Torment: Tides of Numenera

Dziś Kickstarter gry Torment: Tides of Numenera przekroczył kwotę 3,5 miliona dolarów. Oznacza to, że do zespołu dołącza Chris Avellone z Obsidianu!

W przeszłości pracował on między innymi przy "Planescape: Torment", więc fani z pewnością ucieszą się z jego wkładu w "Torment: Tides of Numenera". Do jego zadań będzie należało testowanie gry, dostarczanie jej twórcom pomysłów i sugestii na temat każdego elementu – czy to fabuły czy rozgrywki – oraz samodzielne stworzenie ósmego towarzysza, który dołączy do drużyny gracza. Nie da się ukryć, że Chris będzie miał trochę obowiązków, jednak sprawowanie przez niego pieczy nad "Tormentem" to chyba największy gwarant jakości produktu. Powyżej reakcja Colina McComba, jednego z producentów, na wiadomość o ponownej pracy z Avellonem.

Star Wars

Disney zamyka LucasArts

Dodał: , · Komentarzy: 2

Koniec października do moment, w którym Disney wykupił wytwórnię LucasFilm wraz ze wszystkimi jej markami i podległymi oddziałami, zaś początek kwietnia to czas, kiedy zamknął jeden z nich – konkretnie ten zajmujący się produkcją gier, czyli LucasArts. Co to oznacza dla graczy?

lucasarts

Po ocenieniu naszej pozycji na rynku, zdecydowaliśmy się odsunąć LucasArts od produkcji gier i zacząć udzielać licencje [zewnętrznym podmiotom], minimalizując ryzyko działalności firmy, a jednocześnie poszerzając portfolio wysokiej jakości gier ze świata Star Wars. Skutkiem tych zmian są zwolnienia w firmie. Jesteśmy wdzięczni i dumni z utalentowanego zespołu, który pracował nad naszymi nowymi tytułami – takie oświadczenie wysłał przedstawiciel LucasFilm magazynowi Game Informer.

Divinity: Grzech Pierworodny

Może i kickstarterowa zbiórka na Grzech pierworodny nie idzie w jakimś spektakularnym tempie, bo w końcu w ciągu tygodnia od jej rozpoczęcia zebrano 295 tysięcy dolarów, niemniej wiadomo z góry, że tak czy owak – gra się ukaże. Pieniądze mają jedynie wpłynąć na jakość finałowego produktu. Szerzej o tym (i to całkiem niedawno) pisał Krzyslewy, zapraszam do zapoznania się z jego tekstem. Do zakończenia akcji zostało jeszcze sporo czasu (dokładniej – 22 dni), więc wymagana kwota 400 tysięcy dolarów zapewne zostanie uzbierana i nawet przebita. W celu zagrzania ku temu serc dzierżących portfele fanów, wypuszczono ten o to krótki gameplay.

BioShock Infinite

BioShock: Infinite – pierwsze wrażenia!

Dodała: , · Komentarzy: 0

I jak zwykle chcąc podzielić się jak najszybciej naszymi wrażeniami z gry BioShock: Infinite prezentujmy wam... pierwsze wrażenia! Pewnie nawet jak nie czytaliście zbyt wielu recenzji już słyszeliście, że gra jest co najmniej rewelacyjna. To też przystawka przed główną recenzją, która niestety – wymaga nieco więcej czasu. Zatem nasz nieustraszony eksplorator rynku gier – Hassan' po raz kolejny zagłębił się w jaskinię cyfrowej rozrywki!

bioshock, bioshock: infinite

Już w menu głównym gra zachwyca oprawą i świetnym oddaniem klimatu wystylizowanych lat 20 poprzedniego wieku. Rok 1912 w grze czuć na każdym kroku – czy to przysłuchując się napotkanym w grze postaciom, czy zwiedzając zawarte w niej lokacje. Szczególnie urzekł mnie chłopiec sprzedający gazety na rogu i charakterystyczny dla tego okresu zespół męski na cztery głosy – ubrany w typowe dla takich grup garnitury w paski ...czytaj dalej!

I oczywiście pozostańcie w kontakcie, aby już wkrótce przeczytać kompletną recenzję!

Ghost of a Tale

Szczerze mówiąc, pierwszy raz spotykam się czymś takim. Gra akcji z elementami RPG, a głównym bohaterem jest mysz? Kurczę, muszę przyznać, że ten pomysł mi się spodobał. A jego twórca już zaskarbił sobie moją przychylność, podając jako natchnienie serię "Gothic", Robin Hooda i Kubusia Puchatka. Z resztą nie miałem do czynienia, ale warto je również wymienić – inspiracjami są też dla niego pierwsze części "Zeldy", "Dark Souls" i "Ico".

ghost of a tale

Twórcą omawianej gry, Ghost of a Tale, jest animator Lionel Gallat, który pracował w wytwórniach Dreamworks i Universal. Odpowiada za takie bajki jak "Rybki z Ferajny", "Książę Egiptu" oraz "Lorax", ale postanowił na razie zerwać z branżą filmową i stworzyć swoją pierwszą grę.

