W ostatnim odcinku Guild Chatu prowadząca Rubi Bayer oraz goszczący u niej developerzy dyskutowali nad Wiosennym Kwartalnym Update'em w „Guild Wars 2”. Jej podstawowym celem było zapewnienie graczom nowej treści w krótszym czasie, sprawienie, aby rozgrywka była bardziej satysfakcjonująca oraz skupienie się na przywróceniu frajdy i zabawy płynącej z gry.
Główny projektant Mike Zadorojny objaśniał, że zespół pracujący nad drugim dodatkiem do „Guild Wars 2” wstrzymał chwilowo prace, aby zająć się mapami w „Guild Wars 2: Heart of Thorns™” i ponownie zerknąć na system wynagrodzeń oraz to, jak poszczególne wydarzenia na tychże mapach współgrają między sobą. Zespół zwraca też szczególną uwagę na opinie graczy, które pomagają im w projektowaniu drugiego dodatku.
Projektant gry Byron Miller mówił o lotnisku w Lion’s Arch, które służy jako lobby dla misji w trybie raid. Stwierdził, że ten trudny element rozgrywki wymaga od graczy większego zaangażowania, a „Guild Wars 2” nie zapewniało do tej pory dobrego źródła informacji i pomocy nie tylko graczom zaczynającym grę w tym trybie, ale także tym bardziej doświadczonym, którzy chcieliby doszlifować swoje umiejętności. Aktualizacja stała się dobrą okazją do dodania tzw. Special Forces Training Area – obszaru, który będzie użyteczny nie tylko dla raidowców, ale także dla wszystkich graczy. Pozwala on przywołać dowolnego wroga i sprawdzić swoje umiejętności. Byron Miller zaprezentował funkcje tego obszaru i zapewnił, że to dobre miejsce, aby zacząć trening „uderzania we właściwe klawisze we właściwym czasie” bez presji ze strony pozostałych uczestników gry.
Następnie projektantka gry McKenna Berdrow podjęła temat zmian w rzemiośle pisarskim. Pisarstwo miało być pierwotnie zajęciem dla całej gildii, gdzie każdy jej członek miał dzielić się pracą i kosztami, ale w praktyce robili to pojedynczy gracze. Celem zatem stało się uproszczenie systemu tak, aby był on bardziej opłacalny i łatwiejszy do wykonania w pojedynkę. Skomplikowane i rozbudowane przepisy były zaprojektowane tak, aby utrzymywać niską cenę pospolitych materiałów, ale w rezultacie stały się one dużo droższe niż przewidziano. Takie przepisy zostały w dużej części zmienione, a ilość użytego materiału dostosowano do częstości jego występowania.
Programista Ben Arnold rozmawiał o remoncie poziomu Cliffside w trybie fraktal. Przed aktualizacją zdobywanie dziennego osiągnięcia uzależnione było od tego, ile razy ukończono dany tryb, więc gracze najczęściej oblegali poziomy, które wymagały najmniejszej ilości czasu, czyli Swampland i Molten Furnace. Ben stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem było zachęcenie ludzi do przechodzenia różnych poziomów oraz danie im lepszych nagród. Droga przez poziom Cliffside została zatem skorygowana, ponieważ była za długa i powolna, a zmiany w innych są już planowane.
Wiosenny Kwartalny Update zawierał poprawki w trybie World vs. World, dotyczące przydzielania nagród oraz balansu liczby graczy. Projektant gry Tyler Bearce nadmienił, że większość graczy trybu WvW chce wprowadzenia tak zwanej zakładki Reward Track – czyli znanego z trybu PvP systemu śledzenia wygranych dla pojedynczego gracza – oraz łączenia światów, aby pomóc tym mniej zaludnionym. Zespół pracujący nad WvW zamierza wprowadzić ankietę wśród graczy, aby dowiedzieć się, co powinno być ich następnym priorytetem w rozwoju WvW. McKenna dodała z kolei, że powrócą mapy Alpine Borderlands.
Projektant gry Karl McLain przedyskutował projekt nowego systemu graficznego i omówił sztuczki, jakie zastosowali artyści po to, by różnego rodzaju efekty cząsteczkowe typu ogień, światło, woda, które wyświetlane są w trakcie walki, nie przysłaniały graczom bossów i pojedynczych wrogów.
Ostatni, ale nie mniej ważny, projektant PvP Hugh Norfolk mówił o zmianach map Spirit Watch i Skyhammer. Stwierdził, że gracze uznali mapy za kompetytywne, ale większość nie do końca było pewnych, jakiej taktyki używać w czasie grania. Hugh poprosił graczy, aby kontynuowali przesyłanie opinii i komentarzy w tej sprawie na oficjalnym forum „Guild Wars 2”.
Jeżeli przegapiliście ten odcinek Guild Chatu, możecie obejrzeć nagranie poniżej!
Źródło: guildwars2.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz