Plotki szybko się rozchodzą, o tym w sieci szumiało już jakiś czas temu. Nareszcie jednak ArenaNet oficjalnie potwierdziło – w "Guild Wars 2" będziemy mogli patrzeć z perspektywy pierwszej osoby. Dodanych zostanie też więcej opcji kamery, dzięki czemu każdy będzie mógł dostosować ją do swoich potrzeb – chociażby zasięg pola widzenia, czy pozycję wertykalną i horyzontalną.
Najwięcej jednak twórcy mówią o "Collision Sensitivity", czyli opcji, która ma pomóc w wyeliminowaniu nagłego przeskoku kamery, kiedy między nią, a postacią znajdzie się jakiś obiekt. Wszyscy znamy to nie miłe uczucie, gdy kamera niespodziewanie przybliżała się do postaci albo w ogóle sprawiała, że percepcja nagle wariowała, szczególnie irytujące to było w czasie walk z bossami. Teraz, dzięki suwakowi, będziemy mogli ustalić ile przedmiotów musi znaleźć się między postacią a kamerą. Zmieniony zostanie także fokus kamery, co pozwoli na lekką zmianę perspektywy – gracze grający asurą będą czuć swój niewielki rozmiar, natomiast nornowie swoje górowanie nas innymi. Dużo technicznych szczególików – myślicie, że taka zmiana wyjdzie GW2 na dobre?