riese

Umiejętności

Umiejętności są wyuczonymi zdolnościami, które wyraża się w procentach, określając skuteczność ich wykorzystania. Każda postać może wybrać trzy umiejętności główne, w których się specjalizuje. Dzięki temu wzrosną one o 20%, a alokacja do nich punktów umiejętności w trakcie awansowania będzie 2x efektywniejsza. Dzięki profitowi Biegłość, bohater ma możliwość wybrania czwartej umiejętności głównej.

Umiejętności rozwija się wraz z awansowaniem na wyższe poziomy doświadczenia oraz za sprawą czytania odpowiednich książek i podręczników. Istnieje możliwość przekroczenia bariery 100% zaawansowania w korzystaniu z danej umiejętności, by jak najmniej odczuć kary wynikające z poziomu trudności, efektów narkotyków czy obniżenia atrybutów.

Niektóre umiejętności są używane automatycznie w walce bądź rozmowie, pozostałe należy wybrać z menu umiejętności i wskazać obiekt, którego ma dotyczyć.

UMIEJĘTNOŚCI BOJOWE


fallout, umiejętności

Ręczna broń palna

Zwiększa celność używanych pistoletów, SMG, strzelb oraz karabinów. Do rozwoju tej umiejętności można wykorzystać magazyn "Spluwy i kulki". Bardzo istotna umiejętność dla archetypu snajpera w grze.

35% + ZR

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Bałkańsik snajper


fallout, umiejętności

Broń ciężka

Odpowiada za celność miotacza płomieni, działka oraz wyrzutni rakiet. Bronie te zadają o wiele więcej obrażeń niż mniejsze egzemplarze, ale są znacznie wolniejsze i nie można korzystać z precyzyjnego strzału.

10% + ZR

PRZYDATNE CECHY: Szybki cyngiel
PRZYDATNE PROFITY: ---


fallout, umiejętności

Broń energetyczna

Zwiększa celność broni plazmowej i laserowej.

10% + ZR

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: ---


fallout, umiejętności

Walka wręcz

Wpływa na celność zadawanych ciosów kończynami, kastetami czy MegaPiąchą.

65% + ( SI + ZR ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura, Mięśniak
PRZYDATNE PROFITY: Skrytobójca, Urodzony morderca


fallout, umiejętności

Broń biała

Wpływa na celność ciosów zadawanych bronią białą, jak noże, włócznie, młoty czy Rozpruwacz.

55% + ( SI + ZR ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Mięśniak
PRZYDATNE PROFITY: ---


fallout, umiejętności

Rzucanie

Wpływa na skuteczność rzucanych przedmiotów, w tym włóczni, rac, granatów czy kamieni. Zasięg rzutu postaci obliczany jest jako trzykrotność posiadanej siły i porównywany z maksymalnym zasięgiem broni.

40% + ZR

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Leci!

UMIEJĘTNOŚCI AKTYWNE

Pierwsza pomoc

Podstawowa umiejętność postępowania w przypadku chorób i uszkodzeń ciała. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając Podręcznik pierwszej pomocy. Ponadto jest ona ograniczona do trzech użyć dziennie.

30% + ( PE + IN ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Uzdrowiciel, Sanitariusz


fallout, umiejętności

Leczenie

Zaawansowana umiejętność postępowania w przypadku utraty kończyn czy poważnych uszkodzeń ciała. Jest to jedyna szansa na odzyskanie nogi czy ręki bez zwracania się o pomoc do lekarza. Ponadto jest ona ograniczona do trzech użyć dziennie.

15% + ( PE + IN ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Uzdrowiciel, Sanitariusz


fallout, umiejętności

Skradanie się

Określa szansę na wykrycie postaci w trybie skradania się. Bardzo istotna umiejętność dla archetypu zabójcy w grze.

15% + ( PE + IN ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Cichobieg, Duch, Książę złodziei, Skrytobójca


fallout, umiejętności

Otwieranie zamków

Umożliwia pokonywanie zamków i zabezpieczeń bez posiadania odpowiedniego klucza. Wykorzystanie zwykłych lub elektronicznych wytrychów znacznie zwiększa skuteczność włamania.

20% + ( PE + ZR ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura, Dziecię nocy
PRZYDATNE PROFITY: Książę złodziei


fallout, umiejętności

Kradzież

Sztuka zdobywania przedmiotów bez wiedzy ich właścicieli. Na sukces akcji wpływa nie tylko poziom umiejętności, ale także percepcja celu, pozycja kradzieży czy wielkość przedmiotu.

20% + ZR

PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Książę złodziei, Doliniarz


fallout, umiejętności

Pułapki

Odpowiada za detekcję i neutralizację pułapek. Jest to aktywno-pasywna zdolność. Detekcja i neutralizacja pułapek na ziemi następuje w sposób automatyczny, natomiast pułapki przy pojemnikach muszą być odkryte i unieszkodliwione ręcznie. Ponadto umiejętność ta wpływa na sprawność montowania materiałów wybuchowych.

20% + ( PE + ZR )

PRZYDATNE CECHY: ---
PRZYDATNE PROFITY: ---


fallout, umiejętności

Nauki ścisłe

Umiejętność zdobywania wiedzy z różnego rodzaju urządzeń, włamywania się do komputerów i wykorzystywana w trakcie rozmów. Jest to aktywno-pasywna zdolność. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając Wielką księgę nauki.

25% + 2 x IN

PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Złota rączka


fallout, umiejętności

Naprawa

Wpływa na szansę napraw uszkodzonych komputerów, pomp i innych urządzeń. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając "Młodego elektronika".

20% + IN

PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Złota rączka


fallout, umiejętności

UMIEJĘTNOŚCI PASYWNE


fallout, umiejętności

Retoryka

Umiejętność odpowiedniego władania słowem, pozwalająca na uzyskiwanie od rozmówcy potrzebnych informacji, zwodzenie go i manipulację. Bardzo istotna umiejętność dla archetypu pacyfisty w grze.

25% + 2 x CH

PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Mówca


fallout, umiejętności

Handel

Wpływa na poziom cen sprzedawanych i kupowanych przedmiotów w trakcie wymiany.

20% + 2 x CH

PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość, Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Mistrz kupiecki


fallout, umiejętności

Hazard

Odpowiada za skuteczność wygrywania w grach losowych jak jednoręki bandyta, karty itp.

20% + 3 x SZ

PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: ---


fallout, umiejętności

Sztuka przetrwania

Przydatna w trakcie przemierzania pustkowi na mapie świata. Wpływa na szansę odwodnienia oraz obrażenia zadane przez odłamki skalne.

5% + ( WY + IN ) / 2

PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Przyjaciel zwierząt, Odkrywca, Traper

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...