Dragon Age II
dragon age 2, dziedzictwo, recenzja

Kilka dni temu w końcu doczekaliście się dodatku do Dragon Age 2 o tajemniczej nazwie "Dziedzictwo". Czy rozszerzenie DA 2 spełniło oczekiwania, polepszyło w jakiś sposób grę tak, aby fani spojrzeli na twórców gry przychylniejszym spojrzeniem? Przekonacie się o tym czytając recenzję sporządzoną przez Tokara.

Zanim jednak przejdziecie do lektury, przypominam o konkursie zorganizowanym przez GameExe i Electronic Arts Polska, a w którym fundatorami nagród są portal BioWorld.ea.pl i Fabryka Słów.

„Dragon Age II” niewątpliwie okazał się jednym z największych niewypałów ostatnich lat i mocno nadszarpnął, dotąd nieskazitelną, reputację BioWare – ojców kultowej serii „Baldur's Gate” czy legendarnego „Neverwinter Nights”. Kontynuacja „smoczej sagi” nie spełniła nawet podstawowych wymagań pasjonatów, okazując się produkcją nudną, wtórną, uproszczoną i wytartą z sugestywnego klimatu, którym odznaczały się poprzednie produkcje kanadyjskiego studia. Choć twórcy starali się zrobić dobrą minę do złej gry, chwaląc się pochlebnymi, choć lekko oderwanymi od rzeczywistości, recenzjami i niezłymi wynikami sprzedaży, to trudno było nie odnieść wrażenia, że również oni zdawali sobie sprawę z odniesionej porażki. Nie upłynęło wiele czasu, a Mike Laidlaw w specjalnym oświadczeniu posypywał głowę popiołem, natomiast Frank Gibeau potwierdził, że przygody Hawke'a były swoistym cierniem, który boleśnie ukłuł serca wielu fanów gatunku.

Wedle zapewnień twórców, dodatki do „Dragon Age II” miały być odpowiedzią na ogromny odzew graczy, naprawiającą rozliczne mankamenty podstawowej wersji gry i spełniającą większość sugestii przewijających się w różnorakich opiniach. Szczera obietnica poprawy czy marketingowy bełkot? Rozszerzenie „Dziedzictwo” dobitnie potwierdza słuszne słowa Arystotelesa, że prawda zazwyczaj leży pośrodku.

Intryga zabiera nas daleko poza Kirkwall, gdzieś na bezdroża łańcucha górskiego Vimmark. Pomimo tragicznych wydarzeń mających miejsce w Katowni, naszemu bohaterowi nie dane jest założyć ciepłych kapci i spokojnie odpocząć przy kominku od mocnych wrażeń. Tym razem jednak nie będzie on podcierał nosa szarym obywatelom, tylko zajmie się swoimi sprawami. „Kartel”, tajemnicza gildia krasnoludzkich skrytobójców, z nieznanych przyczyn poluje „na krew rodu Hawke” i dumny heros, aby położyć kres nieustannym atakom, musi rozwiązać tę zagadkę. Trop, oczywiście zwęszony przez niezawodnego Varrica i jego szpicli, wiedzie wprost do starożytnego więzienia Szarych Strażników, gdzie prócz odpowiedzi na pytanie o przeszłość swojego ojca, Malcolma Hawke, znajdzie antyczne i potężne zło, które od wieków było skrywane przed ludzkością.

Czytaj dalej...

Inne gry via www

Informacja prasowa

Mroczna gra RPG z naciskiem na akcję i wspaniałą grafiką

Firma Gameforge, lider rynku gier internetowych w Europie, ogłasza nową produkcję pod tytułem „Hellbreed”. Jest to darmowe RPG z naciskiem na akcję oraz z grafiką niespotykaną dotychczas w grach przeglądarkowych. Gra została już zaprezentowana na Gamescom 2010, wtedy jeszcze pod roboczym tytułem „Soulbinder”.

Bohater gry musi stawić czoło różnym mrocznym kreaturom i ich przywódcy Darkenowi oraz zjednoczyć rozbity przez bogów świat Manjuri. Aby tego dokonać, musi jednak odnaleźć Studnię Światów. Gracze posiadają wybór między trzema klasami postaci i mogą odkrywać kolejne światy w pojedynkę lub w grupie.

Bachanalia Fantastyczne 2011

Nowe Newsy – Bachanalia Fantastyczne

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Kolejny znakomity gość potwierdził swoją obecność na konwencie igor myszkiewicz, rysunek, rycerz, bachanalia fantastyczne

Igor Myszkiewicz (ur. 1974 r.) – Trylobit Wschodu; rysownik ilustrator, autor komiksów. Absolwent zielonogórskiego Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych, następnie Instytutu Sztuki i Kultury Plastycznej przy (wówczas jeszcze) WSP w Zielonej Górze; dyplom z litografii w pracowni ad. Stefana Ficnera.

