riese

Efekty

Marta "Ati" Kucharska niedziela, 3 stycznia 2016

Efektami określane są jakiekolwiek zmiany „normalnego” stanu naszej postaci lub NPC. Z grubsza dzielą się one na wzmocnienia (boons) i kondycje (conditions), ale są także efekty kontroli (control effect) oraz odżywienia (nourishment).

Wszystkie efekty wyświetlają się po prawej stronie pola z ilością zdrowia. Oplata je biała, znikająca krawędź, która określa czas trwania danego efektu. Pojawić się może także liczba, jeżeli efekt nakłada się na siebie, tworząc stosy (stacks). Po najechaniu kursorem na wybrany efekt możemy przeczytać jego opis, ale większość ikonek szybko staje się rozpoznawalna.

Wzmocnienia

Wzmocnienia to każdy efekt pozytywnie wypływający na naszą postać bądź NPC. Moc (might) i stabilność (stability) nakładają się na siebie, zwiększając swój efekt i tworząc stosy (stacks), podczas gdy nakładanie się innych wzmocnień zwiększa długość ich trwania.

IkonaNazwaOpis
boonAegis Blokuje następny nadchodzący atak; stos wydłuża czas działania.
boonsFury Szansa na trafienie krytyczne zwiększa się o 20%; stos wydłuża czas działania.
boonsMight Zwiększa zadawane obrażenia; stos zwiększa intensywność.
boonsProtection Obniża zbierane obrażenia; stos wydłuża czas działania.
boonsQuickness Umiejętności i akcje wykonywane są o 50% szybciej.
boonsRegeneration Otrzymujesz określoną ilość zdrowia co sekundę; stos wydłuża czas działania.
boonsResistance Kondycje, które masz na sobie, nie mają efektu; stos wydłuża czas działania.
boonsRetaliation Odbija przychodzące obrażenia do ich źródła; stos wydłuża czas działania.
boonsStability Uniemożliwia powalenie (knocked down), odepchnięcie (pushed back), pociągnięcie (pulled), wyrzucenie (launched), ogłuszenie (stunned), oszołomienie (dazed), wypływanie (floated), wciąganie (sunk), przestraszenie (feared) oraz wyśmianie (taunted).
boonsSwiftness Prędkość ruchu wzrasta o 33%; stos wydłuża czas działania.
boonsVigor Zwiększa regenerację wytrzymałości o 50%; stos wydłuża czas działania.

Kondycje

Kondycje to wszystkie efekty negatywnie wpływające na stan naszej postaci lub NPC. Odgrywają sporą rolę w walce, ponieważ pozwalają nie tylko na dodatkowe obrażenia, ale także na chwilowe kontrolowanie postaci. Gracz może je zadawać za pomocą wybranych umiejętności (skills) oraz cech (trait). Mogą je zadawać również przeciwnicy, a także niektóre efekty otoczenia. Stos wydłuża działanie kondycji pozwalających na kontrolowanie, natomiast wszystkie zadające obrażenia w stosie zwiększają swoją intensywność.

Ponieważ kondycje są popularnym w grze sposobem na dodatkowe obrażenia oraz komplikowanie walki, wszystkie klasy posiadają umiejętności pozwalające na ich usunięcie. Kondycje usuwane są niezależnie od wielkości stosu, a zatem przy usuwaniu nie ma znaczenia, czy jest ich 3, czy 250.

Obrażenia od kondycji są oddzielone od regularnych obrażeń. Ponadto ignorują pancerz oraz wszystkie efekty zmniejszające regularne obrażenia. Wielkość obrażeń, jakie zadają kondycje, mogą zostać zwiększone przez atrybut Obrażeń od kondycji (Condition Damage). Warto też zaznaczyć, że kondycje zadają określoną ilość obrażeń tylko co sekundę. Natomiast długość kondycji można wydłużyć za pomocą atrybutu Czasu trwania kondycji (Condition Duration). Można go także wydłużyć za pomocą odpowiednich run, wtedy dodany czas nie jest wyświetlany przy pasku umiejętności. Niektóre przedmioty dzięki ujemnej wartości tego atrybutu mogą zmniejszyć długość kondycji zadawanych przez przeciwnika.

IkonaNazwaOpis
conditionsBleeding Zadaje obrażenia co sekundę; stos zwiększa intensywność.
conditionsBlind Następny zadawany atak chybia; stos wydłuża czas działania.
conditionsBurning Zadaje obrażenia co sekundę; stos zwiększa intensywność.
conditionsChilled Szybkość ruchu zostaje zmniejszona o 66%; czas ochłonięcia umiejętności zwiększa się o 66%; stos wydłuża czas działania.
conditionsConfusion Zadaje obrażenia przy każdym aktywowaniu umiejętności; stos zwiększa intensywność.
conditionsCrippled Zmniejsza szybkość poruszania się o 50%; stos wydłuża czas działania.
conditionsFear Wywołuje niekontrolowany odwrót; stos wydłuża czas działania.
conditionsImmobilized Uniemożliwia poruszanie się; stos wydłuża czas działania.
conditionsPoison Zadaje obrażenia co sekundę; zmniejsza siłę leczenia o 33%; stos zwiększa intensywność.
conditionsSlow Spowalnia akcje oraz umiejętności.
conditionsTorment Zadaje obrażenia co sekundę oraz dodatkowe obrażenia podczas poruszania się przeciwnika; stos zwiększa intensywność.
conditionsVulnerability Otrzymywane obrażenia oraz obrażenia od kondycji zostają zwiększone; stos zwiększa intensywność.
conditionsWeakness Regeneracja wytrzymałości zostaje obniżona o 50%; 50% trafień ześlizguje się z przeciwnika; stos wydłuża czas działania.

Efekty kontroli

Znane są także jako obezwładniacze, ponieważ dosłownie wprawiają postać w niekontrolowany ruch i na pewien czas uniemożliwiają sterowanie nią. Wszystkie zadane efekty kontroli przerywają akcję celu. Niektóre umiejętności pozwalają przerwać działanie obezwładniacza, natomiast wzmacniacz Stability zapewnia czasową odporność na nie. Efektem kontroli nazywana jest także kondycja Fear.

IkonaNazwa
control effectDaze
control effectFloat
control effectKnockback
control effectKnockdown
control effectLaunch
control effectPull
control effectSink
control effectStun
control effectTaunt

Odżywienie

Ten efekt ma dwa rodzaje:

food po zjedzeniu pożywienia, dodaje bonusy do atrybutów i innych efektów,

utility po użyciu narzędzi dodaje różne bonusy do atrybutów, zwykle w procentach.

Postać może mieć tylko po jednym z obu efektów. Oznacza to, że po zjedzeniu czegoś następna potrawa zniweluje efekt poprzedniej. Podobnie jest z narzędziami.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...