Diablo IV

Diablo IV na PC ze wsparciem dla gamepadów

Dodał: , · Komentarzy: 2

...oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie, aby na komputerach osobistych zagrać klasycznie i tak jak wirtualny bóg przykazał – przy pomocy myszy i klawiatury. Wsparcie dla kontrolerów ma nie ograniczać złożoności gry oraz zaburzać ustalone na przestrzeni lat konwencje, ma tylko zwiększyć możliwość wyboru i personalizacji sposobu grania. Jedynym odejściem od dawnych reguły ma być zaniechanie sztywnego przypisania podstawowej umiejętności bohatera do lewego przycisku myszy oraz zwiększenie swobody przypisania skrótów klawiszowych, bo o to mieli prosić sami gracze.

diablo iv

Co jeszcze nowego? Blizzard nie zamierza powracać do różnych wielkości przedmiotów w ekwipunku, aby bez potrzeby nie odciągać nas od głównej rozgrywki. Tryb kooperacji jest tworzony z myślą o dwóch graczach (choć będzie można zagrać maksymalnie w czwórkę), a co za tym idzie przemodelowano układ interfejsu tak, aby gracz mógł otwierać drzewko talentów czy ekran ekwipunku niezależnie, bez konieczności patrzenia na swojego partnera (w “Diablo III” nie można było otworzyć okienek jednocześnie).

Komiksy
era conana

Uniwersum "Conana" od dawna rozpala wyobraźnię miłośników fantasy i jest miejscem akcji setek komiksów. A jednak pomimo upływu czasu era hyborejska wciąż obfituje w białe plamy. Za jedną z nich można uznać rzadko poruszaną przeszłość Belit, królowej piratów Czarnego Wybrzeża.

Pierwszy tom "Ery Conana" rozpoczyna się, kiedy straszliwego admirała Atrahasisa dopada przeszłość i zbliża się do końca swojego żywota. Wówczas to córka admirała, tytułowa Belit, przejmuje we władanie jeden z jego okrętów i obwołuje się królową piratów. Aby okryć się sławą na Czarnym Wybrzeżu, postanawia wyruszyć na spotkanie z Lewiatanem, potworem rodem z morskich legend.

Trzynasty Schron

Schronzin # Gra

Dodał: , · Komentarzy: 0
schronzin 10

Sojusznicy, czyli Trzynasty Schron wydali kolejnego(?) zina. Wiodącym tematem jest szeroko pojmowana gra. W numerze znalazły się między innymi porady Wiktula, doświadczonego mistrza papierowych erpegów. Jak konstruować fabułę sesji? Odpowiedź w jego artykule „Przede wszystkim opowieść…” szczerze polecam. Ogólne refleksje też są.

Czytelników GE może zainteresować wywiad z Aurelinusem, modderem kojarzonym głównie z Falloutami. Nie do końca słusznie, bo ma również na koncie – ograniczając się do erpegów – mody do „Baldurs Gate” i „Świątyni Pierwotnego Zła”. Szczerze, bez owijania w bawełnę i wszelakich poprawności, dzieli się swoimi doświadczeniami i opiniami.

Baldur's Gate III

Oczywiście screeny “wyciekły”, a rzecz jasna stało się to w sposób “całkowicie niespodziewany i niekontrolowany”. Tak tylko akurat wyszło, że kadry z gry zostały ujawnione niedługo przed oficjalną prezentacją produkcji i tylko dodatkowo podgrzewają atmosferę. Ta będzie miała miejsce już dziś na targach PAX East – punkt 21:00. Motyla noga! Oburzające!

baldur's gate 3

Tak poważnie, nikt kto obserwuje branżę elektronicznej rozrywki od jakiegoś czasu nie wierzy w takie bajki, a wielokrotnie tego typu przeciekowe praktyki mieliśmy przyjemność doświadczyć. Nie ma jednak co narzekać, bo same obrazki są ciekawe. Po pierwsze – sznyt graficzny przypomina ten z “Divinity: Grzech Pierworodny”. Po drugie – czeka nas walka turowa (do czego przyzwyczaił nas w sumie Larian). Po trzecie – intrygujący system dialogowy, przywodzący na myśl sesję papierowego RPG i reakcje gracza.

Atlas nieba

Atlas nieba – recenzja książki

Dodał: , · Komentarzy: 0
atlas nieba

Człowiek chyba od zawsze kierował swoje oczy w niebo, upatrując tam bogów lub własnego losu zapisanego skomplikowanym szyfrem wśród świecących w oddali gwiazd. I rysował to co widzi, konstruując pasujące mu interpretacje, wymyślając świat, w którym przyszło mu żyć. "Atlasem nieba" Edward Brooke-Hitching po raz kolejny udowodnił, że zna się na starych mapach. Poznańskie wydawnictwo Rebis utrzymało wyśrubowany poziom edytorski i szybkość działania, a tłumacz – Janusz Szczepański – oraz anonimowa chińska drukarnia mieli w tym znaczący udział.

Duże, liczne i czytelne ilustracje są punktem wyjścia, a także stanowią z tekstem integralną całość. Fascynujące mapy nieba i schematy kosmologiczne zaczerpnięte z dawnych rękopisów, inkunabułów oraz starodruków, dają wgląd w wyobraźnię minionych pokoleń. Bardziej współczesne zdjęcia, ryciny i obrazy nie robią – z racji wieloletniej szkolnej tresury, która oduczyła nas naiwnego patrzenia – aż takiego wrażenia.

Inne

Kiedy przyszłość nas zawodzi pora zwrócić się do przeszłości. "Star Wars: The High Republic" to seria nowych komiksów, powieści i książek, których akacja będzie rozgrywała się 200 lat przed wydarzeniami z "Mrocznego Widma" w tak zwanym złotym wieku Republiki. Przygotujcie się na opowieść o Jedi u szczytu ich potęgi, gdy pełni optymizmu i nadziei strzegli porządku w Galaktyce i odkrywali nieznane obszary Zewnętrznych Rubieży. Nad całym projektem czuwa, aż pięciu pisarzy, którzy w zamieszczonym w rozszerzeniu trailerze opowiadają o szczegółach swojej pracy.

star wars: the high republic
Game Exe

Dwa nowe konkursy na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Miło nam poinformować, że dzięki uprzejmości wydawnictwa Insignis możecie zgarnąć kilka smakowitych książek w specjalnie dedykowanych konkursach. Fanom fantasty i miłośnikom blizzardowskiego uniwersum Azeroth z pewnością rzuci się w oczy książka "World of Warcraft: Malfurion", która skupia się na wyprawie w celu odnalezienia legendarnego arcydruida. Z kolei pasjonaci klimatów apokaliptycznych mają szansę zgarnąć do swojej biblioteczki dwie pozycje szanowanego Roberta J. Szmidta – "Szczury Wrocławia. Szpital" oraz "Riese".

robert j. szmidt,malfurion

Co należy zrobić? Wystarczy wejść w naszą specjalną konkursową zakładkę, wykonać parę kliknięć myszy, odpowiedzieć na kilka prostych pytań i cierpliwie czekać do 10 marca. Jeżeli dopisze wam szczęście w losowaniu, wtedy możecie liczyć, że przemiły listonosz zapuka do waszych drzwi i wręczy wspomniane nagrody. To co? Powodzenia!

Komiksy
usagi yojimbo saga #04

W swoim sztandarowym cyklu Stan Sakai wielokrotnie przesuwa ciężar narracji z królika ronina na inne postaci, które ten napotyka na drodze. Nie inaczej jest w czwartej księdze "Usagi Yojimbo Saga" zawierającej historie z tomów "Pojedynek przy świątyni Kitanoji", "Wędrówki z Jotaro" oraz "Ojcowie i synowie".

Tym razem nasz bohater spędza większość czasu w towarzystwie Jotaro, młodego ucznia mistrza Katsuichiego, dawnego nauczyciela Usagiego. Protagonista ma zresztą pełnić funkcję sekundanta podczas umówionego pojedynku senseia z Nakamurą Kojim, wędrującym samurajem, który poświęcił się szlifowaniu szermierczych umiejętności. To jednak zaledwie początek tego, co czeka nas w nowej księdze. Usagi i Jotaro zmierzą się z gildią zabójców Koroshi, demonami i klanem ninja Neko, a na ich drodze pojawią się również starzy znajomi.

Mass Effect

Swoim rozczarowaniem tym stanem rzeczy postanowił podzielić się John Ebenger, jeden z twórców pracujących nad shepardowską trylogią na przestrzeni lat. Okazuje się, że około 92% graczy zdecydowało się na idealistyczną ścieżkę, a tylko pozostałe 8% wybierało drogę Renegata w kontekście historii dziarskiego komandora. Developer ubolewa nad takim stanem rzeczy tym bardziej, że studio wkładało naprawdę wiele serca i wysiłku, projektując niegodziwe oraz dyskusyjne moralnie wyjścia z sytuacji.

mass effect

Czym to jest spowodowane? Prawdopodobnie tym, że komputerowe gry fabularne na przestrzeni wielu lat nauczyły nas, że granie “tym dobrym ziomkiem” jest najzwyczajniej w świecie zdecydowanie bardziej opłacalne. Wszyscy wtedy witają nas z szacunkiem i otwartymi ramionami (przykładowo – łatwiejszy handel, rabaty w sklepach, nie dybią na nas strażnicy), dostajemy lepsze nagrody (chociażby więcej punktów doświadczenia) czy, co jest chyba najważniejsze, zdecydowanie rzadziej zamykamy sobie dostęp do poszczególnych atrakcji (choćby – zadania poboczne) tudzież możliwości rozwiązania danej sytuacji. No i te wyrzuty sumienia…

Warcross

Warcross – recenzja książki

Dodał: , · Komentarzy: 0
warcross

Young Adult to gatunek stworzony przez twórców kultury, występujący głównie w literaturze, ale pojawia się również w komiksach i filmie. W założeniu tworzy się go z myślą o ludziach młodych, ale jest też bardzo popularny wśród dojrzalszych czytelników. Tematyką nawiązuje do wieku i doświadczeń bohatera. Dotyczy przyjaźni, pierwszych miłosnych uniesień i poszukiwania własnej tożsamości. Reprezentantem tego nurtu jest "Warcross" autorstwa Marie Lu. Zdaniem wielu jest to jedna z najlepszych książek tego typu.

Nieodległa przyszłość. Świat wkroczył w nową epokę dzięki dwóm rzeczom – Neurołączu i powiązanej z nim gry zwanej Warcross. Pozwoliło to na połączenie rzeczywistości realnej z wirtualną, odmieniając życie milionów. Wśród nich jest Emika Chen, młoda hakerka ze skomplikowaną przeszłością i poważnymi długami.

Wczytywanie...