Obecnie kustosz w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze.

Współzałożyciel i prezes, działającej od 1997 r. GALERII TWÓRCÓW GALERA promującej młode środowisko artystyczne. Redaktor „Anariona” – zinu Zielonogórskiego Klubu Fantastyki Ad Astra; współtwórca grupy artystycznej KORPORACJA TRYLOBIT. Wiceprezes Okręgu Zielonogórskiego ZPAP.

Uczestnik wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych, autor komiksów: “Grabarz”, “Sny Zwierząt”, “Raj”, “Czarownica”, “Okręty”, “Zimowy Templariusz”, “Miasto Win”, „Psi Syn”, „Robactwo”, „Graal”, „Padlina” oraz serii pasków komiksowych komentujących zielonogórską rzeczywistość – „Zdeptak”.

Publikacje w antologiach: „Obcy”, wyd. Labirynt Boox 2007, „Copyright” Operahaus 2007, „Komiks Forum 2008”, Łódź 2008.

Autor ilustracji książkowych, współpracuje także z krakowską Kuźnią Gier (rysunki do „Veto” i „Wolsunga”.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy
władca pierścieni: wojna na północy

Cóż, muszę przyznać, że chłopakom ze Snowblind Studios odwagi nie brakuje. Okolice listopada są zawsze wyjątkowo gorącym okresem w branży elektronicznej rozrywki, a 2011 rok nie jest w tej kwestii szczególnie wyjątkowy. Szczerze wątpię, czy tytuł przetrzyma choć tydzień rywalizacji ze „Skyrim”, natomiast w kuluarach huczą plotki o tym, że BioWare zamierza mniej więcej w tym czasie wypuścić swój potencjalny hit – „The Old Republic”. Nie zapominajmy również o dodatku do bardzo ciepło przyjętego „Two Worlds II”, który wprowadzi do Antalooru kilka frapujących zmian. Szczęśliwie dla ojców „Wojny na Północy”, nasi rodacy postanowili przesunąć konsolową wersję „Wiedźmina 2” na przyszły rok, bo inaczej raczej nie byłoby czego zbierać z drużyny Elronda.

Nie to, że nie wierzę w tę produkcję i nie doceniam siły tej marki. Pasjonatów czy fanatyków „Władcy Pierścieni” jest całe mnóstwo, a widmo „Trylogii” Petera Jacksona i fundusze braci Warner z pewnością pomogą w skutecznej promocji gry, przebiciu się przez szum medialny. Niestety, egranizacje wiekopomnego dzieła Tolkiena nigdy specjalnie nie porażały (w szczególności action-RPGi pokroju „Podboju”) i nie jestem przekonany, czy szary konsument zdecyduje się na zakup „kota w worku”, gdy ma do wyboru sprawdzoną serię. Niemniej, życzę powodzenia – jestem przeświadczony, że twórcom się ono przyda.

Diablo III
diablo 3, domy aukcyjne

Blizzard przełamuję kolejną barierę, która może budzić sporo kontrowersji i stać się przyczynkiem do rewolucji gier online. Do niedawna twórcy jawnie potępiali zjawisko transakcji artefaktów za pośrednictwem żywej gotówki i stanowczo piętnowali farmerów złota. Nie powinno to w sumie dziwić – nie należy łączyć takiej rozrywki z normalnym biznesem, a na dodatek niszczy to niezbędny balans rozgrywki i zdrową rywalizację. Nie jest to uczciwe w stosunku do graczy, którzy wylali sporo potu i spędzili mnóstwo godzin przed monitorem, aby zdobyć potężne przedmioty budzące zazdrość i szacunek wśród społeczności.

Potentaci z Irvine doszli jednak do wniosku, że to trochę tak, jakby walczyli z wiatrakami i nie da się tego ostatecznie wyplenić. Taki handel budzi zbyt wielkie zainteresowanie i już dziś istnieją setki sklepów świadczących tego typu usługi, które zbijają pod nosem twórców spory kapitał. Jak rzecze stare powiedzenie, skoro nie można kogoś pokonać, przyłącz się do niego. Dlatego też, Blizzard wymyślił swój własny dom aukcyjny, który ostatecznie zrujnuje konkurencyjne sklepy, a sama firma będzie czerpała niewielkie profity z takich transakcji.

Koncept wygląda na kolejną wariację Allegro czy eBay. Otóż gracze, którzy będą chcieli sprzedać jakiś przedmiot za prawdziwe pieniądze, muszą zapukać do wirtualnych drzwi lokalnego serwisu aukcyjnego (powstaną różne, w zależności od strefy ekonomicznej – Euro, Dolar czy Frank). Następnie wystarczy ustawić swoją cenę wywoławczą, czas trwania licytacji oraz ofertę „kup teraz”. Należy jednak zauważyć, że zostanie zachowana pełna anonimowość między handlarzem a nabywcą.

