SiłaSurowa siła fizyczna. Wysoka przydaje się zwłaszcza osobom torującym sobie drogę przez życie za pomocą pięści. Siła określa liczbę punktów wytrzymałości, wielkość obrażeń zadawanych w walce wręcz oraz udźwig. Powiązana jest także z umiejętnością walki bronią białą i wręcz. |
|
PercepcjaZdolność widzenia, słyszenia, smakowania oraz zauważania niezwykłych rzeczy. Wysoka percepcja potrzebna jest strzelcowi wyborowemu. Wpływa ona na inicjatywę oraz modyfikatory dystansu w walce na odległość. Ma również znaczenie przy testach umiejętności leczenia, pierwszej pomocy, otwierania zamków i rozbrajania pułapek. |
|
WytrzymałośćTężyzna i krzepkość fizyczna. Wytrzymałość determinuje liczbę PW, odporność na trucizny i promieniowanie, tempo zdrowienia oraz liczbę PW otrzymywanych przy awansie na wyższy poziom. Ma też wpływ na umiejętności przetrwania w dziczy. |
|
CharyzmaPołączenie aparycji i uroku osobistego. Wysoka charyzma ważna jest dla postaci, które pragną wpływać na innych za pomocą słów. Modyfikuje ona reakcje innych osób oraz ceny, wpływając na umiejętności retoryki oraz handlowania. |
|
InteligencjaWiedza, mądrość życiowa i zdolność szybkiego myślenia. Określa liczbę nowych punktów umiejętności otrzymywanych przy awansie, dostępne opcje dialogowe i poziom wielu umiejętności, m.in. pierwszej pomocy, naprawy, nauki czy przetrwania. |
|
ZręcznośćKoordynacja ruchowa i zdolność sprawnego poruszania się. Wpływa na liczbę dostępnych punktów akcji, klasę pancerza, inicjatywę oraz poziom wielu umiejętności, m.in. ręcznej broni palnej, broni ciężkiej, broni energetycznej, kradzież, skradanie się czy rzucanie. |
|
SzczęścieLos. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa na twoją postać w taki czy inny sposób. Wydarzenia i sytuacje zmieniają się w zależności od tego, jak bardzo jest ona obdarzona szczęściem (lub pechem). Wykorzystywane jest także przy testach umiejętności hazardu. |
Maksymalna liczba PWLiczba punktów wytrzymałości (PW) obrazuje wielkość obrażeń, jakie może znieść twój organizm nim nastąpi jego śmierć. Jeśli zejdziesz do poziomu 0 PW lub niższego, jesteś trupem. Na jej wysokość wpływa siła i wytrzymałość. 15 + ( 2 x WY ) + SI |
|
Maksymalna liczba PATwoje punkty akcji (PA) wyznaczają zakres działań, które możesz podjąć w trakcie pojedynczej tury walki. Znaczenie ma tu zręczność postaci. ( ZR / 2 ) + 5 |
|
Klasa pancerzaModyfikuje prawdopodobieństwo trafienia cię przez przeciwników. W wyliczeniu bierze się pod uwagę zręczność bohatera. ZR |
|
Obrażenia w walce wręczWielkość dodatkowych obrażeń, które zadajesz przeciwnikom w walce wręcz. Zależą one od siły. SI – 5 |
|
UdźwigMaksymalny ciężar ekwipunku, który jesteś w stanie nieść, wyrażony w funtach. Główną rolę odgrywa tu siła fizyczna postaci. ( SI + 1 ) x 25 |
|
InicjatywaOkreśla, po uwzględnieniu inicjatyw innych postaci, moment tury walki, w którym możesz podjąć działanie. Do kalkulacji tej cechy wykorzystuje się percepcję. PE x 2 |
|
Tempo zdrowieniaPod koniec każdego dnia odzyskujesz 1 utracony PW na każdy punkt tempa twojego zdrowienia. Gdy śpisz, proces samoczynnego zdrowienia daje takie same efekty co 3 godzin. Duże znaczenie ma tu wytrzymałość bohatera. WY / 3 |
|
Szansa na trafienie krytyczneSzansa na zadanie przez ciebie krytycznego trafienia przeciwnikowi podczas ataku rośnie o tę wartość. Wszystko zależy od poziomu szczęścia. ( SZ ) % |
|
Odporność na obrażeniaWielkość wszelkich obrażeń ponoszonych przez twój organizm maleje o tę wartość. Możesz podwyższyć swą odporność poprzez stosowanie uzbrojenia ochronnego. |
|
Odporność na promieniowanieDawka radiacji, jaka ewentualnie dociera do twojego organizmu, ulega zmniejszeniu o tę wielkość. Może się zmieniać w zależności od typu używanej przez ciebie odzieży ochronnej oraz pod wpływem specyfików antyradiacyjnych, a także wytrzymałości. ( WY x 2 ) % |
|
Odporność na truciznyObrażenia wywołane przez zatrucie (w szczególności jadem) są pomniejszane o tę wartość. Jej wielkość zależy od wytrzymałości postaci. ( WY x 5 ) % |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz