Fable

Nowe Fable na silniku ForzaTech

Dodał: , · Komentarzy: 0
fable

W zeszłym roku zapowiedziano nowe "Fable", pojawił się niewiele wnoszący teaser i właściwie sprawa ucichła. Za wiele o samej produkcji nie wiemy, za to poznaliśmy silnik, na jakim ona powstanie. Turn 10 Studios, zespół pomagający Playground Games w tworzeniu gry, umieścił w serwisie Linkedin ogłoszenie o pracę dla inżyniera software'u.

Chcesz mieć wielki wpływ na tworzenie trzech tytułów AAA z dwóch ukochanych marek z Xboxa? ForzaTech to silnik i narzędzia napędzające Forza Motosport i Forza Horizon. Poza dodawaniem nowych funkcji do silnika, jak np, śledzenie promieni (raytracing) dla konsol nowej generacji, wzbogacamy zestaw narzędzi, by stworzyć Fable, RPG akcji osadzone w otwartym świecie.

Elden Ring
elden ring

Projekt "Elden Ring" jest realizowany we współpracy z Georgem R.R. Martinem. Prace nad grą rozpoczęły się wraz z zakończeniem ostatniego DLC do "Dark Souls III". Akcja produkcji ma zostać osadzona w mrocznym uniwersum fantasy i położyć zdecydowanie mocniejszy nacisk na elementy RPG. Developerzy chcą zrealizować ambitne pomysły, których nie mogli zaimplementować w poprzednich tytułach.

Cóż, właściwie wiele więcej o produkcji nie wiadomo, a już kompletną niewiadomą pozostaje data premiery produkcji. Jak donosi serwis DSOGaming, w związku z pandemią COVID-19 odległe wydanie "Elden Ring" przesunie się jeszcze dalej. Jako wstępną datę podają "nie wcześniej niż marzec 2022 roku". Czy kogokolwiek to dziwi? W rozwinięciu newsa macie jeszcze fatalnej jakości 6-sekundowy filmik z gry, który wyciekł ze studia, nie przedstawiający właściwie niczego konkretnego. Co więcej, są wątpliwości, czy wideo w ogóle dotyczy "Elden Ring"...

Unsung Story
unsung story

"Unsung Story" to taktyczny turowy cRPG, duchowy następca "Final Fantasy Tactics". Akcja rozgrywa się w świecie, gdzie zaklęcia rzuca się niczym pieśni. Starożytni magicy stworzyli utwór "The Opus", gromadzący zasady historii, nauki i natury. Niestety 77-letnia wojna uszkodziła tę pieśń, naruszając podstawy magii i w związku z tym rzeczywistość zaczęła się rozpadać. Stwórz drużynę, która przeniesie się z decydującej bitwy w przeszłość, aby znaleźć sposób na uratowanie Lasfarii.

Twórcy po długim milczeniu postanowili podzielić się, co też nowego wydarzyło się przez ten czas w ich produkcji. Jak można się spodziewać, dużą uwagę poświęcono animacjom oraz fabule – oba elementy zostały w wielu miejscach wykonane od nowa. Odświeżenia doczekał się także interfejs, a kobiece modele są niemal na ukończeniu. Zmianie uległ też wygląd dialogów – zamiast gadających głów, w polu tekstowym pojawia się duża figura mówiącego. Próbka wraz z artworkami w rozwinięciu newsa.

Icewind Dale: Serce Zimy
icewind dale: serce zimy

Jeżeli myśleliście, że nasz tytaniczny redaktor Medivh poprzestanie na drobiazgowym rozwinięciu działu o “Icewind Dale” i teraz, zadowolony z siebie, będzie spokojnie pykał fajeczkę przy wesoło trzaskającym kominku, to… mielibyście rację. Jednak despotyczny naczelny Game Exe słusznie dopytywał:

  • ..aaaaa nie było tam przypadkiem dodatków?
  • Nie było dodatków.
  • Nie było?!
  • Były, ale nie w pierwszej trójce rzeczy, które chciałem zrobić…
  • No były dodatki, popatrz Pan!

Uciął tyran, z cynicznym uśmieszkiem okraszonym nieznającym sprzeciwów wzrokiem. Już wtedy Medivh wiedział, że był na przegranej pozycji. Efekt tego jest spodziewany – pierwsza paczka soczystych analitycznych artykułów z “Serca Zimy” ląduje w dziale dedykowanym temu rozszerzeniu. Więcej – możemy o tym zapewnić – już wkrótce.

Iratus: Lord of the Dead
iratus,iratus: lord of the dead

"Iratus: Lord of the Dead" to turowa, taktyczna gra cRPG typu roguelike osadzona w świecie mrocznego fantasy. Walczysz w niej po stronie sił ciemności, wcielając się w tytułowego nekromantę Iratusa, który był uwięziony przez tysiące lat, lecz niedawno został uwolniony. Ze szczątków ciał, kości i innych pozostałości swoich ofiar Iratus wskrzesza armię poddanych mu potworów, z którymi przemierza najgłębsze lochy w poszukiwaniu odwetu.

