Poznajcie nowego towarzysza z Tyranny

3 minuty czytania

Zaznajomiliśmy się już z Barikiem i Strofą, czyli zbrojnym ramieniem naszej prawej kompanii. Jednak nie wszyscy towarzysze decydują się na jednoklasowość. Niektórzy wolą pozostać po środku, rzucając od czasu do czasu zaklęcie, wykorzystując brudne sztuczki do zdobycia przewagi lub wspomagając kompanów dobrym słowem z drugiej linii. Tym w naszej drużynie zajmować się będzie...

tyranny, lantry tyranny, lantry

Mędrzec Lantry pochodzący ze Szkoły Pióra i Kałamarza. Obeznany z literaturą i arytmetyką, znający tajniki magii i przyrody, pragnie opisać zgodnie z prawdą znaczących ludzi i wydarzenia. Jego Szkoła jest znana w całym Tiers z posiadania ogromnych pokładów wiedzy ze wszystkich znanych gałęzi nauki, ale Mędrcy są jeszcze bardziej znani z niedopuszczania obcych do skarbów ich pracy, mimo rozgłaszania światu, że zbierają wiedzę dla dobra ludzkości. Mędrcy wychodzą z założenia, że należy wiedzieć troszkę o wszystkim i Lantry nie jest wyjątkiem – podczas swojego długiego życia nauczył się tradycyjnej dla Mędrców magii Ochrony, a także poznał tajniki Uzdrawiania i Skrycia – gałęzie magi splądrowane dawno temu z innych Szkół i Gildii, które Mędrcy uznają teraz za swoje.

Lantry poświęcił całe życie na aktualizowanie Kroniki, cały czas powstającego archiwum historii ludzkości, tworzonego przez wieki przez setki Mędrców. Lantry korzysta ze swojego wykształcenia w tajemnych sztukach do obserwowania powstawania historii z bezpiecznej odległości, magia jest dla niego narzędziem dającym dostęp do pola bitwy,zakulisowych spotkań i tajemnych rytuałów, o których inni dowiadują się po fakcie. Lantry i inni Mędrcy żyją długim i nudnym życiem, coś z czego większość Mędrców śmiałaby się uważając to za wynik miłości do pracy, ale naprawdę wynika to z magicznych efektów ubocznych praktykowania przez dekady magii Ochronnej.

Jako znawca historii Lantry podziwia Suwerena Kyrosa. Nikt przed nim nie zdobył mocy pozwalającej na zjednoczenie wszystkich państw kontynentu pod jednym berłem, nikt nawet nie zbliżył się to takiego poziomu. Kiedy armie Kyrosa przybyła do Tiers, Lantry nawoływał do poddania się, ale nie zyskał poparcia i Mędrcy ufortyfikowali swoją twierdzę-bibliotekę znaną jako Welinowa Cytadela w geście oporu przeciwko Suwerenowi. Człowiek w jego wieku rozpoznaje samobójczy plan po pierwszych słowach, więc Lantry opuścił Welinową Cytadelą zanim gniew Kyrosa w postaci Edyktu Ognia z furią przemienił górskie archiwum w wypełnioną lawą ruinę.

tyranny, lantry

Lantry został stworzony w celu zapewnienia drużynie wydajnego wsparcia i postaci znającej się trochę na wszystkim. Dzięki wykształceniu Mędrca oraz przebytym podróżom jest jedynym kompanem posiadającym trzy różniące się od siebie drzewka rozwoju. Co prawda jego specjalizacje nie są tak rozbudowane jak innych kompanów, ale pozwalają Lantremu na posiadanie większej różnorodności w jego umiejętnościach. Jest on również doświadczonym czarodziejem, co jeszcze bardziej zwiększa jego elastyczność. W walce preferuje broń miotaną, w szczególności ulubiony zestaw żelaznych noży ukształtowanych na wzór pisarskich piór.

Jego drzewko Ochrony skupia się wspieraniu drużyny w drugim szeregu poprzez błogosławieństwa, uzdrawianie, a nawet podnoszenie poległych na nogi. Drzewko Mędrca skupia się na korzystaniu z magii w celu osłabienia wrogów. Końcowe drzewko Skrycia zamienia go w specjalistę od broni miotanej.

Oto przykład umiejętności Lantrego:

  • Naładowany Rzut: Lantry poznał technikę pozwalającą mu na przelanie magicznej energii do jego Piór. Jeżeli cios zadany Naładowanym Rzutem będzie trafieniem krytycznym, uderzenie wywoła eksplozję magicznej energii raniącą wszystkich wrogów w pobliżu.
  • Sztorm Piór: Wznosząc swoje dłonie ku niebu Lantry tworzy wijącą się chmurę magicznych piór. Wystarczy tylko skinienie jego ręki, a każde pióro pomknie ku jego wrogom, głęboko ich raniąc i wywołując krwawienie.
  • Postawa Pogromcy Magów: Latnry zgłębił magię tak głęboko, że potrafi ją również zwalczać. Po przybraniu tej postawy ataki Lantrego potrafią uciszyć wrogich magów i nałożyć karę do ich umiejętności magicznych.
  • Osąd Świadka: Nadejście Gniewu Mędrca zwiastuje aura osłabienia. Dzięki tej umiejętności Lantry może naładować swoją broń co skutkuje małymi eksplozjami przy każdym ciosie. Ten atak osłabia odporność wrogów na magiczne ataki. Jeżeli Lantremu uda się wykonać ten atak z zaskoczenia przeciwnik jest również sparaliżowany.
  • Odnowienie: Lantry używa magii Mędrców do przywrócenia wyposażenia drużyny do pierwotnego stanu, zwiększając właściwości obronne pancerzy drużyny oraz ostrość ich broni.
  • Drugi Oddech: Lantry wyciąga z kieszeni swojego stroju małą fiolkę i ruszą z nią do powalonego kompana, aby postawić go na nogi.

Źródło: blog.tyrannygame.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...