Sortuj wg:

Polcon 2009 (27-30.08, Łódź)

Dany · 6 września 2009

Wstęp Po krótkiej i mało uciążliwej jeździe pociągiem, dotarliśmy do Łodzi Fabrycznej. Poranny deszcz zniknął bez śladu i zapowiadało się na śliczną pogodę. Idąc za wskazówkami instrukcji, przyszliśmy na przystanek linii 57, dzięki której wygodnie mogliśmy dojechać w pobliże konwentu. Stawiając...

Avangarda 2009 (02-05.07, Warszawa)

Eni · 14 sierpnia 2009

W dniach 02-05 lipca w Warszawie odbyła się piąta edycja konwentu Avangarda. Co prawda minęło już od niej trochę czasu, niemniej liczymy na to, że poślizg spowodowany wakacyjnymi rozjazdami zostanie zrozumiany, a obfitość i dokładność relacji go zrekompensuje. Impreza miała miejsce w zespole szkół...

Wywiad z Kai'em Rosenkranzem

Lionel · 7 sierpnia 2009

1) Proszę się przedstawić naszym czytelnikom. Jaka jest twoja rola w pracach nad Risen firmy Piranha Bytes? Nazywam się Kai Rosenkranz i zajmuję się sektorem audio. Moja praca jako dyrektora audio skupia się na akustycznym stylu gry. Odkąd stałem się kompozytorem i dźwiękowcem, jestem również...

Wywiad GameBanshee z Jehanne Rousseau o Mars

Dany · 24 lipca 2009

Wcześniej tego miesiąca dowiedzieliśmy się, że kilku członków z pierwotnego zespołu Silverfall opuściło Monte Cristo i założyło nowe studio, nazwane przez nich Spiders. Firma już wtedy była zajęta pracą nad swoim pierwszym tytułem – 'sci-fi action RPG', którego akcja dzieje się na Marsie jakieś...

Przedpremierowy pokaz gry Dragon Age: Początek

Dany · 8 lipca 2009

Dragon Age jest niebagatelnym tytułem dla Electronic Arts, co sami otwarcie przyznają. I nie dziwota, chociaż gra wychodzi dopiero na jesieni, to już budzi niemałe emocje. Porównywalne podniecenie wywołało w naszej redakcji zaproszenie na przedpremierowy pokaz i spotkanie z producentami. W końcu...

Wywiad z Piotrem Rogożą

Ati · 19 czerwca 2009

Debiutował 4 lata temu, w czerwcu, na łamach Nowej Fantastyki i jednocześnie Czasu Fantastyki. Student kulturoznawstwa na poznańskim UAMie. Piotr Rogoża, ponieważ tak się podpisuje, choć jest autorem dopiero dwóch książek i kilku opowiadań, zwrócił już na siebie niemałą uwagę zatwardziałych...

Wampiry, strzygi i spółka

Ati · 13 maja 2009

„Ludzie wierzą, że trzy dni po śmierci w złych mężczyzn i w złe kobiety wstępuje diabeł i kieruje ich z powrotem do własnych domów i domów przyjaciół, aby straszyli żywych.” Chociaż w dzisiejszych czasach typowy umysł odpycha to, co wydaje mu się nierealne, a rozum wziął górę nad wiarą,...

Pyrkon 2009 (27-29.03, Poznań)

Valandil Falassion · 6 kwietnia 2009

Od zakończenia Pyrkonu minęło już trochę czasu (gdy piszę te słowa mamy wtorkowy wieczór), mogę więc na spokojnie opisać i podsumować całość. Impreza była, co tu dużo mówić, po prostu świetna. Warto było wygospodarować te trzy dni, żeby spotkać się ze znajomymi, obejrzeć wszystkie przygotowane...

Wywiad z Johnem Flanaganem, autorem serii Zwiadowcy

Redakcja Game Exe · 15 marca 2009

Urodzony i wychowany w Sydney w Australii, John Flanagan od dzieciństwa marzył o tym, by zostać pisarzem. Nie było łatwo. Pracował w agencji reklamowej, ale dopiero satyryczny wiersz opisujący paskudnego kolegę zwrócił na niego uwagę przełożonych. Jeden z szefów agencji uznał, że warto zainwestować...