Divinity: Grzech Pierworodny

Nad Divinity: Grzechem pierworodnym pracuje studio Larian, tworzące również "Dragon Commander". Ja jednak skupię się na pierwszym tytule, obecnie znajdującym się w wersji alfa. Na premierę przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać (gra ma pojawić się w tym roku), ale część elementów już się wykształciła i napawają one nadzieją, że produkcja Larian będzie obowiązkową pozycją dla każdego fana RPG.

divinity: grzech pierworodny

Twórcy czerpią garściami potencjał z "Divine Divinity" oraz siódmej części "Ultimy". Larian chce mocno zaakcentować charakter sandboksowy swojego dzieła, więc aby to zrobić zmieniono sposób narracji. Historia sama wyznacza graczowi cel, lecz jak go zrealizuje to jego sprawa. Jest to coś na kształt "Fallouta", gdzie naszym głównym zadaniem było odnalezienie hydroprocesora. Tylko, gdzie on jest? Dokładnie nie wiemy. Gra nie będzie prowadziła nas za rączkę, prosto do celu, po drodze stawiając tylko jakieś wyzwania. Zrezygnowano z liniowości questów, a sam wątek główny to nie będzie tylko kilka godzin zabawy, polegającej na parciu na przód.

Seriale

Do sieci trafił teaser serialu na podstawie książki Stephena KingaPod kopułą. Odcinkowa produkcja będzie opowiadała o mieszkańcach małego miasteczka w stanie Maine. Miasto zostaje odcięte od reszty świata tajemniczym polem siłowym, a znajdujący się w nim ludzie stają się agresywni i nerwowi wobec siebie. Potęguje to też fakt, że wraz z upływem czasu zaczyna brakować im jedzenia i powietrza...

Reżyserem serialu jest Niels Arden Oplev odpowiedzialny za "Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet", scenarzystą Brian K. Vaughan, a głównym producentem wykonawczym Neal Baer. Wśród pozostałych producentów znajdują się między innymi sam pisarz Stephen King oraz Steven Spielberg. Amerykańska premiera "Pod kopułą" wypada 24 czerwca bieżącego roku. Myślicie, że ta ekranizacja prozy Kinga ma szansę okazać się dobrą?

Thief

Thief – Pierwszy zwiastun!

Dodał: , · Komentarzy: 7

Oto pierwszy oficjalny zwiastun Thiefa! Widzimy na nim głównego bohatera gry, Garretta, w akcji. Osoby, które śledziły wiadomości o najnowszym "Thiefie" już od ponad roku, zauważą, że 30-sekundowy fragment zwiastuna wyciekł rok temu w czerwcu. Miał jedynie inny podkład muzyczny. Zaś ci, co znają serię o najlepszym wirtualnym złodzieju od podszewki, powinni zauważyć, że na trailerze głosu bohaterowi użyczył inny aktor – w poprzednich odsłonach cyklu dubbingował go Stephen Russell. Jest jednak możliwość, że znów powróci on w roli Garretta, ale to może stać się jedynie pod naciskiem producentów ze strony graczy. Taka sytuacja spotkała np. "Hitmana: Rozgrzeszenie", gdzie twórcy ostatecznie ulegli fanom i zaprosili do gry Williama Mapothera.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Torment: Tides of Numenera

Dziś jest po prostu dzień pierwszeństwa. Pierwszy zwiastun filmu "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Morze potworów", pierwszy zwiastun najnowszego "Thiefa" (o którym za chwilę), a teraz pierwszy screen Torment: Tides of Numenera!

torment: tides of numenera

Gra, która ma być duchowym spadkobiercą "Planescape: Torment" (dla tych, którzy dotychczas przebywali w bunkrach, oczekując spóźnionego końca świata, ważna wiadomość: "Torment: Tides of Numenera" ma wspólną jedynie jedną rzecz z klasykiem Black Isle Studios – część nazwy), zebrała już ponad 3 miliony dolarów, a do końca zbiórki zostały trzy dni. Studio inXile Entertainment przed jej końcem postanowiło zaprezentować pierwszy, pre-renderowany screen z wczesnej fazy prac. Przedstawia on lokację "The Bloom", która pojawi się w pełnej wersji gry. Przypominam, że twórcy zdecydowali już, że "Torment: Tides of Numenera" będzie rozgrywał się na lokacjach 2D, ale niektóre elementy otoczenia i postacie będą wyświetlały się w 3D. No i będzie rzut izometryczny!

Wczytywanie...