Profity

7 minut czytania

Profity do dodatkowe atuty postaci pozwalające na usprawnienie jej działania w walce, ale nie tylko. Wybiera się je co trzy poziomy, począwszy od 3. Jeżeli wybrano cechę Kujon, otrzymuje się je co cztery poziomy, zaczynając od 4. Co więcej, istnieje możliwość wybrania kilka razy tego samego profitu, zwiększając jego premie. Wachlarz dostępnych atutów zależny jest od poszczególnych atrybutów i ogólnego zaawansowania postaci.

Maksymalnie w grze można uzyskać 21 poziomów, co daje ogólnie 7 profitów (bądź 5 w przypadku wcześniej wymienionej cechy) do wyboru w ciągu całej rozgrywki. Zazwyczaj wszystkie misje ukończy się, mając 15-16 poziom doświadczenia, więc należy rozważnie dobierać profity, gdyż czasami mogą znacznie wpłynąć na rozgrywkę.

Poziom 3


fallout, profity

Orientacja

Pozwala na bardziej szczegółowe poznanie przeciwników. W trakcie badania ujawniane są informacje dotyczące PW, dzierżonej broni i amunicji.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Percepcja 5


fallout, profity

Twarde pięści

Dzięki obyciu w walce wręcz postać jest w stanie zadać więcej obrażeń [+2/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Siła 6, Zręczność 6


fallout, profity

Pierwszy w kolejce

Umożliwia wyprowadzenie akcji znacznie szybciej, zwiększając inicjatywę [+2/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Percepcja 6


fallout, profity

Szybkie zdrowienie

Zwiększa liczbę PW regenerowaną w ciągu godziny [+1/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Wytrzymałość 6


fallout, profity

Uzdrowiciel

Zwiększa możliwości opatrywania ran za sprawą umiejętności pierwszej pomocy lub leczenia [+2-5PW/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Percepcja 7, Zręczność 6, Inteligencja 5, Pierwsza pomoc 40%


fallout, profity

Koci wzrok

Znacznie wyostrza wzrok w ciemnościach, redukując poziom ciemności [+10%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Percepcja 6


fallout, profity

Prezencja

Obecność postaci zwraca uwagę, przez co reakcja otoczenia jest znacznie lepsza [+10%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Charyzma 6


fallout, profity

Szybki dostęp

Koszt dostępu do ekwipunku w trakcie walki zostaje obniżony [-1/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Zręczność 5


fallout, profity

Zwiadowca

Lepsze rozpoznanie terenu pozwala na szerszą eksplorację na mapie świata, zwiększając widoczność o 1 kwadrat w każdym kierunku.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Percepcja 8


fallout, profity

Gładka gadka

Lekkość w nawiązywaniu kontaktów pozwala postaci na zwiększenie inteligencji [+1/stopień] w trakcie i tylko w trakcie rozmowy, dając dostęp do szerszej ilości linii dialogowych.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Inteligencja 4


fallout, profity

Mocny grzbiet

Dzięki dobrej budowie bohater jest w stanie unieść dodatkowe 50 lbs wyposażenia.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Siła 6, Wytrzymałość 6


fallout, profity

Traper

Zwiększa umiejętność sztuki przetrwania [+20%/stopień] wyłącznie w przypadku testów na zdarzenia losowe na mapie świata, nie na stałe.

Ilośc stopni: 3
Wymagania: Wytrzymałość 6, Inteligencja 6, Sztuka przetrwania 40%


fallout, profity

Pojętny uczeń

Postać znacznie szybciej przyswaja wiedzę, otrzymując więcej PD [+5%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Inteligencja 4


fallout, profity

Twardziel

Bohater lepiej znosi obrażenia, zwiększając swoją odporność na nie [10%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Wytrzymałość 6, Szczęście 6

Poziom 6


fallout, profity

Szybkie pięści

Koszt korzystania z walki wręcz jest zredukowany [-1].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 6


fallout, profity

Szybkie stopy

Postać dysponuje zwiększoną liczbą PA w przypadku ruchu [+2/stopień]. Choć nie jest to widoczne na pasku PA, gra egzekwuje premię do ruchu.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Zręczność 5


fallout, profity

Wyrobione oko

Zwiększone zostają obrażenia zadane przez bronie dystansowe [+2/stopień].

Ilość stopni: 2
Wymagania: Zręczność 6, Szczęście 6


fallout, profity

Erudycja

Postać zyskuje dodatkowe punkty umiejętności [+2/stopień] przy każdym awansie.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Inteligencja 6


fallout, profity

Empatia

Dzięki temu profitowi linie dialogowe oznaczone są różnymi kolorami, w zależności od prawdopodobnej reakcji interlokutora. Kolor czerwony oznacza negatywną reakcję, niebieski – pozytywną, a zielony – neutralną.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Percepcja 7, Inteligencja 5


fallout, profity

Znajdywacz skarbów

W trakcie starć na pustyni postać będzie znajdywała większą ilość kapsli.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Szczęście 8


fallout, profity

Przyjazny wróg

Podczas walki sprzymierzeńcy podświetleni są na zielono, natomiast wrogowie na czerwono, co pomaga uniknąć omyłkowego trafienia przyjaciela.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Percepcja 4


fallout, profity

Duch

Dzięki perfekcyjnemu wykorzystaniu mroków nocy czy jaskiń, postać o wiele lepiej się skrada [+20%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Skradanie się 60%


fallout, profity

Leci!

W celu określenia dystansu, na który można rzucić przedmiot, profit ten zwiększa siłę [+2/stopień] wyłącznie w celach kalkulacji, nie na stałe. Dystans zależy głównie od siły postaci [3 x SI].

Ilość stopni: 3
Wymagania: ---


fallout, profity

Częstsze TK

Szansa na zadanie krytycznych obrażeń nieco wzrasta [+5%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Szczęście 6


fallout, profity

Tajemniczy wędrowiec

W przypadku losowych starć na mapie świata istnieje szansa, że na pomoc przybędzie tajemniczy przyjaciel. Wszystko zależy od szczęścia postaci [30+ (2 x SZ)].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Szczęście 7


fallout, profity

Szperacz

Podróżowanie po mapie świata ulega znacznemu skróceniu [-25%/stopień].

Ilość stopni: 2
Wymagania: Wytrzymałość 6, Sztuka przetrwania 40%


fallout, profity

Lugola w żyłach

Nieco poprawia odporność na promieniowanie [+10%/stopień].

Ilość stopni: 3
Wymagania: Wytrzymałość 6, Inteligencja 4


fallout, profity

Cichociemny

Poruszanie się po mapie świata wiąże się z mniejszą szansą na niespodziewany atak.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Percepcja 6


fallout, profity

Strzelec wyborowy

Znacznie wpływa na poziom percepcji [+2/stopień] przy testach dystansowych. Premia nie jest stała.

Ilość stopni: 2
Wymagania: Percepcja 7, Inteligencja 6


fallout, profity

Cichobieg

Umożliwia bieganie z równoczesnym skradaniem.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 6, Skradanie się 50%


fallout, profity

Wężożerca

Postać zdaje się być wielce odporna na toksyny [+25%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Wytrzymałość 3

Poziom 9


fallout, profity

Przyjaciel zwierząt

Zwierzęta nie zaatakują jako pierwsze.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Inteligencja 5, Sztuka przetrwania 25%


fallout, profity

Człowiek demolka

Pozwala zadać o wiele więcej obrażeń przy trafieniu krytycznym [+20%], a ponadto istnieje szansa natychmiastowego zgładzenia przeciwnika jednym strzałem.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Percepcja 6, Szczęście 6, Zręczność 6


fallout, profity

Szybki palec

Koszt użycia broni palnej nieco się obniża [-1].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 7, Inteligencja 6, Percepcja 4


fallout, profity

Mistrz uników

Zwiększa klasę pancerza [+5%/stopień].

Ilość stopni: 2
Wymagania: Zręczność 4


fallout, profity

Odkrywca

Zwiększa szansę na na odkrycie ciekawych miejsc i poznanie interesujących postaci w trakcie przemierzania mapy świata.

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Dziecko kwiat

Zmniejsza podatność na działanie narkotyków i skraca o połowę efekty ich działania.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Wytrzymałość 5


fallout, profity

Mistrz kupiecki

Obniża ceny kupowanych przedmiotów [-25%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Charyzma 7, Handel 60%


fallout, profity

Mutacja

Pozwala zamienić jedną cechę na inną.

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Doliniarz

Wielkość kradzionego przedmiotu przestaje mieć znaczenie. Zazwyczaj każdy lbs przedmiotu obniża szansę o 4%.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 8, Kradzież 80%


fallout, profity

Cwaniak

W trakcie losowego spotkania na mapie świata postać jest w stanie znaleźć więcej amunicji [2x].

Ilość stopni: 1
Wymagania: Szczęście 8

Poziom 12


fallout, profity

Człowiek czynu

Postać otrzymuje dodatkowy PA [+1/stopień], który może wykorzystać na każdy manewr w trakcie walki. Choć nie jest to widoczne na pasku PA, gra egzekwuje premię

Ilość stopni: 3
Wymagania: Zręczność 5


fallout, profity

Kult jednostki

Wszystkie postacie postrzegają bohatera jako osobę o nieposzlakowanej opinii niezależnie od poziomu karmy.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Charyzma 10


fallout, profity

Życiodajna moc

Postać zyskuje dodatkowe PW [+4/stopień] przy awansie na kolejny poziom doświadczenia.

Ilość stopni: 3
Wymagania: Wytrzymałość 4


fallout, profity

Książę złodziei

Zdolności złodziejskie, typu skradanie się, otwieranie zamków, kradzież i rozbrajanie pułapek, ulegają rozwinięciu [+10%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Sanitariusz

Zdolności medyczne, typu pierwsza pomoc oraz leczenie, ulegają rozwinięciu [+10%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Złota rączka

Zdolności techniczne, typu naprawa oraz nauki ścisłe, ulegają rozwinięciu [+10%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Mówca

Zdolności interpersonalne, typu retoryka oraz handle, ulegają rozwinięciu [+20%].

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---


fallout, profity

Biegłość

Pozwala na dobranie czwartej umiejętności głównej, dzięki czemu znacznie się ona zwiększy [+20%], a także przy alokacji punktów będzie wzrastała o 2% na każdy pkt.

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---

Poziom 15


fallout, profity

Blokada mentalna

Postać staje się odporna na mentalne ataki.

Ilość stopni: 1
Wymagania: ---

Poziom 18


fallout, profity

Skrytobójca

W trybie skradania się przy ataku przeciwnika od tyłu bohater zada podwójne obrażenia.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 10, Skradanie się 80%


fallout, profity

Urodzony morderca

W walce wręcz wszystkie zadane ciosy uznawane są za trafienia krytyczne.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 8, Siła 8, Walka wręcz 80%


fallout, profity

Bałkański snajper

Jeśli uda się rzut na szczęście [10 x SZ], każdy strzał uznawany jest za trafienie krytyczne.

Ilość stopni: 1
Wymagania: Zręczność 8, Percepcja 8, Ręczna broń palna 80%

Komentarze

0
·
Bałkański snajper: "Jesteś mistrzem w posługiwaniu się bronią." To nie jest opis profitu, tylko taka gadka. Ten profit daje trafienie krytyczne z broni palnej za każdy udany test Szczęścia przy strzale.

Urodzony morderca: "W walce bezpośredniej wszystkie Twoje punkty są dodawane do punktów krytycznych siejąc śmierć i zniszczenie." - po prostu, trafienie krytyczne przy każdym uderzeniu w walce wręcz.

Jest trochę takich rzeczy, które by można było poprawić.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...