Tworzenie budynków

2 minuty czytania

Czołem wszystkim!

W tym artykule chciałbym rzucić trochę światła na tworzenie świata w grafice 3D, który będziecie mogli eksplorować w Gothicu 3.

Ustaliliśmy kolejność 'od szkicu do modelu' dla tworzenia każdego obiektu 3D, jak np. budynku przedstawionego poniżej.

Gothic 3 Dom

Z pomocą szybko naszkicowanych modeli nasi projektanci opracowują jak budynek miałby 'funkcjonować' w świecie Gothic-a. Wiele aspektów jest branych pod uwagę w tej fazie: Jakie materiały i style budowlane mogą być wykorzystane? Do czego będzie dany budynek służył? Co możemy zrobić, aby wyglądał atrakcyjnie?

W oparciu o szkice nasi projektanci tworzą wysokiej jakości szkice budynku widzianego z różnych perspektyw:

Gothic 3

Te szkice są bardzo ważne dla naszych grafików 3D. Szkic od frontu/boku pozwala im określić sylwetkę budynku, zaś szkic perspektywiczny daje im wyobrażenie jak wykończony budynek będzie wyglądał.

W oparciu o te szkice tworzymy tzw. model liniowy w programie komputerowym. Zbudowany jest on z linii, które reprezentują krawędzie powierzchni modelu:

Gothic 3 Gothic 3

Poziom szczegółów znacznie wzrósł w porównaniu z Gothic-iem 2. Ten budynek jest dziesięć razy bardziej dokładny niż podobny budynek w Gothic-u 2. Zbudowany jest z 21.000 poligonów.

Ten screenshot ukazuje ten sam budynek w programie 3D Studio MAX. Używamy tego programu do tworzenia obiektów jak ten budynek dla Gothica 3. Jak widzicie, przestrzeń miedzy liniami jest teraz wypełniona.

Gothic 3

Model przedstawiony powyżej jest teraz tylko wypełniony jednym kolorem, w tym przypadku szarym. Budynek wygląda na trójwymiarowy tylko dzięki odpowiedniemu naświetleniu, które oblicza cienie nawet w tej wczesnej fazie.

Bardzo realistyczny wygląd może być osiągnięty tylko poprzez użyciu tekstur, czyli obrazów które są nakładane na poligony. Jakość tekstur w Gothic-u 3 jest cztery razy wyższa niż w Gothic-u 2.

Gothic 3

Modelowanie oraz pokrywanie teksturami jest skończone i teraz budynek może zostać umieszczony w świecie za pomocą naszego własnego edytora. Po tym, jak zostanie umieszczony, detale takie jak beczki, meble i źródła światła mogą zostać dodane.

Dziękujemy za wasze zainteresowanie. Trzymajcie się!

Komentarze

0
·
Sory ze się wtrącam ale siedze już trochę latek w grafice Low Poly... I na tym budynku jest masa błedów począwszy od strasznie dużej ilości zmarnowanych TRI (poly itp.)
Skończywszy na niedokładnie zmapowanej teksturze... Porozciąganej źle poskalowanej To tak od strony krytyki... Bo jeszcze trzeba wykonac modele słabszej jakości do technologi LOD która jest zastosowana w G3 do usprawnienia szybkosci rendera

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...