szczury_wroclawia_szpital

Atrybuty

Główne Atrybuty

fallout, atrybuty

Siła

Surowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, wielkość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig. Powiązana jest także z umiejętnością walki bronią białą i wręcz.


fallout, atrybuty

Percepcja

Zdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość. Ma również znaczenie przy testach umiejętności leczenia, pierwszej pomocy, otwierania zamków i rozbrajania pułapek.


fallout, atrybuty

Wytrzymałość

Tężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i promieniowanie, tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom. Ma też wpływ na umiejętności przetrwania w dziczy.


fallout, atrybuty

Charyzma

Połączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny, wpływając na umiejętności retoryki oraz handlowania.


fallout, atrybuty

Inteligencja

Wiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności, m.in. pierwszej pomocy, naprawy, nauki czy przetrwania.


fallout, atrybuty

Zręczność

Koordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności, m.in. ręcznej broni palnej, broni ciężkiej, broni energetycznej, kradzież, skradanie się czy rzucanie.


fallout, atrybuty

Szczęście

Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem). Wykorzystywane jest także przy testach umiejętności hazardu.

Dodatkowe Atrybuty

Maksymalna liczba PW

Liczba punktów wytrzymałości (PW) obrazuje wielkość obrażeń, jakie może znieść twój organizm nim nastąpi jego śmierć. Jeśli zejdziesz do poziomu 0 PW lub niższego, jesteś trupem. Na jej wysokość wpływa siła i wytrzymałość.

15 + ( 2 x WY ) + SI

fallout, atrybuty

Maksymalna liczba PA

Twoje punkty akcji (PA) wyznaczają zakres działań, które możesz podjąć w trakcie pojedynczej tury walki. Znaczenie ma tu zręczność postaci.

( ZR / 2 ) + 5

fallout, atrybuty

Klasa pancerza

Modyfikuje prawdopodobieństwo trafienia cię przez przeciwników. W wyliczeniu bierze się pod uwagę zręczność bohatera.

ZR

fallout, atrybuty

Obrażenia w walce wręcz

Wielkość dodatkowych obrażeń, które zadajesz przeciwnikom w walce wręcz. Zależą one od siły.

SI – 5

fallout, atrybuty

Udźwig

Maksymalny ciężar ekwipunku, który jesteś w stanie nieść, wyrażony w funtach. Główną rolę odgrywa tu siła fizyczna postaci.

( SI + 1 ) x 25

fallout, atrybuty

Inicjatywa

Określa, po uwzględnieniu inicjatyw innych postaci, moment tury walki, w którym możesz podjąć działanie. Do kalkulacji tej cechy wykorzystuje się percepcję.

PE x 2

fallout, atrybuty

Tempo zdrowienia

Pod koniec każdego dnia odzyskujesz 1 utracony PW na każdy punkt tempa twojego zdrowienia. Gdy śpisz, proces samoczynnego zdrowienia daje takie same efekty co 3 godzin. Duże znaczenie ma tu wytrzymałość bohatera.

WY / 3

fallout, atrybuty

Szansa na trafienie krytyczne

Szansa na zadanie przez ciebie krytycznego trafienia przeciwnikowi podczas ataku rośnie o tę wartość. Wszystko zależy od poziomu szczęścia.

( SZ ) %

fallout, atrybuty

Odporność na obrażenia

Wielkość wszelkich obrażeń ponoszonych przez twój organizm maleje o tę wartość. Możesz podwyższyć swą odporność poprzez stosowanie uzbrojenia ochronnego.


fallout, atrybuty

Odporność na promieniowanie

Dawka radiacji, jaka ewentualnie dociera do twojego organizmu, ulega zmniejszeniu o tę wielkość. Może się zmieniać w zależności od typu używanej przez ciebie odzieży ochronnej oraz pod wpływem specyfików antyradiacyjnych, a także wytrzymałości.

( WY x 2 ) %

fallout, atrybuty

Odporność na trucizny

Obrażenia wywołane przez zatrucie (w szczególności jadem) są pomniejszane o tę wartość. Jej wielkość zależy od wytrzymałości postaci.

( WY x 5 ) %

fallout, atrybuty

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...