Stefan Berger z Piranha Bytes mówi o nadchodzącej kontynuacji fantasy RPG.
Pierwsze dwie gry z sagi Gothic fantasy RPG Piranhy Bytes są wielkimi hitami w Europie, ale w Ameryce osiągnęły tylko poparcie niewielkiej grupy. To powinno się w końcu zmienić z Gothiciem 3, który był ogłoszony wcześniej tego roku przez jego wydawcę Jowood. Gamecloud dostał szansę wywiadu z kierownikiem firmowym gry – Stefanem Bergerem, żeby dowiedzieć się więcej o Gothicu 3.
Gamecloud – Na początku – jaka była reakcja na Gothica 2?
Stefan Berger – W Niemczech wypuściliśmy grę w listopadzie 2002. Dostaliśmy tam bardzo dobre recenzje od prasy i wielki odzew od graczy. Kochali wiarygodny świat z setkami NPC i wolność podczas całej gry. Dla hardcorowych graczy Gothica (duża grupa graczy) gra była za prosta. To dlatego zdecydowaliśmy podwyższyć poziom trudności z dodatkiem "Noc Kruka". Poza Niemieckojęzycznymi terytoriami mieliśmy problem z naszym dystrybucyjnym partnerem. To dlatego gra była wypuszczona rok później niż Niemiecka wersja. Także marketing i publiczne relacje naszego partnera nie były za dobre. Mieliśmy przeciętny wynik w Stanach ok. 80% jeden rok po wypuszczeniu Gothica w Niemczech.
Gamecloud – Kiedy przyszedł czas stworzyć Gothica 3, jakie były główne cele grupy rozwojowej?
Stefan Berger – Głównym celem w Gothicu jest stworzenie bardziej wiarygodnego świata i danie graczowi więcej wolności w czasie jego misji. Więc gra będzie bardziej nieliniowa od poprzedników. Poprawiliśmy te trzy rzeczy: odnajdywanie dróg, Si i zachowanie NPC. To są najważniejsze rzeczy w wolności, życiu i wiarygodnym świecie.
Gamecloud – Co możesz nam powiedzieć o fabule trzeciej części i jak ona się wiąże z pierwszymi dwoma grami?
Stefan Berger – Gothic 1 i 2 rozgrywał się na wyspie wokoło miasta Khorinis. Pod koniec drugiej części widziałeś bohatera płynącego statkiem do kontynentu. W Intrze Gotica 3 zobaczysz statek krotko przed przybyciem na kontynent.
Gamecloud – Jakie grywalne postacie będą tym razem w Gothicu 3?
Stefan Berger – Będziesz znowu grał tą samą postacią co w Gothicu 1 i 2. Saga Gothica jest historią bezimiennego bohatera, dlatego jest – i zawsze zostanie – głównym bohaterem.
Gamecloud – Jakie lokacje i plenery zobaczymy w trzeciej części?
Stefan Berger – Gothic 1 i 2 rozgrywały się tylko na małej wysepce w pobliżu miasta Khorinis. W Gothicu 3 będziesz grał na kontynencie. Na północy kontynentu są lodowe góry z mnóstwem śniegu, w środku kontynentu jest serce królestwa z zielonymi łąkami i lasami, i na południu można będzie znaleźć pustynię. W każdym plenerze spotka się inne postacie. Na pustyni spotkasz łowców niewolników, i na Północy spotkasz potężnych wojowników. W Myrtanie, sercu królestwa, spotkasz orków żyjących razem z ludźmi. Jak widzisz wiele różnych plenerów i postaci w Gothicu 3.
Gamecloud – Jakie są ulubione potwory ekipy w Gothicu 3?
Stefan Berger – Mamy więcej ulubionych potworów w Gothicu 3. Na przykład olbrzymi T-Rex – nie próbuj walczyć przeciw niemu kiedy jesteś niedoświadczony… Zaufaj mi, nie będziesz miał z nim żadnych szans :) Ale w Gothicu 3 są także pokojowe potwory, z którymi możesz współdziałać jak Hornrammers. Są pokojowe, lecz kiedy je zaatakujesz staną się bardzo złe i zaatakują każdego kto jest blisko nich. Więc może możesz użyć Hornrammers przeciwko innym wrogom… :)
Gamecloud – Czy trzecia część będzie miała jakieś elementy multiplayera?
Stefan Berger – Nie będzie części multiplayer w Gothicu 3. Saga Gothica jest grą dla pojedynczego gracza. Jeszcze nie było części Gothica z trybem dla wielu graczy. Skupiliśmy całą siłę roboczą w Gothicu 3 na tryb dla pojedynczego gracza.
Gamecloud – Jakie inne unikalne elementy gry będzie posiadała trzecia część Gothica?
Stefan Berger – Jedną z największych sił sagi Gothica jest wiarygodny świat. Dla żyjącego świata Si jest bardzo ważna. W Gothicu każda akcja ma swoją reakcję więc ludzie będą pamiętać twoje czyny przez całą grę I będą opowiadać historie o tobie innym postaciom… Krótki przykład: Kiedy zabijesz owcę i farmer będzie to widział, to powie każdemu, że zabiłeś jedną z jego owiec… Więc żaden farmer nie pomoże ci aż do momentu gdy naprostujesz sytuację z farmerami (zapłacisz im pieniądze, spełnisz misję dla nich)… P.S. Jeżeli zabijesz farmera po tym, jak zabiłeś owcę, nikt nie dowie się, że ich zabiłeś… Oprócz innej osoby, która cię widziała…
Innym przykładem jest cała historia… Jak Orkowie zwyciężą w wojnie przeciwko rasie ludzkiej, gracz będzie mógł zdecydować, po której stronie będzie grał… Czy będzie chciał pomóc rasie ludzkiej przeciwko Orkom czy stanie po stronie Orków? Może gracz będzie wolał zostać pośrodku… Kiedy pomożesz Orkom ludzie nie będą z ciebie zadowoleni… Kiedy pomożesz ludziom i zabijesz kilka Orków – Orkowie wyznaczą nagrodę za twoją osobę…
Akcje i sposób w jaki oddziałowywujesz nie będą częścią małej misji… To będzie część całej gry… I musisz zdecydować którą droga wolisz podążać…
Więc siłą Gothica są "wiarygodny, żyjący świat" i "różne możliwości" rozwiązywania problemów i misje w "wielkim, wolnym świecie – gdzie możesz robić co chcesz".
Gamecloud – Co możesz nam powiedzieć o właściwościach graficznych gry?
Stefan Berger – Będziemy wspomagać wszystkie nowe właściwości graficzne, ponieważ używamy ukończonego nowego engine'u graficznego. Gothic 1 i 2 były znane przez ich moc graficzną. Postać w Gothicu 2 miała około 1,200 wielokątów. W Gothicu 3 postać będzie miała około 12,000 wielokątów. Nasi chłopcy od grafiki mają mnóstwo pracy, ale mają także więcej możliwości i szansę stworzenia wiele bardziej szczegółowych postaci i animacji.
Gamecloud – Jaki jest obecny status tworzenia gry i kiedy będzie ona wypuszczona?
Stefan Berger – W tym momencie pracujemy nad pierwszym kamieniem milowym. Skończyliśmy edytor parę tygodni temu dlatego od teraz tworzymy cały świat ze wszystkimi szczegółami.
Gamecloud – W końcu czy jest to wszystko co chciałeś powiedzieć o Gothicu 3?
Stefan Berger – Szykuj broń. Kontynent czeka na ciebie, bezimienny bohaterze!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz