Star Wars: The Old Republic

Daniel Erikson opuszcza BioWare

Dodał: , · Komentarzy: 1

Znów mamy złe informacje dla fanów gier spod szyldu BioWare. Wpierw studio opuścili Greg Zeschuk i Ray Muzyka, zaś oficjalnie swoją decyzję o rozstaniu z dotychczasowym pracodawcą ogłosił Daniel Erikson.

daniel erikson, bioware

Chociaż EA robi dobrą minę do złej gry, to ostatnie roszady kadrowe w BioWare nie najlepiej wpływają na wizerunek całego koncernu. Dzisiejsza decyzja Eriksona chyba nie zdziwiła tak mocno jak odejście Zeschuka i Muzyki, jednak potwierdza tylko kiepską atmosferę w BioWare.

Daniel Erikson dołączył do kanadyjskiego studia w 2005 roku, przechodząc z EA Canada. Brał udział w pracach nad Dragon Age, lecz jest lepiej znany jako główny scenarzysta sieciowego The Old Republic. Jak też donosi na łamach Gamasutry, chce skupić się na innych projektach. Nie mówi wprost o nowym pracodawcy, jednak definitywnie potwierdza rozstanie z BioWare.

Czyżby kolejny cios wymierzony w Electronic Arts czy też raczej pozbywanie się ludzi, którzy nie do końca zgadzają się z polityką firmy, którą dla wielu jest maksymalizacja zysku przy niskim nakładzie sił?

Assassin's Creed III

Pewnie teraz możemy oczekiwać coraz więcej materiałów o "Assassin's Creed III", gdyż zadebiutuje na konsoli już niedługo – 30 października. Sam przyglądam mu się z ciekawością, bo w "dwójkę" grałem i bardzo mi się spodobała (w przeciwieństwie do dodatków i "jedynki"). Dziś możemy obejrzeć nowy zwiastun przedstawiający głównego bohatera – Connora, który po Altairze i Ezio, będzie grał główne skrzypce. Jeśli chcecie poznać jego historię i to, jak został asasynem, to zapraszam do oglądania!

World of Warcraft: Mists of Pandaria

Każdy kto wieścił koniec "World of Warcraft" będzie musiał na razie przyznać się do błędu, bo "Mists of Pandaria" uzyskał niezłą sprzedaż, a gracze powrócili do gry.

mists of pandaria

Sprzedaż nowego rozszerzenia może nie dorównuje "Cataclysmowi", który znalazł 3,3 miliona nabywców, ale mimo to wypada całkiem nieźle – dodatek o pandach sprzedał się w liczbie 2,7 miliona egzemplarzy. Tym samym do MMO Blizzarda powróciła część graczy, bo liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 10 milionów, podczas gdy wcześniej spadła do 9,1 milionów. Amerykańskiemu studiu udało się przedłużyć "życie" swej grze – na ile? Przekonamy się o tym wkrótce, chociaż może też być taka sytuacja, że "World of Warcraft" odda swą koronę dopiero kolejnemu tytułowi Blizzarda – "Titanowi". Chociaż kto wie? Rywali trochę jest, "The Elder Scrolls Online", który jeszcze się nie pojawił, ale może namieszać, "Guild Wars 2"... A waszym zdaniem "Mists of Pandaria" jest dobrym powodem do powrotu do "World of Wacraft"?

Pillars of Eternity

Project Eternity – Będzie polska wersja!

Dodał: , · Komentarzy: 5

Obsidian zapytał w tej ankiecie o to, w jakich językach powinien pojawić się "Project Eternity", oprócz tych już zapowiedzianych (angielski, hiszpański, niemiecki i francuski). Dzięki dużemu zainteresowaniu produkcją przez Polaków możemy świętować – gra ukaże się w polskiej wersji językowej!

project eternity

Obsidian nawiązał współpracę nie tylko z dystrybutorem polskim, ale też rosyjskim, gdyż ta wersja także zebrała sporą ilość głosów. Nie wiadomo jednak, kim jest polski wydawca – pewnie dowiemy się o tym w późniejszym terminie. Twórcy zdradzili jednak, co innego. Zgadniecie? Tak, kolejne progi...

Might & Magic: Heroes VI

Ubisoft nie rezygnuje z "Might & Magic: Heroes VI" i postanowił stworzyć kolejny dodatek, lecz tym razem samodzielny. Skupi się on na mrocznych elfach.

might

Nazwa nowego rozszerzenia nie jest jeszcze znana, ale fakt, że nie będzie wymagał zainstalowanej podstawki, świadczy o jego dużej zawartości. Może tym razem uda się Ubisoftowi stworzyć dobry dodatek? Na razie wiemy jedynie, o czym opowie nowe rozszerzenie – o frakcji mrocznych elfów, które po opuszczeniu lasu Irollan zawarły pakt z "tajemniczymi demonami bez twarzy", ratując się w ten sposób od wyginięcia. My pokierujemy znanym z piątej części serii Raeltagiem i w czasie gry poznamy jego mroczne tajemnice. Zainteresowani?

