Gothic 3 wyróżnia się na tle poprzednich produkcji przede wszystkim wielkością terenu, który przyjdzie nam zwiedzić w czasie podróży. Ogólnie kontynent dzieli się na trzy różniące się klimatem obszary.
Myrtana
Pierwszy obszar, jaki przyjdzie nam odwiedzić, został w większości opanowany przez orków. Mimo to nie wybili oni wszystkich ludzi, a zniewolili ich, wykorzystując do ciężkich prac. Oprócz tego Myrtana ma łagodny klimat – niemal cały teren tonie w licznej roślinności. Spotkamy tu najłatwiejszą do pokonania zwierzynę, którą stanowią ścierwojady, wilki, krwiopijcy i inne mniej lub bardziej wymagające monstra. Wśród dziewięciu miast można wymienić cztery najważniejsze: oblężony Vengard, gdzie rezyduje jeszcze król ludzi, Faring, które za swoją siedzibę obrał władca orków, opanowaną przez ożywieńców Gothę oraz Trelis, warownię graniczącą z Varantem.
Nordmar
Najmniejszy z obszarów na kontynencie. Pośród tej śnieżnej pustyni domy wybudowali barbarzyńcy, którzy, podobnie jak ludność Myrtany, mają problemy z orkami. Zielonoskórzy nie zdołali pokonać klanów, ale liczne ścieżki i mosty są okupowane przez tą rozumną rasę. W Nordmarze znajdziemy cztery swego rodzaju osady: Klan Młota, słynący z najlepszych kowali, Klan Wilka, wioska niezrównanych myśliwych, Klan Ognia, będący "ojczyzną" Zabójców Orków i Klasztor magów ognia. Mimo surowego klimatu w Nordmarze co krok natkniemy się na lodowego wilka, szablozęba czy trolla.
Varant
Najbardziej do Varantu pasuje określenie Piaskowe Pustkowie. Mimo to Asasyni i Koczownicy nauczyli się żyć w tych warunkach. Cały Varant jest też usiany pełnymi prastarych artefaktów świątyniami, które wybudowali ludzie zwani Pradawnymi. W licznych ruinach prócz artefaktów znajdziemy też potężne potwory, które mogą cię poprowadzić aż nad skraj własnej trumny... Wśród bardziej znaczących miast można wymienić Bakaresh z wielkim chramem Beliara i Ishtar, gdzie rezyduje władca asasynów, Zuben.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz