Efektami określane są jakiekolwiek zmiany „normalnego” stanu naszej postaci lub NPC. Z grubsza dzielą się one na wzmocnienia (boons) i kondycje (conditions), ale są także efekty kontroli (control effect) oraz odżywienia (nourishment).
Wszystkie efekty wyświetlają się po prawej stronie pola z ilością zdrowia. Oplata je biała, znikająca krawędź, która określa czas trwania danego efektu. Pojawić się może także liczba, jeżeli efekt nakłada się na siebie, tworząc stosy (stacks). Po najechaniu kursorem na wybrany efekt możemy przeczytać jego opis, ale większość ikonek szybko staje się rozpoznawalna.
Wzmocnienia
Wzmocnienia to każdy efekt pozytywnie wypływający na naszą postać bądź NPC. Moc (might) i stabilność (stability) nakładają się na siebie, zwiększając swój efekt i tworząc stosy (stacks), podczas gdy nakładanie się innych wzmocnień zwiększa długość ich trwania.
Ikona | Nazwa | Opis |
---|---|---|
Aegis | Blokuje następny nadchodzący atak; stos wydłuża czas działania. | |
Fury | Szansa na trafienie krytyczne zwiększa się o 20%; stos wydłuża czas działania. | |
Might | Zwiększa zadawane obrażenia; stos zwiększa intensywność. | |
Protection | Obniża zbierane obrażenia; stos wydłuża czas działania. | |
Quickness | Umiejętności i akcje wykonywane są o 50% szybciej. | |
Regeneration | Otrzymujesz określoną ilość zdrowia co sekundę; stos wydłuża czas działania. | |
Resistance | Kondycje, które masz na sobie, nie mają efektu; stos wydłuża czas działania. | |
Retaliation | Odbija przychodzące obrażenia do ich źródła; stos wydłuża czas działania. | |
Stability | Uniemożliwia powalenie (knocked down), odepchnięcie (pushed back), pociągnięcie (pulled), wyrzucenie (launched), ogłuszenie (stunned), oszołomienie (dazed), wypływanie (floated), wciąganie (sunk), przestraszenie (feared) oraz wyśmianie (taunted). | |
Swiftness | Prędkość ruchu wzrasta o 33%; stos wydłuża czas działania. | |
Vigor | Zwiększa regenerację wytrzymałości o 50%; stos wydłuża czas działania. |
Kondycje
Kondycje to wszystkie efekty negatywnie wpływające na stan naszej postaci lub NPC. Odgrywają sporą rolę w walce, ponieważ pozwalają nie tylko na dodatkowe obrażenia, ale także na chwilowe kontrolowanie postaci. Gracz może je zadawać za pomocą wybranych umiejętności (skills) oraz cech (trait). Mogą je zadawać również przeciwnicy, a także niektóre efekty otoczenia. Stos wydłuża działanie kondycji pozwalających na kontrolowanie, natomiast wszystkie zadające obrażenia w stosie zwiększają swoją intensywność.
Ponieważ kondycje są popularnym w grze sposobem na dodatkowe obrażenia oraz komplikowanie walki, wszystkie klasy posiadają umiejętności pozwalające na ich usunięcie. Kondycje usuwane są niezależnie od wielkości stosu, a zatem przy usuwaniu nie ma znaczenia, czy jest ich 3, czy 250.
Obrażenia od kondycji są oddzielone od regularnych obrażeń. Ponadto ignorują pancerz oraz wszystkie efekty zmniejszające regularne obrażenia. Wielkość obrażeń, jakie zadają kondycje, mogą zostać zwiększone przez atrybut Obrażeń od kondycji (Condition Damage). Warto też zaznaczyć, że kondycje zadają określoną ilość obrażeń tylko co sekundę. Natomiast długość kondycji można wydłużyć za pomocą atrybutu Czasu trwania kondycji (Condition Duration). Można go także wydłużyć za pomocą odpowiednich run, wtedy dodany czas nie jest wyświetlany przy pasku umiejętności. Niektóre przedmioty dzięki ujemnej wartości tego atrybutu mogą zmniejszyć długość kondycji zadawanych przez przeciwnika.
Ikona | Nazwa | Opis |
---|---|---|
Bleeding | Zadaje obrażenia co sekundę; stos zwiększa intensywność. | |
Blind | Następny zadawany atak chybia; stos wydłuża czas działania. | |
Burning | Zadaje obrażenia co sekundę; stos zwiększa intensywność. | |
Chilled | Szybkość ruchu zostaje zmniejszona o 66%; czas ochłonięcia umiejętności zwiększa się o 66%; stos wydłuża czas działania. | |
Confusion | Zadaje obrażenia przy każdym aktywowaniu umiejętności; stos zwiększa intensywność. | |
Crippled | Zmniejsza szybkość poruszania się o 50%; stos wydłuża czas działania. | |
Fear | Wywołuje niekontrolowany odwrót; stos wydłuża czas działania. | |
Immobilized | Uniemożliwia poruszanie się; stos wydłuża czas działania. | |
Poison | Zadaje obrażenia co sekundę; zmniejsza siłę leczenia o 33%; stos zwiększa intensywność. | |
Slow | Spowalnia akcje oraz umiejętności. | |
Torment | Zadaje obrażenia co sekundę oraz dodatkowe obrażenia podczas poruszania się przeciwnika; stos zwiększa intensywność. | |
Vulnerability | Otrzymywane obrażenia oraz obrażenia od kondycji zostają zwiększone; stos zwiększa intensywność. | |
Weakness | Regeneracja wytrzymałości zostaje obniżona o 50%; 50% trafień ześlizguje się z przeciwnika; stos wydłuża czas działania. |
Efekty kontroli
Znane są także jako obezwładniacze, ponieważ dosłownie wprawiają postać w niekontrolowany ruch i na pewien czas uniemożliwiają sterowanie nią. Wszystkie zadane efekty kontroli przerywają akcję celu. Niektóre umiejętności pozwalają przerwać działanie obezwładniacza, natomiast wzmacniacz Stability zapewnia czasową odporność na nie. Efektem kontroli nazywana jest także kondycja Fear.
Ikona | Nazwa |
---|---|
Daze | |
Float | |
Knockback | |
Knockdown | |
Launch | |
Pull | |
Sink | |
Stun | |
Taunt |
Odżywienie
Ten efekt ma dwa rodzaje:
po zjedzeniu pożywienia, dodaje bonusy do atrybutów i innych efektów,
po użyciu narzędzi dodaje różne bonusy do atrybutów, zwykle w procentach.
Postać może mieć tylko po jednym z obu efektów. Oznacza to, że po zjedzeniu czegoś następna potrawa zniweluje efekt poprzedniej. Podobnie jest z narzędziami.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz