Torment: Tides of Numenera

Kto daje i zabiera…

Jak widać inXile łatwo przychodziły obietnice, ale gdy przyszło do spełniania niektórych z nich – cóż, wystarczy napisać, że chłopcy i dziewczęta polegli w heroicznym boju, co zaowocowało tym, że kilku z szumnie zapowiadanych elementów produkcji nie uświadczymy w ostatecznej wersji gry. Gorzej, że odkryli to sami gracze i twórcy teraz starają się wywietrzyć smród, jaki powstał.

torment: tides of numenera

„Zostaliśmy zmuszeni do wycięcia części zawartości i podjęcia niełatwych decyzji opartych o długość testowania, budżetowania oraz planowania. Część z pierwotnych założeń zwyczajnie nie wypaliła i wymusiłaby na nas poświęcenie ważniejszych, naszym zdaniem, aspektów. Prace nad grą nigdy nie należą do łatwych ścieżek i rzadko się zdarza, aby pierwotna wizja była absolutnie zgodna z tym, co widzimy w ostatecznej wersji projektu” – tłumacz Colin McComb, dyrektor kreatywny studia inXile.

Torment: Tides of Numenera

Piotr Fronczewski to żywa legenda polskiego dubbingu. Postacie, którym użyczył głosu wciąż żywo palą się w umysłach miłośników gier komputerowych, a kultowe frazy przez niego wypowiadane na zawsze zapisały się w słowniku rodzimej branży elektronicznej rozrywki. Jego potężna i dostojna barwa powoduje, że nawet byle chłystek brzmiałby niczym czcigodny weteran, któremu należy się szacunek.

piotr fronczewski

Cieszy więc strasznie, że taki mistrz został zaangażowany w lokalizację „Torment: Tides of Numenera” i to w tak istotnej roli, jaką jest narrator. Techland postanowił podzielić się kilkoma świeżymi próbkami z sesji nagraniowej aktora i bez zaskoczeń – słuchanie jego głosu podczas rozgrywki to będzie po prostu prawdziwa przyjemność. Klasa. Nie wyobrażam sobie w tym momencie, abym podczas instalacji wybrał angielską wersję językową. To byłaby zbrodnia.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Czekacie na nowego „Deus Exa” i zwieńczenie trylogii Adama Jensena? No to sobie poczekacie. Długo. Prognozy nie są zbyt optymistyczne.

dues ex

Jednym z problemów jest to, że Eidos Montreal ma w tym momencie zbyt wiele projektów na głowie. Lwia część zespołu pracuje w chwili obecnej nad kolejną produkcją z serii „Tomb Raider”, z kolei niemała grupa projektantów została oddelegowana do pomocy nad projektem „Avengers”, nad którym dłubie Crystal Dynamics w kooperacji z Marvelem. Insza inszość, że kanadyjskie studio samo rozpoczęło wstępną fazę szkicowania gry opartej na przygodach „Strażników Galaktyki”. Na zdrową logikę – mało tutaj czasu i mocy przerobowych na dodatkowy tytuł.

Po drugie, nikt w Eidosie oraz Square Enix nie ukrywał, że „Rozłam Ludzkości” sprzedał się delikatnie poniżej wcześniejszych oczekiwań. Oznacza to, że w chwili obecnej nikt szczególnie nie pali się do pomysłu, aby rzucić wszystko i ponownie skupić się na cyberpunkowej rzeczywistości. Smutne, bo wygląda na to, że po DLC „A Criminal Past” czeka nas naprawdę długa rozłąka z mrocznym światem „Deus Exa”.

Inne

Były dobre wieści z crowdfundingowego frontu walki, teraz czas na trochę gorsze. Choć zbiórka na ambitną komputerową grę fabularną opartą na kanwie kultowego „Czasu Apokalipsy” Francisa Forda Coppoli wciąż trwa, to po pobieżnej obserwacji tabelek oraz wzrostu funduszy – nie wygląda to dobrze. Twórcy z American Zoetrope uzbierali do tej pory „tylko” 145 tysięcy dolarów, co przy progu sukcesu wynoszącym równe 900 tysięcy baksów wygląda niepokojąco. Tym bardziej, że to właśnie na starcie kampanii zyskuje się największe pieniądze, bo i zainteresowanie projektem jest wtedy najmocniejsze.

czas apokalipsy

Jednak twórcy nie zamierzają się poddać tylko, jak na prawdziwych wojaków przystało, walczą o wyznaczone im cele do ostatniej kropli krwi. Studio opublikowało właśnie pierwszy materiał z gry, który pokazuje kultowe sceny z filmu ukazane na silniku, po którym będzie hulać produkcja.

The Banner Saga

Kolejne dobre wieści, tym razem z kickstarterowego frontu walk o ambitne cRPG.

banner saga 3

Choć do osiągnięcia sukcesu wystarczyło jedynie 200 tysięcy dolarów, to trzeba również wziąć pod uwagę, że studio Stoic jest zdecydowanie mniejszym graczem na rynku niż Obsidian czy inXile, a co za tym idzie, jego siła przebicia jest mniejsza. Tak błyskawiczne uzyskanie wspomnianej kwoty potwierdza tylko, że twórcy przez lata odwalili kawał naprawdę porządnej roboty, zyskując tym samym zasłużone zaufanie graczy.

…ale, ale! To nie koniec zbiórki, bo do jej zamknięcia pozostało 35 dni. Przekroczenie progu 250 tysięcy zielonych spowoduje, że podczas naszej morderczej wędrówki będziemy mogli korzystać z usług towarzyszy z enigmatycznej rasy Dredgów. Brzmi ciekawie. Wspomóc developerów w zbożnym celu możecie pod tym adresem.

Pillars of Eternity II: Deadfire

Cóż, nie trwało to długo, bo zaledwie 23 godziny. Jednak, czy ktoś jest zaskoczony takim obrotem spraw? Wątpliwe.

pillars of eternity 2

Oczywiście, zebranie kwoty 1.1 mln dolarów nie oznacza końca kampanii i całkowitego zamknięcia zbiórki. Wprost przeciwnie – do jej zakończenia pozostało ponad 24 dni, a wraz z kolejnymi pieniędzmi na figowym koncie studia Obsidian, możemy odblokowywać dodatkowe opcje, które twórcy zaimplementują. Fundatorzy spowodowali, że w kontynuacji „Pillars of Eternity” pojawi się możliwość wybrania subklas, które z powodzeniem mogliśmy podziwiać w działaniu w „Baldur’s Gate II”, jak również podniesienie maksymalnego poziomu doświadczenia do 16-18. Natomiast kwestią godzin jest osiągnięcie progu powodującego, że do gry zostanie dodany zupełnie nowy (siódmy) towarzysz oraz polska wersja językowa.

Jak widzicie, gra jest warta świeczki. Wspomóc zbiórkę swoimi funduszami możecie pod tym adresem.

Inne

Nie ma żartów, bo produkcję otwarcie wspiera ojciec filmu – mistrz Francis Ford Coppola. Człowiek, który stworzył to arcydzieło światowej kinematografii z pasji i potrzeby, walcząc z tysiącami przeciwnościami losu. Jeżeli więc ktoś taki daje błogosławieństwo do stworzenia egranizacji „Czasu Apokalipsy”, to jestem w stanie wzbudzić w sobie zaufanie, że pomysł z ambitnym cRPG na kanwie obrazu ma spory sens. Pomimo faktu, że w chwili obecnej tego nie widzę.

czas apokalipsy

Za produkcją stoi studio American Zoetrope, które składa się z ludzi, którzy zjedli zęby w branży elektronicznej rozrywki – Lawrence Liberty („Fallout: New Vegas” oraz „Wiedźminy”), Montgomery Markland („Wasteland 2” oraz „Torment: Tides of Numenera”) oraz Rob Auten (seria „Far Cry” oraz „Gears of War”). W mechanizmach rozgrywki doradza Josh Sawyer, którego nie trzeba przedstawiać miłośnikom gatunku.

Jest jednak pewien haczyk, bo żeby gra powstała konieczne jest uzbieranie 900 tysięcy dolarów na platformie Kickstarter. Póki co na koncie jest ponad 77 tysięcy zielonych, a do końca zbiórki pozostało 28 dni.

Mass Effect: Andromeda

Do premiery „Mass Effect: Andromeda” pozostały niespełna dwa miesiące, więc BioWare powoli zaczyna rozkręcać machinę promocyjną związaną z kolejnym epizodem gwiezdnej sagi. Dwa najświeższe materiały skupiają się głównie na członkach załogi, którzy znajdą się pod komendą Rydera, braterstwie broni, odkrywaniu nieznanych nowych światów, jak również uchylają rąbek tajemnicy w sprawie głównego antagonisty.

mass effect: andromeda

Ten ostatni nie zamierza pierdzielić się w tańcu, więc oprócz napakowanego testosteronem Kroganina, pod naszą komendą znajdzie się między innymi kobieca wersja Garrusa, supernowoczesna Sztuczna Inteligencja oraz niejaka Cora Harper, która śmierdzi na kilometr powiązaniami rodzinnymi z szefem Cerberusa (no, dalej… nikt chyba nie wierzy w przypadkową zbieżność nazwisk!). No, no… może być interesująco.

Torment: Tides of Numenera

Kolejny materiał promujący „Torment: Tides of Numenera” ponownie skupia się na kulisach polskiego dubbingu. Choć nie wnosi wiele nowego do tematu (przez filmik przewijają się nazwiska, które już poznaliśmy), to wciąż stanowi on interesujący materiał podglądowy związany z tym aspektem produkcji.

torment: tides of numenera

Co jednak ważniejsze, możemy usłyszeć świeże próbki nagrań wycięte z gry i trzeba przyznać, że szykuje się nam naprawdę profesjonalny oraz solidny przekład. Bardzo dobrze, bo rodzimi dystrybutorzy nie rozpieszczali nas tutaj przez długie lata. Nie wiem jak Wy, ale ja na pewno zdecyduje się na „swojskie” głosy.

Pillars of Eternity II: Deadfire

Nadchodzi Pillars of Eternity 2: Deadfire

Dodał: , · Komentarzy: 3

Ajajaj… Jak widać problem z zegarkiem nie dotyczy tylko dzieci, lecz również redaktorów serwisu Polygon. Ktoś trochę wybiegł przed szereg, ale jeżeli my na tym korzystamy? Cóż… nie zamierzam płakać.

pillars of eternity 2

Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, równo o godzinie 19 rozpocznie się zbiórka na „Pillars of Eternity 2: Deadfire”. Twórcy za pośrednictwem serwisu Fig, będą chcieli zebrać 1.1 mln dolarów, choć progi udziałowe (bo platforma w odróżnieniu od Kickstartera pozwala na inwestycje i liczenie na część zysków) podobno zostaną ustalone na 2.25 mln dolarów.

Wczytywanie...