Guild Wars 2

Wczorajszy wpis na blogu ArenaNet, poza filmikiem stanowiącym wprowadzenie do procesu tworzenia dźwięku w nadchodzącej drugiej odsłonie sieciowej gry Guild Wars 2, zawierał także obietnicę, że dziś pojawi się kolejny materiał wideo.

Zgodnie z tą obietnicą, udostępniony filmik prezentuje ciąg dalszy prac nad dźwiękiem w GW2. Zespół zajmujący się tym ważnym elementem chce stworzyć wrażenie żyjącego świata, tak więc gracz, poza standardowymi odgłosami swojej postaci w trakcie walki, będzie miał możliwość wsłuchania się w dźwięki wydawane przez otoczenie. Na filmiku pokazano chociażby działający wiatrak, który co prawda nie weźmie udziału w walce, ale nadanie mu charakterystycznych odgłosów wcale nie jest takie proste i jeden zestaw dźwięków nie wystarczy.

Dragon Age: Początek
dragon age: redemption

Można śmiało stwierdzić, że szum wokół internetowego serialu „Dragon Age: Redemption” ostatnio mocno przycichł, gdyż od pięciu miesięcy nie usłyszeliśmy ani jednego konkretnego zdania na temat tej produkcji. Czyżby kampania marketingowa upadła na fali ogólnego rozczarowania „Dragon Age II” i zniesmaczenia światem Thedas? Wiadomo, najlepiej chwilowo usunąć się z cienia porażki i liczyć na pamięciowe manipulacje, gdyż projekt był mocno łączony z historią Hawke’a, a negatywny odbiór gry, mógłby przynieść katastrofalne konsekwencje dla tego projektu.

Choć z drugiej strony, jak dzieło pasjonatów zrobione za paczkę fistaszków zapowiada się lepiej niż komercyjna produkcja z gwiazdami, to nie jest dobrze. No, ale nie mnie oceniać, co siedzi w głowach kanadyjskich specjalistów od marketingu.

Tak czy siak, ktoś w końcu postanowił otworzyć usta i podzielić się kilkoma materiałami związanymi z „Dragon Age: Redemption”. Jak donosi internetowe wydanie czasopisma Forbes, prace nad produkcją idą sprawnie i wszystko jest już dopinane na ostatni guzik. Za scenariusz odpowiada Felicia Day („The Guild”), która ponoć aktywnie współpracowała z Mikem Laidlawem (główny producent „Dragon Age”) oraz Davidem Gaiderem (scenarzysta gier i autor książek opartych w świecie Thedas).

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Świat ocenia już najnowszą część serii Deus Ex, podczas gdy w sieci pojawił się najnowszy trailer z tej gry.

Filmik wprowadzi nas w świat gry i stanowi dobrą ściągawkę dla tych, którzy dotąd o tej grze nie słyszeli. Dowiemy się tym samym o kierowanym przez nas bohaterze, jego celach i umiejętnościach, które go do niego doprowadzą w podróży przez trzy miasta: Montreal, Hengsha i Detroit.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Filmy fantastyczne

Lok Supermana na głowie Cavila

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dostępne są już zdjęcia, na których widać Henry'ego Cavila z charakterystyczną fryzurą Supermana.

henry cavil, superman, men of steelhenry cavil, superman, men of steel

Aktor, znany chociażby z roli w Dynastii Tudorów, wcieli się w Clarka Kenta w zapowiadanym na 2013 rok filmie Men of Steel.

Poinformowano także, że do obsady dołączy Lawrence Fishbourne. Aktor wcieli się w rolę Perry'ego White'a – redaktora naczelnego Daily Planet.

Guild Wars 2

Guild Wars 2 – field recording

Dodał: , · Komentarzy: 2

Materiał wideo, udostępniony dzisiaj na łamach oficjalnego bloga ArenaNe, przedstawia pracę nad efektami dźwiękowymi w nadchodzącej drugiej części sieciowego Guild Wars.

Na filmiku możecie zobaczyć, jak też stworzyć kilka charakterystycznych dla tego typu gier odgłosów. Dodatkowo, członkowie ekipy własnoręcznie pokazują, jak też uzyskuje się tego typu efekty, które następnie podlegają obróbce w studio.

Borderlands 2
borderlands 2, gearbox software

Plotki na ten temat już od dłuższego czasu krążyły w kuluarach branżowych, a tajemnicą poliszynela było, że Gearbox Software dłubie przy tym projekcie. Nie mogło się stać inaczej, skoro „Borderlands” sprzedawał się na pniu, natomiast rozszerzenia do niego również nie narzekały na brak popularności, pomimo tego, że tytuł przed premierą skazywano na pożarcie przez grubsze i niebezpieczniejsze ryby. Dodajmy do tego niezwykle ciepłe przyjęcie zarówno przez krytyków, jak i graczy, fantastyczny koncept na rozgrywkę, interesujący świat oraz hektolitry czarnego humoru, a wyjdzie nam iście wystrzałowy miks, którego jeden łyk przywodzi na myśl ambrozje. Pogrzebanie tej marki lub włożenie jej do zamrażarki byłoby olbrzymim błędem, a szczęśliwie chłopcy z Teksasu takich pomyłek nie popełniają.

O „Borderlands 2” tak naprawdę nie wiadomo nic konkretnego, oprócz faktu, że będzie i jego premiera jest planowana w „roku fiskalnym 2013”, który rozpoczyna się w kwietniu 2012. Produkcja ukaże się na Xbox 360, PS3 oraz komputerach osobistych. Poza tym twórcy zapowiadają, że kontynuacja wyniesie do uniwersum nowych herosów, nieprzyjaciół czy narzędzia mordu. Intryga będzie ambitną i jeszcze bardziej pokręconą opowieścią o nieznanych obszarach Pandory. Bla, bla, bla… Standardowe pitolenie marketingowe. Pożyjemy, zobaczymy.

Miejmy nadzieje, że nie zapomną o swojej maskotce… Tak, większa rola Claptrapa z pewnością wyszłaby tej produkcji na dobre. Póki co, musimy uzbroić się w cierpliwość. Pierwsze informacje pojawią się na łamach najnowszego numeru czasopisma, niespodzianka, „Game Informer”. Natomiast sama gra zostanie zaprezentowana na targach Gamescom 2011 w Kolonii.

Dragon Age II
dragon age 2, dziedzictwo, recenzja

Kilka dni temu w końcu doczekaliście się dodatku do Dragon Age 2 o tajemniczej nazwie "Dziedzictwo". Czy rozszerzenie DA 2 spełniło oczekiwania, polepszyło w jakiś sposób grę tak, aby fani spojrzeli na twórców gry przychylniejszym spojrzeniem? Przekonacie się o tym czytając recenzję sporządzoną przez Tokara.

Zanim jednak przejdziecie do lektury, przypominam o konkursie zorganizowanym przez GameExe i Electronic Arts Polska, a w którym fundatorami nagród są portal BioWorld.ea.pl i Fabryka Słów.

„Dragon Age II” niewątpliwie okazał się jednym z największych niewypałów ostatnich lat i mocno nadszarpnął, dotąd nieskazitelną, reputację BioWare – ojców kultowej serii „Baldur's Gate” czy legendarnego „Neverwinter Nights”. Kontynuacja „smoczej sagi” nie spełniła nawet podstawowych wymagań pasjonatów, okazując się produkcją nudną, wtórną, uproszczoną i wytartą z sugestywnego klimatu, którym odznaczały się poprzednie produkcje kanadyjskiego studia. Choć twórcy starali się zrobić dobrą minę do złej gry, chwaląc się pochlebnymi, choć lekko oderwanymi od rzeczywistości, recenzjami i niezłymi wynikami sprzedaży, to trudno było nie odnieść wrażenia, że również oni zdawali sobie sprawę z odniesionej porażki. Nie upłynęło wiele czasu, a Mike Laidlaw w specjalnym oświadczeniu posypywał głowę popiołem, natomiast Frank Gibeau potwierdził, że przygody Hawke'a były swoistym cierniem, który boleśnie ukłuł serca wielu fanów gatunku.

Wedle zapewnień twórców, dodatki do „Dragon Age II” miały być odpowiedzią na ogromny odzew graczy, naprawiającą rozliczne mankamenty podstawowej wersji gry i spełniającą większość sugestii przewijających się w różnorakich opiniach. Szczera obietnica poprawy czy marketingowy bełkot? Rozszerzenie „Dziedzictwo” dobitnie potwierdza słuszne słowa Arystotelesa, że prawda zazwyczaj leży pośrodku.

Intryga zabiera nas daleko poza Kirkwall, gdzieś na bezdroża łańcucha górskiego Vimmark. Pomimo tragicznych wydarzeń mających miejsce w Katowni, naszemu bohaterowi nie dane jest założyć ciepłych kapci i spokojnie odpocząć przy kominku od mocnych wrażeń. Tym razem jednak nie będzie on podcierał nosa szarym obywatelom, tylko zajmie się swoimi sprawami. „Kartel”, tajemnicza gildia krasnoludzkich skrytobójców, z nieznanych przyczyn poluje „na krew rodu Hawke” i dumny heros, aby położyć kres nieustannym atakom, musi rozwiązać tę zagadkę. Trop, oczywiście zwęszony przez niezawodnego Varrica i jego szpicli, wiedzie wprost do starożytnego więzienia Szarych Strażników, gdzie prócz odpowiedzi na pytanie o przeszłość swojego ojca, Malcolma Hawke, znajdzie antyczne i potężne zło, które od wieków było skrywane przed ludzkością.

Czytaj dalej...

Inne gry via www

Informacja prasowa

Mroczna gra RPG z naciskiem na akcję i wspaniałą grafiką

Firma Gameforge, lider rynku gier internetowych w Europie, ogłasza nową produkcję pod tytułem „Hellbreed”. Jest to darmowe RPG z naciskiem na akcję oraz z grafiką niespotykaną dotychczas w grach przeglądarkowych. Gra została już zaprezentowana na Gamescom 2010, wtedy jeszcze pod roboczym tytułem „Soulbinder”.

Bohater gry musi stawić czoło różnym mrocznym kreaturom i ich przywódcy Darkenowi oraz zjednoczyć rozbity przez bogów świat Manjuri. Aby tego dokonać, musi jednak odnaleźć Studnię Światów. Gracze posiadają wybór między trzema klasami postaci i mogą odkrywać kolejne światy w pojedynkę lub w grupie.

Bachanalia Fantastyczne 2011

Nowe Newsy – Bachanalia Fantastyczne

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Kolejny znakomity gość potwierdził swoją obecność na konwencie igor myszkiewicz, rysunek, rycerz, bachanalia fantastyczne

Igor Myszkiewicz (ur. 1974 r.) – Trylobit Wschodu; rysownik ilustrator, autor komiksów. Absolwent zielonogórskiego Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych, następnie Instytutu Sztuki i Kultury Plastycznej przy (wówczas jeszcze) WSP w Zielonej Górze; dyplom z litografii w pracowni ad. Stefana Ficnera.

Obecnie kustosz w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.

Współzałożyciel i prezes, działającej od 1997 r. GALERII TWÓRCÓW GALERA promującej młode środowisko artystyczne. Redaktor „Anariona” – zinu Zielonogórskiego Klubu Fantastyki Ad Astra; współtwórca grupy artystycznej KORPORACJA TRYLOBIT. Wiceprezes Okręgu Zielonogórskiego ZPAP.

Uczestnik wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych, autor komiksów: “Grabarz”, “Sny Zwierząt”, “Raj”, “Czarownica”, “Okręty”, “Zimowy Templariusz”, “Miasto Win”, „Psi Syn”, „Robactwo”, „Graal”, „Padlina” oraz serii pasków komiksowych komentujących zielonogórską rzeczywistość – „Zdeptak”.

Publikacje w antologiach: „Obcy”, wyd. Labirynt Boox 2007, „Copyright” Operahaus 2007, „Komiks Forum 2008”, Łódź 2008.

Autor ilustracji książkowych, współpracuje także z krakowską Kuźnią Gier (rysunki do „Veto” i „Wolsunga”.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy
władca pierścieni: wojna na północy

Cóż, muszę przyznać, że chłopakom ze Snowblind Studios odwagi nie brakuje. Okolice listopada są zawsze wyjątkowo gorącym okresem w branży elektronicznej rozrywki, a 2011 rok nie jest w tej kwestii szczególnie wyjątkowy. Szczerze wątpię, czy tytuł przetrzyma choć tydzień rywalizacji ze „Skyrim”, natomiast w kuluarach huczą plotki o tym, że BioWare zamierza mniej więcej w tym czasie wypuścić swój potencjalny hit – „The Old Republic”. Nie zapominajmy również o dodatku do bardzo ciepło przyjętego „Two Worlds II”, który wprowadzi do Antalooru kilka frapujących zmian. Szczęśliwie dla ojców „Wojny na Północy”, nasi rodacy postanowili przesunąć konsolową wersję „Wiedźmina 2” na przyszły rok, bo inaczej raczej nie byłoby czego zbierać z drużyny Elronda.

Nie to, że nie wierzę w tę produkcję i nie doceniam siły tej marki. Pasjonatów czy fanatyków „Władcy Pierścieni” jest całe mnóstwo, a widmo „Trylogii” Petera Jacksona i fundusze braci Warner z pewnością pomogą w skutecznej promocji gry, przebiciu się przez szum medialny. Niestety, egranizacje wiekopomnego dzieła Tolkiena nigdy specjalnie nie porażały (w szczególności action-RPGi pokroju „Podboju”) i nie jestem przekonany, czy szary konsument zdecyduje się na zakup „kota w worku”, gdy ma do wyboru sprawdzoną serię. Niemniej, życzę powodzenia – jestem przeświadczony, że twórcom się ono przyda.

Wczytywanie...