

Obrazek powyżej przedstawia bohatera płci męskiej, w którego przyjdzie wcielić się graczowi. Jak widać znalazł się w "małych" tarapatach. Autorem grafik jest Nils Hamm.

Might & Magic X: Legacy

Julian Pirou o Might and Magic X

Dodał: , · Komentarzy: 1

Julian Pirou – dyrektor kreatywny oraz pisarz pracujący dla Limbic Software przy projekcie dziesiątej już części legendarnego cyklu Might and Magic, podzielił się z serwisem RPGamer kilkoma interesującymi przemyśleniami na temat gry.

might and magic x, logo

Wbrew moim wcześniejszym przewidywaniom, Legacy ma większym stopniu nawiązywać do podcyklu Word of Xeen (czyli IV i V części), niż do przenoszącej grę do trzeciego wymiaru szóstki. Turowy system walki, poruszanie się po świecie na wzór ruchu po heksach, "drużyna pełna awanturników" (zatem większa niż model – 4 walczących bohaterów + 2 biernych w starciach pomocników – charakterystyczny dla VI i części późniejszych) to mają by główne cechy produktu powstającego na zlecenie Ubisoftu.

Wczytywanie...