Inne

I proszę! Po "Wateland 2" i "Project Eternity", kolejne studio bierze się za RPG-a w starym stylu! Twórcą "Old School Playing Games" jest założone przez Johna Romero studio Loot Drop.

old school role playing games

Tytuł gry jest pewnie roboczy, choć bardzo wymowny, a sama produkcja ma nawiązywać do najlepszych przedstawicieli swojego gatunku. Gracz pokieruje w niej drużyną czterech bohaterów, będących przedstawicielami jeden z pięciu ras i różnych klas. Walki będą toczyć się w turach, w grze pojawi się rozwój postaci, a do kompani gracza będą mogły dołączać postacie kierowane przez sztuczną inteligencję.

Co obiecują twórcy? Istotne wybory, decydujące o wystąpieniu jednego z kilku zakończeń, setki zadań do wykonania oraz bogaty i szczegółowy świat. W skrócie: zwykłe przechwałki, o których uzasadnieniu dowiemy się pewnie w dniu premiery. Ale produkcją warto się zainteresować. Więcej informacji znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Dead Space 3

Dead Space 3 – Ognista broń na wideo

Dodał: , · Komentarzy: 0

Zakończył się konkurs, dotyczący "Dead Space 3". Polegał on na stworzeniu broni, którą można by było umieścić w grze. Zwyciężył Caleb Mendoza, który w nagrodę nie tylko zobaczy swoją twarz w grze, ale także swoją broń. Ognistą! Nosi nazwę HUN-E1 Badger. I niech mi ktoś tylko powie, że nie będzie chciał przypalić nekromorfom tyłki! Zainteresowanych zapraszam do obejrzenia "ognistej broni" w akcji na poniższym wideo:

Krater

Krater – Kooperacja z datą premiery

Dodał: , · Komentarzy: 0

"Kraterowi", co widać po opiniach, brakowało trybu kooperacji. Gracze czekali, czekali... i będą musieli jeszcze poczekać do 23 października, kiedy światło dzienne ujrzy darmowe DLC dodające tryb współpracy.

krater

Kooperacja trzyosobowa to jednak nie jedyna nowość, którą przyniesie ze sobą rozszerzenie. Pojawią się nowe utwory muzyczne, mapy, usprawniony interfejs, grafika i inne mechanizmy rozgrywki. Robert Bäckström ze studia Fatshark powiedział, że po nowej zawartości gracze zaznają całkiem nowych wrażeń płynących z gry ze względu na jej doszlifowanie oraz ulepszenie. A jak sprawa wygląda na polskiej arenie? Techland wyda "Kratera" w polskiej lokalizacji kinowej w cenie 69,90 złotych już 18 października. Ktoś jest zainteresowany?

Pillars of Eternity

Obsidian zebrał już 2,2 miliona dolarów na "Project Eternity" – RPG-a w starym, ale świetnym stylu, nastawionego na fabułę, dialogi i relacje z towarzyszami. Warto także nadmienić, że grę wsparło ponad 50 tysięcy osób.

project eternity

Tym samym twórcy ujawnili kolejny próg – 2,4 miliona dolarów, który według mnie jest trochę śmieszny. Mianowicie zostanie dodany system rzemiosła, pozwalający na gromadzenie różnych surowców i przedmiotów oraz robienie z nich przydatnych rzeczy. Czy tylko ja uważam, że powinno to się znaleźć w grze nawet, gdyby nie zebrała ona 2,4 miliona dolarów? Moje podejrzenie jest następujące – Obsidian nie ma chyba już pomysłów na kolejne progi.

Ale to nie wszystko, bo twórcy chcąc odwdzięczyć się graczom stworzą nowy loch o nazwie "The Endless Paths of Od Nua". Obecnie liczy on trzy piętra, ale po każdych 2,5 tysiącach osób, które wesprą "Project Eternity", zostanie dodany kolejny poziom.

I jak wam się podobają pomysły Obsidanu w związku z zachęceniem graczy na wsparcie ich produkcji?

Dishonored

"Dishonored" interesuje pewnie wielu z was – w końcu niewiele gier rozgrywa się w realiach steampunku. Ale istotną rzeczą jest także to, ile zajmie nam przejście gry.

dishonored

Dane oczywiście dokładne nie są i każdy może przejść grę w innym czasie, ale projektant poziomów, Dan Todd przyznał, że jemu przejście zajęło 22 godziny, tylko że bez zabijania, co jest bardzo trudne. Nie zaglądał też do każdego kąta i miejsca. Twórcy wcześniej ujawnili czas na przejście gry w bardziej bezpośredni sposób, czyli zabijając przeciwników – wtedy "Dishonored" zabierze z naszego życia około 12-14 godzin. Wynik nie jest powalający, osobiście liczyłem na niewiele powyżej dwudziestu, ale obecnie trudno o długą produkcję.

Wczytywanie...