Umiejętności są wyuczonymi zdolnościami, które wyraża się w procentach, określając skuteczność ich wykorzystania. Każda postać może wybrać trzy umiejętności główne, w których się specjalizuje. Dzięki temu wzrosną one o 20%, a alokacja do nich punktów umiejętności w trakcie awansowania będzie 2x efektywniejsza. Dzięki profitowi Biegłość, bohater ma możliwość wybrania czwartej umiejętności głównej.
Umiejętności rozwija się wraz z awansowaniem na wyższe poziomy doświadczenia oraz za sprawą czytania odpowiednich książek i podręczników. Istnieje możliwość przekroczenia bariery 100% zaawansowania w korzystaniu z danej umiejętności, by jak najmniej odczuć kary wynikające z poziomu trudności, efektów narkotyków czy obniżenia atrybutów.
Niektóre umiejętności są używane automatycznie w walce bądź rozmowie, pozostałe należy wybrać z menu umiejętności i wskazać obiekt, którego ma dotyczyć.
|
|
UMIEJĘTNOŚCI BOJOWE |
|
Ręczna broń palna
Zwiększa celność używanych pistoletów, SMG, strzelb oraz karabinów. Do rozwoju tej umiejętności można wykorzystać magazyn "Spluwy i kulki". Bardzo istotna umiejętność dla archetypu snajpera w grze.
35% + ZR
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Bałkańsik snajper |
|
Broń ciężka
Odpowiada za celność miotacza płomieni, działka oraz wyrzutni rakiet. Bronie te zadają o wiele więcej obrażeń niż mniejsze egzemplarze, ale są znacznie wolniejsze i nie można korzystać z precyzyjnego strzału.
10% + ZR
PRZYDATNE CECHY: Szybki cyngiel
PRZYDATNE PROFITY: --- |
|
Broń energetyczna
Zwiększa celność broni plazmowej i laserowej.
10% + ZR
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: --- |
|
Walka wręcz
Wpływa na celność zadawanych ciosów kończynami, kastetami czy MegaPiąchą.
65% + ( SI + ZR ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura, Mięśniak
PRZYDATNE PROFITY: Skrytobójca, Urodzony morderca |
|
Broń biała
Wpływa na celność ciosów zadawanych bronią białą, jak noże, włócznie, młoty czy Rozpruwacz.
55% + ( SI + ZR ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Mięśniak
PRZYDATNE PROFITY: --- |
|
Rzucanie
Wpływa na skuteczność rzucanych przedmiotów, w tym włóczni, rac, granatów czy kamieni. Zasięg rzutu postaci obliczany jest jako trzykrotność posiadanej siły i porównywany z maksymalnym zasięgiem broni.
40% + ZR
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Leci! |
|
|
UMIEJĘTNOŚCI AKTYWNE |
Pierwsza pomoc
Podstawowa umiejętność postępowania w przypadku chorób i uszkodzeń ciała. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając Podręcznik pierwszej pomocy. Ponadto jest ona ograniczona do trzech użyć dziennie.
30% + ( PE + IN ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Uzdrowiciel, Sanitariusz |
|
Leczenie
Zaawansowana umiejętność postępowania w przypadku utraty kończyn czy poważnych uszkodzeń ciała. Jest to jedyna szansa na odzyskanie nogi czy ręki bez zwracania się o pomoc do lekarza. Ponadto jest ona ograniczona do trzech użyć dziennie.
15% + ( PE + IN ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Uzdrowiciel, Sanitariusz |
|
Skradanie się
Określa szansę na wykrycie postaci w trybie skradania się. Bardzo istotna umiejętność dla archetypu zabójcy w grze.
15% + ( PE + IN ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Cichobieg, Duch, Książę złodziei, Skrytobójca |
|
Otwieranie zamków
Umożliwia pokonywanie zamków i zabezpieczeń bez posiadania odpowiedniego klucza. Wykorzystanie zwykłych lub elektronicznych wytrychów znacznie zwiększa skuteczność włamania.
20% + ( PE + ZR ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura, Dziecię nocy
PRZYDATNE PROFITY: Książę złodziei |
|
Kradzież
Sztuka zdobywania przedmiotów bez wiedzy ich właścicieli. Na sukces akcji wpływa nie tylko poziom umiejętności, ale także percepcja celu, pozycja kradzieży czy wielkość przedmiotu.
20% + ZR
PRZYDATNE CECHY: Drobna postura
PRZYDATNE PROFITY: Książę złodziei, Doliniarz |
|
Pułapki
Odpowiada za detekcję i neutralizację pułapek. Jest to aktywno-pasywna zdolność. Detekcja i neutralizacja pułapek na ziemi następuje w sposób automatyczny, natomiast pułapki przy pojemnikach muszą być odkryte i unieszkodliwione ręcznie. Ponadto umiejętność ta wpływa na sprawność montowania materiałów wybuchowych.
20% + ( PE + ZR )
PRZYDATNE CECHY: ---
PRZYDATNE PROFITY: --- |
|
Nauki ścisłe
Umiejętność zdobywania wiedzy z różnego rodzaju urządzeń, włamywania się do komputerów i wykorzystywana w trakcie rozmów. Jest to aktywno-pasywna zdolność. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając Wielką księgę nauki.
25% + 2 x IN
PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Złota rączka |
|
Naprawa
Wpływa na szansę napraw uszkodzonych komputerów, pomp i innych urządzeń. Można ją dodatkowo rozwijać, czytając "Młodego elektronika".
20% + IN
PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Złota rączka |
|
|
|
UMIEJĘTNOŚCI PASYWNE |
|
Retoryka
Umiejętność odpowiedniego władania słowem, pozwalająca na uzyskiwanie od rozmówcy potrzebnych informacji, zwodzenie go i manipulację. Bardzo istotna umiejętność dla archetypu pacyfisty w grze.
25% + 2 x CH
PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość
PRZYDATNE PROFITY: Mówca |
|
Handel
Wpływa na poziom cen sprzedawanych i kupowanych przedmiotów w trakcie wymiany.
20% + 2 x CH
PRZYDATNE CECHY: Dobrotliwość, Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Mistrz kupiecki |
|
Hazard
Odpowiada za skuteczność wygrywania w grach losowych jak jednoręki bandyta, karty itp.
20% + 3 x SZ
PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: --- |
|
Sztuka przetrwania
Przydatna w trakcie przemierzania pustkowi na mapie świata. Wpływa na szansę odwodnienia oraz obrażenia zadane przez odłamki skalne.
5% + ( WY + IN ) / 2
PRZYDATNE CECHY: Zdolniacha
PRZYDATNE PROFITY: Przyjaciel zwierząt, Odkrywca, Traper |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz