Zastosowanie broni ciężkiej różni się od innych "narzędzi zniszczenia". Różnica polega na tym, że bronią ciężką możemy się posługiwać tylko podczas danej misji, więc nie zabierzemy jej na statek i nie będziemy mogli używać jej podczas wykonywania innych zadań. Minusem jest też to, że nie możemy jej zmodyfikować. Broń ciężka okazuje się mimo to skuteczna i przydatna, gdyż twórcy przygotowali ją specjalnie do wybranej misji tak, aby była w niej pomocna.
Czarna Gwiazda Żniwiarzy
Czarna Gwiazda to broń wysokoenergetyczna, stosowana przez oddziały Żniwiarzy w walce z pojazdami opancerzonymi. Atakuje cele na poziomie atomowym, a lokalne rozszczepienia jąder atomowych i fuzje jądrowe unicestwiają prawie każdy obiekt w zasięgu wybuchu. Jest to broń jednorazowego użytku, ponieważ po oddaniu strzału ulega autodestrukcji.
Dostępność: Podczas wykonywania zadań "Priorytet: Palaven" i "Tuchanka: Pluton turian".
M-451 Burza Ognia
Broń małego zasięgu, używana by stłumić regeneracyjne zdolności vorchów i krogan. Skuteczna przeciwko zbroi, tarczy i barierze biotycznej.
Dostępność: Podczas wykonywania zdania "Trawers Attykański: Raknii".
M-920 Kain
Efektywność i wydajność technologii opartej na efekcie masy przyczyniła się do rozwoju dotychczas przestarzałych materiałów wybuchowych. Broń ta bazuje na tradycyjnych, wysoko zapalnych pociskach zamkniętych w 25 gramowej kuli. Pocisk pędzący z prędkością 5 km/s ma zabójczą moc. M-920 Kain potocznie nazywany jest "Wyrzutnią nuklearną" ze względu na charakterystyczny "grzyb" powstający z dymu przy wybuchu pocisku.
Dostępność: Podczas wykonywania zadania "Priorytet: Ziemia".
Ogniomiot
Ogniomiot to nazwa nadana przez Przymierze wielolufowemu karabinowi maszynowemu gethów o potężnej sile ognia. Podobnie jak tak zwana "strzelba plazmowa" gethów, Ogniomiot wykorzystuje naładowane pierścienie w stanie nadprzewodnictwa, które przy uderzeniu momentalnie rozpadają się, wywołując powstawanie plazmy i łuków elektrycznych. Porażenia elektryczne, odłamki i ogromne temperatury niszczą zarówno tarcze, jak i ciała ofiar. Obroty luf pozwalają na lepsze chłodzenie broni, dzięki czemu możliwe jest prowadzenie ciągłego ognia.
Dostępność: Podczas wykonywania zadań "Rannoch: Admirał Koris" i "Priorytet: Rannoch".
Wyrzutnia rakiet Hydra
Przed wprowadzeniem do użycia modelu M-560 Hydra, wyrzutnie rakiet miały za zadanie albo zniszczyć jeden opancerzony cel, albo zlikwidować grupę nieopancerzonych przeciwników. Dzięki Hydrze żołnierz nie musi już wybierać pomiędzy tymi dwiema funkcjami. Hydra wyrzuca z siebie rój miniaturowych pocisków rakietowych, z których każdy sterowany jest niezależnym systemem naprowadzania wyszukującym odsłoniętych wrogów. Przy zetknięciu z celem, w każdym pocisku eksplodują po kolei trzy ładunki kształtowane. Pierwszy z nich przeciąża bariery kinetyczne celu, następnie drugi niszczy jego pancerz, oczyszczając drogę trzeciej głowicy, która eksploduje wewnątrz obiektu.
Dostępność: Podczas wykonywania zadania "Tuchanka: Pluton turian".
Komentarze
Dodaj komentarz