Przywitaj się z nowym Shattererem!

Oh nie to lew niedziela, 17 stycznia 2016

Shatterer jest jedną z najbardziej ikonicznych walk w “Guild Wars 2” i dla wielu graczy był jednym z pierwszych doświadczeń w grze podczas testowania bety w 2010 roku. Zademonstrował on, jak będą wyglądać dynamiczne wydarzenia, udowadniając, że koncepty, o których mówiliśmy przy zapowiedziach “Guild Wars 2”, mogą stać się rzeczywistością. Nawet zainspirował fajną nutę!

shatterer

Niestety, nadużywanie dużej ilości tak zwanych “stref bezpieczeństwa” umniejszyło i strywializowało walkę. Wiele z ataków Shatterera nie trafiało graczy, a stałe oślepianie smoka stało się domyślną taktyką. Nie tylko sprawiło to, że walka stała się zbyt łatwa – a kiedy smok wysokości pięciu pięter nie jest wyzwaniem, wiadomo, że coś idzie źle – ale również stworzyło problemy z jednym z osiągnięć oraz częścią legendarnych ścieżek, wymagających od graczy, aby zostali trafieni przez smoka atakami, które zostawały powstrzymywane. Biedny, ślepy Shatterer naprawdę chciał tylko zamknąć wszystkich w krysztale, ale nie pozwalaliście mu na to!

Dodaliśmy też sporo naprawdę fajnych rzeczy od 2010 roku, których walka nie wykorzystuje, a raczej nie wykorzystywała. Bardzo się to zmieniło w ostatnich pięciu latach i chcieliśmy w końcu użyć wszystkich tych nowych, lśniących technologii!

Pasek Oporu (Defiance Bar)

Naszym głównym celem było rozwiązanie problemu “permaślepoty”, aby umożliwić graczom, którzy chcieli zostać zamkniętymi w krysztale, wejście na dalsze etapy wędrówki za legendą. Najprostszą drogą byłoby sprawienie, że oślepienie nie działałoby na smoka, tak jak to jest w przypadku innych world bossów. Jednak będąc świeżo po pracy nad “Guild Wars 2: Heart of Thorns” w głowach mieliśmy paski oporu, które wydawały się bardziej interesującym rozwiązaniem. Dodaliśmy paski do fazy “Sztormu Odłamków” (“Shard Storm”), co, oprócz rozwiązania problemu permaślepoty, dodało nowy element do walki. Jest to moment, w którym Shatterer odlatuje i wzywa pomocników, którzy mają nauczyć cię szacunku, podczas gdy smok strzela piorunami. Możliwość powstrzymania tego paroma użytymi na czas efektami kontroli jest fajnym dodatkiem do walki!

Paski oporu dodaliśmy także do Kryształowych Nod Pulsacyjnych, które leczą Shatterera, dzięki czemu kryształy nie otrzymują obrażeń, dopóki nie są rozbite. Nody leczą smoka o wiele dłużej niż poprzednio, więc nie można już ich ignorować i po prostu przełamać ich efektu skupionym atakiem. Dodatkowo pojawia się wiadomość ostrzegająca graczy, dzięki czemu mają czas, aby rozdzielić się i przygotować do zniszczenia kryształów.

Strefy bezpieczeństwa (Safe Zones) i Naznaczeni (Branded)

Jeśli chodzi o pomocników Shatterera, chyba zapisali się na siłkę. Naznaczonych zbyt łatwo można było zignorować, zbyt łatwo zabić, no i sami nie byli wcale tak dobrzy w tym całym zabijaniu. Teraz sprzymierzeńców smoka trzeba traktować serio. Kamienne psy i pożeracze rzucają stosy osłabienia i krwawienia, a Naznaczony Porucznik – i nowo dodany Naznaczony Niszczyciel (minotaur) – po prostu uwielbiają powalać cię w miejscu ataków obszarowych swojego szefa. Dodatkowo mamy teraz fale patrolujących Naznaczonych, które mogą i będą mówić “cześć” wszystkim maszynom oblężniczym. Usuwanie kondycji i łamanie oszołomień są wskazane. Zostałeś ostrzeżony! (Specjalne podziękowania dla Seana Hughesa za jego pomoc w tworzeniu nowych ras Naznaczonych).

Shatterer dokonał też samorefleksji i zdał sobie sprawę, że atakowanie tylko tych, którzy są zaraz przed nim, nie jest najlepszą strategią. Ludzie atakujący 15 metrów na lewo od smoka-porucznika nie powinni być ignorowani, a strzelanie smokowi w twarz z moździerza powinno mieć swoje konsekwencje. Wszystkie ataki Shatterera zostały w jakiś sposób zaktualizowane – czy to o szersze pole ataku, większy zasięg, dodatkowy kierunek, czy większą liczbę pocisków bądź celów. Jedynym momentem, kiedy będziecie bezpieczni walcząc ze smokiem, to albo kiedy będzie martwy, albo kiedy go wymanewrujecie.

shatterer

Ekwipunek oblężniczy i latanie

Miło ze strony Shatterera, że wylądował zaraz obok maszyn oblężniczych; przydałoby się ich użyć! Aby to podkreślić, dodaliśmy tonę usprawnień do ekwipunku oblężniczego. Moździerze mają nowy system celowania zamiast poprzedniego “1 w lewo, 3 w prawo, 2 ustaw zasięg”. Pociski leczące są osobnym atakiem zamiast zmieniania typu amunicji dla opcji wystrzału, a w przypadku trafienia nie tylko działają leczniczo na małym obszarze, ale dodają też osłonę sprzymierzeńcom oraz pozostawiają apteczki do podniesienia. Jest prawie niemożliwym trafić poruszającego się sojusznika za pomocą leczącego pocisku, ale przynajmniej doceni apteczkę spadającą z nieba! Ponadto moździerz obraca się teraz cztery razy szybciej, bo poprzednio był wolniejszy niż quaggański uczony.

Wieżyczki zadają więcej obrażeń i mają większą szybkostrzelność, aby zbliżyć ich efektywność do moździerzy. Mają również drugą umiejętność, która stwarza pole kaleczących oraz zadających krwawienie kolczatek. Zarówno moździerze, jak i wieżyczki mają włączoną kontrolę tłumu na przynajmniej jednym z ich ataków, więc mogą pomagać w ściąganiu paska oporu.

W związku z tym, że ta aktualizacja ma miejsce w tym samym czasie, co pojawienie się lotni w Centralnej Tyrii, dodaliśmy kilka wyrzutni umieszczonych w kierunku Shatterera. Ci z was, którzy mają opanowane Mistrzostwo w Szybowaniu (Gliding Mastery), będą mogli użyć swoich lotni w powietrzu, a także dostaną paczkę bombardiera, pozwalającą ciskać bombami w rzeczy, których nie lubią, oraz apteczkami w te, które lubią. Mamy nadzieję, że nie zszokuje was, że latanie w elektrycznej burzy wokół smoka ma swoje zagrożenia, i tu rada – jeśli zobaczycie smoka podnoszącego łapy w stylu “zamknę cię w krysztale”, lepiej użyć Szybowania w Ukryciu (Stealth Gliding). Kryształy nie są aerodynamiczne.

Nagrody

Z większym ryzykiem wiąże się większa nagroda. Shatterer ma własną kategorię z dwunastoma osiągnięciami i meta-osiągnięciem, które daje nagrodę w postaci Naznaczonego przedmiotu na plecy. Dzienna skrzynka nagród daje dwa gwarantowane rzadkie przedmioty zamiast jednego oraz sporo doświadczenia. Będziecie również mogli zbierać tokeny, dzięki którym stworzycie dekoracje dla waszych Holi Gildyjnych w motywie Shatterera. (Specjalne podziękowania dla McKenny Berdrow i Jamesa Barwicka za ich pomoc przy nagrodach!).

Świetnie było pracować nad Shattererem. Mamy nadzieję, że spodoba się wam nowe wyzwanie!

Źródło: guildwars2.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...