W najnowszej darmowej aktualizacji twórcy dodali nowego podwładnego – wilkołaka, który został stworzony na podstawie próśb społeczności graczy na rocznicę premiery produkcji. Poza ostrymi pazurami i potężnymi kłami potrafi głośno zawyć, dzięki czemu sprzymierzeńcom zwiększa się szczęście oraz moc obrażeń krytycznych. W pełnię księżyca likantrop osiąga szczyt potęgi i szybkości.

Gamedec

Kwietniowe podsumowanie w Gamedec

Dodał: , · Komentarzy: 0
gamedec

"Gamedeca" widać powoli na horyzoncie. W tym cyberpunkowym cRPG wcielisz się w prywatnego detektywa, tropiącego zbrodnie popełniane w wirtualnych światach, a gra ma nieustannie dostosowywać się do twoich decyzji. Anshar Studios podzieliło się swoimi postępami w kwietniu:

  • zaimplementowano poprawki zgłaszane przez graczy w drugim demie – głównie chodzi o interfejs oraz dźwięki
  • ukończono prace nad dźwiękami w jednej z lokacji
  • przygotowano osobne elementy interfejsu dla różnych Wirtualiów
  • zoptymalizowano grafikę w każdej z ukończonych lokacji
  • stworzono szkielet scenariusza finałowego dochodzenia
  • stworzono kostiumy Gamedeca, w jakich będzie poruszał się po Wirtualiach
  • ukończono animacje przy używaniu różnych typów łóżek
Dragon Age: Straż Zasłony
dragon age 4

Na froncie informacyjnym “Dragon Age IV” obecnie straszna posucha, więc trzeba działać w zgodzie z maksymą – jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma. Twórcy raz na jakiś czas coś tam zdradzą lub rzucą jakimś szkicem koncepcyjnym, aby stopniowo podgrzewać oczekiwania w związku z wyczekiwaną kontynuacją kultowej serii. Tym razem Christian Dailey, szef projektu, postanowił opublikować grafikę prezentującą przedstawiciela jednej z frakcji, z którą fani sagi są emocjonalnie związani – Szarych Strażników.

Problem w tym, że o ile poprzednie szkice intrygowały i wręcz zmuszały do otwartych spekulacji czy ciekawych dyskusji, o tyle nowa grafika jest podręcznikowym przykładem generyczności – czymś, co widzieliśmy już wielokrotnie w rozlicznych produkcjach, nie wyróżniającym się absolutnie niczym. No, ale to może tylko moja opinia… oceńcie sami.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
s.t.a.l.k.e.r. 2

Jeżeli po ogłoszeniu otwartej współpracy GSC Game World z Microsoftem mieliście jeszcze jakieś nadzieje, co do tego, że zagracie w “S.T.A.L.K.E.R. 2” na PlayStation, to możecie je już porzucić. Twórcy otwarcie przyznają, że w pełni skupiają się na doświadczeniu, które niesie za sobą usługa Xbox Game Pass i obecnie nawet nie myślą, aby kiwnąć palcem w stosunku do wersji na platformę Sony.

Efekt tej decyzji jest prosty – pełne wsparcie Microsoftu w kwestii tworzenia kontynuacji kultowej marki na konsole dedykowane nowej generacji gamingowej, czyli Xbox Series X / S, a także PC. Twórcy wedle informacji, jaką zdradził Zakhar Bocharov, menadżer ds. marketingu GSC Game World, mają w pełni skupić się na next-genowych doznaniach i wodotryskach, więc nie możemy też liczyć na wersje stworzone z myślą o PlayStation 4 czy nawet Xbox One.

Historyczny koniec starej generacji gier? Na to wygląda.

Outriders
outriders

Kolejna łatka do "Outriders" ujrzała światło dzienne. Co ciekawe, od dawna hucznie zapowiadana akcja masowego przywracania ekwipunku nadal stoi na półce z napisem "wkrótce". Także jeżeli liczyliście na naprawienie najważniejszego błędu, to jeszcze sobie poczekacie. Ten patch poza poprawkami innych bugów wprowadził drobne zmiany do balansu gry. Pod tym adresem skrócona lista zmian w języku polskim oraz kompletna lista w języku angielskim.

Empire of Ember

Poprawki w Empire of Ember

Dodał: , · Komentarzy: 0
empire of ember

Od ostatniej aktualizacji w "Empire of Ember" minęły dwa tygodnie, a twórcy serwują już kolejną. Stare zapisy powinny być kompatybilne, jednak zalecane jest rozpoczęcie nowej gry, aby skorzystać z poprawek w ekonomii oraz otrzymać darmowy czar entropii, służący do rozwalania różnych rzeczy w lochach. Co ciekawe, pomijając tutorial otrzymacie pewną ilość surowców. Poza łatkami bugów pojawiły się też dodatkowe misje. Pełna lista zmian pod tym adresem.

W kolejnych miesiącach planowane jest wprowadzenie animacji czarów, poprawki walki wręcz, dodanie wrogich miast, dźwięków oraz generalne zbalansowanie rozgrywki.

Wczytywanie...