Game Exe

Kolejna odsłona akcji "Sesje Forumowe"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Niektórzy z Was mogą nie wiedzieć, inni zaś już nie pamiętać, o akcji sesji RPG prowadzonych na GameExe oraz związanej z nią ankiecie. Dziś, niemal pół roku po zakończeniu sesji Forgotten Realms, Dragon Age oraz Star Wars, które uzyskały najwięcej głosów w tamtym głosowaniu, rozpoczynamy nabór chętnych do kolejnego PBF, tym razem rozgrywanego w Świecie Mroku.

world of darkness, świat mroku, rpg, pbf
Game Exe

Wyniki trzech konkursów!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Jakiś czas temu informowaliśmy Was o trzech konkursach organizowanych na GameExe. Nie pozostaje mi nic innego, jak ogłosić nazwiska 12 zwycięzców i mieć nadzieję, że nagrody choć trochę rozjaśnią pochmurne dni. ;-)

Zwycięzcy konkursu Wygraj "Wilczy amulet"!:

  • Karolina A. z Warszawy
  • Magda C. z Gdyni
  • Lidia C. z Rybnika
  • Anna J. z Grejowa

Zwycięzcy konkursu Wygraj "Zagubionego Herosa"!:

  • Łukasz B. z Koszalina
  • Maciej K. z Kostomłoty
  • Krzysztof K. z Brzeziny
  • Marek G. z Kalisza

Zwycięzcy konkursu Wygraj "Króla Demona"!:

  • Tomasz K. z Krakowa
  • Anna Ch. z Jeleniej Góry
  • Karol M. z Lubanowa
  • Anna F. – S. z Kalisza

Dziękujemy wydawnictwom Prószyński i S-ka oraz Galeria Książki za nagrody.

Książki fantastyczne

"Córka Imperium" na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dziś zasoby GameExe zostały poszerzone o recenzję Córki Imperium, którą wznowiło wydawnictwo REBIS.

corka imperium

Książka opowiada historię Mary Acoma, która niespodziewanie zostaje głową rodu, nad którym zawisło widmo zagłady. Czy poradzi sobie z tą typowo męską rolą i jakich sztuczek będzie musiała użyć, by uchronić rodzinne posiadłości i honor, przekonacie się z naszej recenzji.

Raymond E. Feist oraz Janny Wurts to autorzy, którzy do niedawna pozostawali dla mnie całkiem obcy. Teraz, dzięki Wydawnictwu Rebis, miałem okazję zapoznać się z „Córką imperium” – pierwszym tomem trylogii, który we wznowionym wydaniu trafił do naszych księgarń.

Przyznam szczerze, że nie miałem żadnych oczekiwań względem tego tytułu. Krótki opis, reklamujący książkę jako walkę o rodzinne dziedzictwo, nie wydawał się bynajmniej odpychający, ale już strona z podziękowaniami zwróciła moją uwagę. Znalazł się tam wpis odnośnie wycieczki do Korei i szybko przewróciłem kolejne strony, by przekonać się, czy „Córka imperium” przypadkiem nie korzysta z bogatej i wciąż nieco tajemniczej dla Europejczyków kultury Dalekiego Wschodu.

Czytaj dalej...

Baldur's Gate II: Cienie Amn

L'f w swoim sanktuarium na łamach forum Children of Bhaal zaprezentował nowości graficzne, które znajdą się w jego modyfikacji do drugiej części Wrót Baldura wraz z oficjalnym dodatkiem – mowa o Dniach V.

dni v, bladurs gate iidni v, bladurs gate ii

Jak zapewnia autor, gotowych jest już większość z 36 nowych obszarów. Nawiązują one do poprzedniej modyfikacji, Pieśni Władającej. W Dniach V poznamy piękny świat Aovenore, w którym czeka nas kilka zadań do wykonania. Oczywiście głównym celem będzie powrót na Toril, ale po drodze czeka nas sporo walki i jeszcze więcej dialogów – autor podkreśla tym samym, że dąży do modelu znanego z Planescape: Torment.

Zapowiedź graficzna jest dostępna na forum Children of Bhaal pod tym adresem, zaś tutaj więcej informacji na temat samej modyfikacji.

Filmy fantastyczne

Do sieci trafiły zdjęcia Toma Hardy'ego w kostiumie Bane'a, która to postać pojawi się w nadchodzącej kolejnej filmowej części przygód Batmana – The Dark Knight Rises.

batman, the dark knight risesbatman, the dark knight rises

Ponadto pojawiło się też nowe wideo, na którym możemy zobaczyć Bane'a ("Zgubę" w polskiej wersji). Znajdziecie je w rozszerzeniu newsa.

Wczytywanie...