Sortuj wg:

Spotkanie z Andrzejem Sapkowskim

Ati · 30 października 2009

Nie trzeba odwiedzić wielu konwentów, aby spotkać się z określeniem „smoki fandomu”. Jednak spotkanie takiego smoka to prawdziwe wyzwanie. Jeszcze trudniej stanąć oko w oko z prawdziwym starym jaszczurem, pionierem fantasy. Zdawałoby się wręcz, że te ostatnie, w wylewie nowych, obiecujących pisarzy...

Intel (07.10.2009)

Ati · 29 października 2009

Co łączy Dariusza Szpakowskiego i Szwedów? Nie, wbrew pozorom nie ma to nic wspólnego z piłką. 7 października w Centralnym Basenie Artystycznym w Warszawie odbyła się konferencja Intela, poświęcona ich ostatniemu dziecku – niskopamięciowym, czterordzeniowym procesorom mobilnym serii Core i7....

Wywiad z Jayem Wilsonem cz. 1

Wiktul · 15 października 2009

Nasz wtorkowy wywiad z Game Designerem “Diablo III” – Jayem Wilsonem przebiegł gładko (dzięki wszystkim, którzy zadawali pytania) i pomimo spodziewanych problemów, ujawniających się w naszym wywiadzie, trwającym nieco dłużej niż przewidywane 30 minut, zdołaliśmy zadać mnóstwo pytań (56 – wedle...

Wywiad z Aleksandrem Kowarzem

Ati · 20 września 2009

"Aleksander Kowarz. Rocznik 1981. Studiował religioznawstwo i politologię. Szczęśliwie żonaty. Odkąd sięga pamięcią zaczytany w książkach. Szczególnie upodobał sobie fantastykę, od J.R.R Tolkiena począwszy, poprzez Terry'ego Pratchetta i Arthura C. Clarke'a, na Andrzeju Pilipiuku i Jacku Dukaju...

Dragon Age na Polcon 2009

Strażnik · 10 września 2009

Korzystając z okazji, jaką był rozstawiony na tegorocznym Polconie namiot z olbrzymią grafiką "Dragon Age" oraz szeregiem stanowisk z grywalną wersją gry, wszedłem do środka i rzuciłem okiem na najbliższy monitor. Tym, co w pierwszej kolejności zwróciło moją uwagę, była słaba mimika twarzy...

Polcon 2009 (27-30.08, Łódź)

Dany · 6 września 2009

Wstęp Po krótkiej i mało uciążliwej jeździe pociągiem, dotarliśmy do Łodzi Fabrycznej. Poranny deszcz zniknął bez śladu i zapowiadało się na śliczną pogodę. Idąc za wskazówkami instrukcji, przyszliśmy na przystanek linii 57, dzięki której wygodnie mogliśmy dojechać w pobliże konwentu. Stawiając...

Avangarda 2009 (02-05.07, Warszawa)

Eni · 14 sierpnia 2009

W dniach 02-05 lipca w Warszawie odbyła się piąta edycja konwentu Avangarda. Co prawda minęło już od niej trochę czasu, niemniej liczymy na to, że poślizg spowodowany wakacyjnymi rozjazdami zostanie zrozumiany, a obfitość i dokładność relacji go zrekompensuje. Impreza miała miejsce w zespole szkół...

Wywiad z Kai'em Rosenkranzem

Lionel · 7 sierpnia 2009

1) Proszę się przedstawić naszym czytelnikom. Jaka jest twoja rola w pracach nad Risen firmy Piranha Bytes? Nazywam się Kai Rosenkranz i zajmuję się sektorem audio. Moja praca jako dyrektora audio skupia się na akustycznym stylu gry. Odkąd stałem się kompozytorem i dźwiękowcem, jestem również...

Wywiad GameBanshee z Jehanne Rousseau o Mars

Dany · 24 lipca 2009

Wcześniej tego miesiąca dowiedzieliśmy się, że kilku członków z pierwotnego zespołu Silverfall opuściło Monte Cristo i założyło nowe studio, nazwane przez nich Spiders. Firma już wtedy była zajęta pracą nad swoim pierwszym tytułem – 'sci-fi action RPG', którego akcja dzieje się na Marsie jakieś...

Przedpremierowy pokaz gry Dragon Age: Początek

Dany · 8 lipca 2009

Dragon Age jest niebagatelnym tytułem dla Electronic Arts, co sami otwarcie przyznają. I nie dziwota, chociaż gra wychodzi dopiero na jesieni, to już budzi niemałe emocje. Porównywalne podniecenie wywołało w naszej redakcji zaproszenie na przedpremierowy pokaz i spotkanie z producentami. W końcu...

Wywiad z Piotrem Rogożą

Ati · 19 czerwca 2009

Debiutował 4 lata temu, w czerwcu, na łamach Nowej Fantastyki i jednocześnie Czasu Fantastyki. Student kulturoznawstwa na poznańskim UAMie. Piotr Rogoża, ponieważ tak się podpisuje, choć jest autorem dopiero dwóch książek i kilku opowiadań, zwrócił już na siebie niemałą uwagę zatwardziałych...

Wampiry, strzygi i spółka

Ati · 13 maja 2009

„Ludzie wierzą, że trzy dni po śmierci w złych mężczyzn i w złe kobiety wstępuje diabeł i kieruje ich z powrotem do własnych domów i domów przyjaciół, aby straszyli żywych.” Chociaż w dzisiejszych czasach typowy umysł odpycha to, co wydaje mu się nierealne, a rozum wziął górę nad wiarą,...

Pyrkon 2009 (27-29.03, Poznań)

Valandil Falassion · 6 kwietnia 2009

Od zakończenia Pyrkonu minęło już trochę czasu (gdy piszę te słowa mamy wtorkowy wieczór), mogę więc na spokojnie opisać i podsumować całość. Impreza była, co tu dużo mówić, po prostu świetna. Warto było wygospodarować te trzy dni, żeby spotkać się ze znajomymi, obejrzeć wszystkie przygotowane...

Wywiad z Johnem Flanaganem, autorem serii Zwiadowcy

Redakcja Game Exe · 15 marca 2009

Urodzony i wychowany w Sydney w Australii, John Flanagan od dzieciństwa marzył o tym, by zostać pisarzem. Nie było łatwo. Pracował w agencji reklamowej, ale dopiero satyryczny wiersz opisujący paskudnego kolegę zwrócił na niego uwagę przełożonych. Jeden z szefów agencji uznał, że warto zainwestować...

Wywiad z Kai Meyerem, autorem Lodowego Ognia

Redakcja Game Exe · 12 marca 2009

O czym opowiada „Lodowy Ogień” i co uważa pan za najważniejsze w tej powieści? „Lodowy ogień” to opowieść o pojedynku dwóch czarodziejek. Co ważne – nie jest osadzona w świecie fantastycznym, ale w realiach historycznych. Królowa Śniegu Hansa Christiana Andersena zawsze była dla mnie jedną z...

Peter V. Brett (Malowany Człowiek)

Redakcja Game Exe · 26 lutego 2009

Peter V. Brett opowiada o sobie i "Malowanym Człowieku", bestsellerze, na podstawie którego ma powstać również film. Czemu od zawsze chciał napisać książkę o strachu? I co było tego główną inspiracją?

The Making of Tython

Redakcja Game Exe · 11 lutego 2009

Shawn Ketcherside, Alex Freed, Clin Young i Andrew Collins, twórcy Star Wars: The Old Republic ze studia BioWare opowiadają o tworzeniu planety Tython, jednej z lokacji w grze, na której narodził się Zakon Jedi.

GameStar z Leonardem Boyarsky

Redakcja Game Exe · 5 lutego 2009

Video wywiad z Lead Designerem Diablo III Leonardem Boyarsky, który został przeprowadzony na łamach magazynu GameStar. Jakie możliwości dadzą nam runy? Czego możemy oczekiwać od Battle.netu? I ile to wszystko będzie kosztować? ...

Wczytywanie...