Wiedźmin 3: Dziki Gon

Przy okazji okrągłych piątych urodzin “Dzikiego Gonu”, Jakub Szamałek postanowił zdradzić kilka ciekawostek i tajemnic związanych z tą produkcją.

ciri,wiedźmin
Grafika autorstwa Graft22

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że zespół pisarski ubolewał mocno nad tym, że fabuła gry nie pozostawiała dostatecznie dużo czasu, aby porządnie wgryźć się w przeszłość Ciri i ukazać złożoność tej bohaterki. Z kolei dzisiaj główny scenarzysta studia zdradził, że mimo ogromnych chęci i prób, twórcy musieli zrezygnować z fragmentu, gdzie powtórzylibyśmy pojedynek na lodzie znany z książek. Miało to być swoiste połączenie walki, tańca, skoków i uników pomiędzy nadciągającymi nieprzyjaciółmi.

System Shock 3

Czyżby trzecie starcie ze zbuntowaną Sztuczną Inteligencją doszło jednak do skutku? Prawdopodobnie nastąpił kolejny zwrot akcji, choć wielu pewnie będzie kręcić nosem.

system shock 3

Kilka tygodni temu informowaliśmy o katastrofalnej sytuacji studia OtherSide, a co za tym idzie znikomych szansach na powstanie “System Shock 3”. Większość ekipy pracującej nad sequelem została zwolniona, a w najświeższym komunikacie firmy, Walter Somol, przedstawiciel do spraw marketingu i rozwoju biznesu, nawet nie żachnął słowem o tym projekcie. Co ciekawe, kilka tygodni po tym oświadczeniu sam Somol pożegnał się z firmą.

No i kiedy już praktycznie pogodziliśmy się z wyrzuceniem “System Shock 3” do kosza, do gry wszedł chiński Tencent, cały na czerwono.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Równo 5 lat temu zadebiutował “Wiedźmin 3: Dziki Gon”, a reszta to już historia…

Miliony sprzedanych kopii. Setki branżowych nagród. Uznanie krytyków i graczy. Najlepsza produkcja 2015 roku. Król obecnej generacji. Jedna z najlepszych gier RPG w historii. Kamień milowy w dziedzinie elektronicznej rozrywki. Globalny fenomen. Najlepszy towar eksportowy, jaki posiada Polska.

wiedźmin 3

Można dyskutować, czy produkcja faktycznie zasłużyła na takie tytuły i gratyfikacje, ale nikt o zdrowych zmysłach nie będzie podważał, że najzwyczajniej w świecie to nadal świetna, niesamowicie klimatyczna gra, która jest godnym zwieńczeniem przygód naszego ukochanego Geralta.

Twórcy przygotowali na tę okazję specjalny zwiastun muzyczny, który nagrał Marcin Przybyłowicz, dyrektor muzyczny “Wiedźmina 3”, w kolaboracji z kilkoma przyjaciółmi muzykami. Ładny materiał i piękne brzdąkanie, więc warto poświęcić mu te kilka chwil.

Anthem

Gracze, co za zaskoczenie, byli rozczarowani ostatnim wpisem szefa BioWare Austin odnośnie postępów prac związanych z “Anthem 2.0” i na studio spadła kolejna fala krytyki. Brak konkretów boli, a ślimacze tempo naprawiania gry wzbudza uzasadnione wątpliwości, czy wizja kreślona przez developerów kiedykolwiek ujrzy światło dzienne, a nawet jeśli – czy będzie to miało w ogóle znaczenie.

anthem

Caden House, community manager studia znany lepiej do ksywką “Ythisens”, postanowił odpowiedzieć na zarzuty i uspokoić graczy, ale wyszło mu to raczej średnio.

The Alliance Alive HD Remastered

jRPG-i to odmiana gier ciesząca się dość szczególną specyfiką. Do najbardziej charakterystycznych cech należy oczywiście wschodnia grafika, a także częsta konieczność długiego i żmudnego grindu. Jeśli jednak jest się w stanie przymknąć oko na to drugie, a pierwsze polubić, to można łatwo znaleźć tam ciekawe pozycje, którym chętnie poświęca się sporo czasu. Jedną z nich jest "The Alliance Alive HD Remastered".

the alliance alive hd remastered
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Choć CD Projekt RED wielokrotnie zaznaczał, że historia Geralta została definitywnie zakończona i nie zamierza wracać do tej postaci w przyszłości, to równocześnie potwierdził, że marka “Wiedźmin” jest jednym z filarów, na którym ma się opierać działalność spółki. Gracze, jak to my, ciągle więc spekulują, kto zostanie głównym bohaterem kolejnych wirtualnych przygód opartych o świat wymyślony przez Andrzeja Sapkowskiego. Czy będzie to ktoś zupełnie nowy, czy też zostanie nim postać, którą zdążyliśmy już poznać i polubić?

wiedźmin,ciri

Nie jest tajemnicą, że faworytką zdecydowanej większości fanów jest Ciri. To także dość naturalny wybór, gdyż to bohaterka, która miała już swoje “pięć minut” w trzeciej części komputerowej sagi, społeczność bardzo polubiła wizję CD Projekt RED, nie trzeba byłoby jej specjalnie promować, ale równocześnie całość pozostawiała nam pewien zdrowy niedosyt, jeżeli chodzi o jej opowieść.

Podobnie sądzi Jakub Szamałek, główny scenarzysta studia, który chętnie wróciłby do tej bohaterki w przyszłości.

Anthem

Co tym razem? BioWare odgrażało się w lutym tego roku, akurat w równą rocznicę premiery gry, że nie przestało wspierać “Anthem”, wsłuchuje się w opinie graczy i zamierza systematycznie przeprojektowywać tytuł tak, aby spełnić ich oczekiwania. Casey Hudson zapewnił, że pasjonatów produkcji czeka soczysty kawał wirtualnego mięcha, takie “Anthem 2.0”. Minął kwartał i czy coś się w tej sprawie drgnęło? Jakieś tycie zmiany albo nieśmiałe zapowiedzi zbliżających się nowości?

anthem 2.0

Dlatego od teraz każdy tytuł newsa traktującego o pracy BioWare będę kończył sympatycznym emotikonem, ponieważ tego studia nie da się traktować poważnie co najmniej od Anno Domini 2016, a właśnie wtedy “XD” zostało młodzieżowym słowem roku.

Szczegóły? Proszę bardzo.

Cyberpunk 2077

Pięć lat temu w kinach na całym świecie zadebiutował “Mad Max: Na drodze gniewu”, a reszta już jest tylko historią. 6 Oscarów, 41 innych branżowych nagród, poklask widowni i krytyki. CD Projekt RED nadal wydaje się być pod olbrzymim wrażeniem tego filmu. Studio pogratulowało twórcom okrągłej rocznicy, przy okazji prezentując krążownik szos, którym będziemy mogli przemierzać mroczne ulice Night City. Samochód, jakiego nie powstydziłby się sam Max Rockatansky.

cyberpunk 2077

Reaver to auto zbudowane przez gang Wraith na bazie Quadry Typu 66. Niemal 1000 koni mechanicznych ukrytych pod maską tej bestii poniesie nas gdziekolwiek zechcemy. Szybko i stylowo. Inspiracje szalonymi furami z “Mad Maxa” widoczne są gołym okiem.

Wasteland 3

W sieci zadebiutował właśnie pierwszy odcinek dziennika developerskiego “Wasteland 3”. Ten skupia się na systemie rozwoju postaci, walce, customizacji i ogólnych wyborach gracza. Jeżeli mieliście mieszane uczucia odnośnie tej serii i zastanawialiście się, czy warto będzie wydać nasze ciężko zarobione pieniądze na podróż do mroźnego postapokaliptycznego Kolorado, to ten materiał raczej rozwieje większość wątpliwości.

wasteland 3

Jest więcej, lepiej i bardziej kozacko. System rozwoju postaci został usprawniony, rozbudowany i otrzymał coś na zasadzie popularnych perków z “Fallouta”, które dadzą nam ciekawe bonusy (np. dodatkowe obrażenia od ognia), lecz przy okazji dorzucą jej kilka wad (spontaniczne zapalenie się w trakcie potyczki). Z kolei turowa walka nabierze dynamizmu (przeciwnicy będą poruszać się równocześnie), a także dodatkowego smaku (intrygujący system combosów).

Divine Divinity

Okazuje się, że studio Larian chowa zdecydowanie więcej asów w rękawie niż ujawniony w tym roku “Baldur’s Gate 3”. Belgowie zapowiedzieli czynny udział podczas sieciowego festiwalu gier Guerrilla Collective, gdzie developerzy z całego świata będą dzielić się zapowiedziami i konkretnymi materiałami ze swoich przyszłych projektów. Oprócz świeżych informacji prosto z Wybrzeża Mieczy, twórcy zapowiedzieli, że możemy oczekiwać czegoś związanego z serią “Divinity”.

divinity

Larian zaznaczył, że z pewnością nie chodzi tutaj o trzecią część “Grzechu Pierworodnego” lub slashera “Divinity”. Spekuluje się więc o pełnoprawnym dodatku do wspomnianego “Original Sin II”, remasterze “Divine Divinity” lub “Beyond Divinity”, a także o odgrzaniu “Fallen Heroes” – taktycznego spin-offa sagi, który w październiku zeszłego roku trafił do zamrażarki.

Jak będzie w istocie. Przekonamy się w dniach 6-8 czerwca.

Wczytywanie...