Wywiad z Kai Meyerem, autorem Lodowego Ognia

Redakcja Game Exe · 12 marca 2009

O czym opowiada „Lodowy Ogień” i co uważa pan za najważniejsze w tej powieści? „Lodowy ogień” to opowieść o pojedynku dwóch czarodziejek. Co ważne – nie jest osadzona w świecie fantastycznym, ale w realiach historycznych. Królowa Śniegu Hansa Christiana Andersena zawsze była dla mnie jedną z...

Peter V. Brett (Malowany Człowiek)

Redakcja Game Exe · 26 lutego 2009

Peter V. Brett opowiada o sobie i "Malowanym Człowieku", bestsellerze, na podstawie którego ma powstać również film. Czemu od zawsze chciał napisać książkę o strachu? I co było tego główną inspiracją?

The Making of Tython

Redakcja Game Exe · 11 lutego 2009

Shawn Ketcherside, Alex Freed, Clin Young i Andrew Collins, twórcy Star Wars: The Old Republic ze studia BioWare opowiadają o tworzeniu planety Tython, jednej z lokacji w grze, na której narodził się Zakon Jedi.

GameStar z Leonardem Boyarsky

Redakcja Game Exe · 5 lutego 2009

Video wywiad z Lead Designerem Diablo III Leonardem Boyarsky, który został przeprowadzony na łamach magazynu GameStar. Jakie możliwości dadzą nam runy? Czego możemy oczekiwać od Battle.netu? I ile to wszystko będzie kosztować? ...

Powrót Białego Wilka – wywiad z Adamem Badowskim

Matthias Circello · 31 stycznia 2009

Zeszłoroczna gra roku na PC, Wiedźmin, była wielkim zaskoczeniem zarówno dla krytyków, jak i pod względem komercyjnego sukcesu, jaki odniosła. Wyłoniła się znikąd i zgarnęła nagrodę RPG roku na PC według IGN.com, radząc sobie równie dobrze na listach sprzedaży. Idąc za ciosem, CDProjekt Red i...

Bringing the Grey Wardens to life

Redakcja Game Exe · 25 stycznia 2009

Shane Hawco, Dean Andersen oraz Caroline Livingstone opowiadają o tworzeniu postaci Szarych Strażników do gry Dragon Age: Początek. Skąd wzięła się idea tych niecodziennych i, jak się okazuje, elastycznych postaci? ...

Who are the Grey Wardens?

Redakcja Game Exe · 22 stycznia 2009

Kilku członków ekipy tworzącej Dragon Age: Początki opowiada o Szarych Strażnikach, zanikającej legendzie Fereldenu. W wywiadzie posłuchamy wypowiedzi między innymi: Raya Muzyki, Grega Zeschunka, Ferreta Baudoina, Davida Gaidera czy Caroline Livingstone. ...

Przyszłość, czyli 2009 – rok pod znakiem miecza i magii

Courun Yauntyrr · 10 stycznia 2009

Mam nadzieję, że odpoczęliście już od świątecznego jedzenia oraz sylwestrowych podrygów. Czas na przedstawienie gier 2009 roku, na które warto czekać. Jednak wpierw należy siebie zapytać – czy wolimy kontynuacje znanych marek, czy też czekamy na coś nowego? Nie ma co się zastanawiać – dla każdego...

Podsumowanie AD 2008

Courun Yauntyrr · 10 stycznia 2009

Podsumowanie AD 2008, czyli blaski i cienie. Rok 2008 był dobrym czasem dla RPG-ów. Zawsze jest tak, że albo mamy kilkanaście tytułów w jednym czasie, z czego każdy jest co najmniej interesujący lub wręcz prawdziwą posuchę i jedną – dwie interesujące produkcje. Trudno wybrać tak naprawdę...

Wczytywanie...