riese

Informacje o G3

Sonic piątek, 18 marca 2005

Ten tekst rozwieje Wam naprawdę wiele wątpliwości, co do całego G3. Jest w nim również wiele przydatnych informacji. Życzę miłej lektury.

By być pewnym, iż gracz nie zgubi się w ogromnym świecie Gothic 3, teren podzielony będzie na kilka obszarów, oddzielonych od siebie przez pewien typ "ziemi/terenu". Na przykład górska sceneria Nordmarru przyłączona do pustyń południa. Dalej będziesz w stanie swobodnie przemieszczać się między tymi krainami, tak jak w Gothic 2.

W fabule, głównym wątkiem będzie fakt, że coś nie gra w poza ziemskich sferach. Prawdziwy poszukiwacz przygód, będzie miał do odegrania ważną rolę w wojnie pomiędzy trzema bogami. Pomimo tego, w grze będzie wiele wspaniałych zadań pobocznych i głównych.

Gdy nasz bohater dotrze do mainlandu, królestwo króla Rhobara 2 będzie podbite, lecz orkowie będą sprawiać wrażenie, jakby mieli ważniejsze sprawy do zrobienia niż tylko przejęcie królestwa...

Świat Gothica 3 będzie bardziej realny, na pewno lepiej niż było Khorinis, bo tam wszystkie krajobrazy były zmiksowane w jedną całość. Twórcy dążą w stronę realizmu, by stworzyć lepiej wyglądający i autentyczny świat.

Pojęcie gildii również ulegnie zmianie. W gothicu 2 i 1, była pewnego rodzaju liną, bez której nie mogliśmy podążyć na przód i pchnąć fabuły. W G3 wciąż będą różne "organizacje" i wiele zadań w interesie do każdej z nich, lecz możliwa opcja co do wyboru którejś z nich, nie będzie nas tak "naciskać" jak w G1 czy G2.

Co do różnych zakończeń(!): Ruchy i dokonania gracza, będą analizowane przez engine gry, dzięki czemu wiele różnych opcji gry będzie możliwe. Dla tego będzie można doprowadzić do różnych zakończeń, lecz nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji.

Co do poziomu trudności:
PCG (pismo o grach. -SoniC) pyta: W poprzedniej rozmowie było powiedziane, że poziom trudności w G3, będzie w jakiś sposób zredukowany. Czego możemy się spodziewać? Mniej wrogów? Mniej swobody ruchu? Czyli, że gracz nie może wejść na zbyt niebezpieczny teren z niskim levelem?
KaiRo: Ograniczenie swobody to nie jest rozwiązanie. By ustrzec graczy przed wejściem na zbyt niebezpieczne ziemie, będziemy musieli znaleźć inne rozwiązanie. Podczas gdy G2 był za łatwy, to dodatek za trudny, tak, że nawet doświadczeni gracze mieli problem z jego przejściem, (Jestem pewien, że wiele osób z tym faktem się nie zgodzi) czyli jest jeszcze wiele do zrobienia, jeśli chodzi o dobre zbalansowanie poziomu trudności w grze.

Teraz coś o enginie gry. DirectX 9 i wyższe (jeśli będą osiągalne). Najnowszy pixel-shader itd. Nie tracąc oryginalnego klimatu gry. Twórcy stworzą Gothica 3 w tym samym stylu, co poprzednie wersje gry, lecz atmosfera będzie o wiele lepsza.

Jak już wiadomo, nasz bohater nie będzie totalnym cieniasem, lecz nie oznacza to, że twoja postać na początku wyglądać będzie tak, jak na końcu G2. Dostępnych bedzie kilka umiejętności, które w trakcie gry będzie można zwiększyć. Jednak wiadomo, że twórcy nie chcą dawać wiele udogodnień na początku.

Zmieni się również system walki. Ruchy będą bardziej realistyczne, a choreografia będzie dogłębnie zmieniona. System "zaznaczania postaci" z G2 również się zmieni.

Praca: W świecie ludzi będzie kilka głównych zawodów jak: Kowal, strażnik, piekarz itp. Pracownicy będą starać się o dobrą reputację miedzy ludźmi. Będzie można pomóc większości specjalnych NPC, a jeśli któryś z nich zginie z powodu jakiegoś tragicznego wypadku, będziesz w stanie przejąć interes.

W grze będą nowe elementy, lecz wydawca nie chce, by wszystko stworzono od początku, więc podstawy gry będą te same. Będzie kilka innowacji które dodadzą wrażeniu Gothicowemu nowy styl.

Wydawcy, pozbierali z światowych forów wiele pomysłów fanów Gothica, a i dodatek będzie miał zastosowanych kilka idei z forów. Na przykład: Było wiele skarg na duże odległości, które musieliśmy przejść (nawet z runami teleportującymi). Ogromne tereny Gothica 3 nie będą już przeszkodą (czyżby zapowiedź transportu za pośrednictwem zwierząt?).

I na zakońnczenie:
PCG: Jak daleko zaszły prace nad grą?
KaiRo: Za daleko, by zaprzestać, lecz za krótko by zacząć finałowy "sprint".

Pierwsze Informacje Gothic 3

Na końcu Gothic 2 nasz bezimienny bohater żegluje na wielkim morzu. I ląduje w Gothic 3. Ma tam cały kontynent świata fantasty do zwiedzenia i jest on około cztery – do pięciu razy większy jak w Gothic 2. Obok znanych nam pagórek, dżungli będą także pustynie.(W NK też, niby nie nowość ale ja tylko tłumacze :D) Ostatni region pokazywał nam Jowood na tragach E3 w technicznie wczesnym demie. Spokojne wydmy, sielankowe oazy i wiele, wiele piasku było widziane w tym. Wschodnie miasto spodobało nam się szczególnie przez szczegółowe tekstury i udane budownictwo. Czy gracz będzie przez pustynie podróżował na koniach albo wielbłądach, niestety to jeszcze nie zostało rozstrzygnięte. Prawdopodobnie ważną rolę będzie odgrywał zapas wody naszego bohatera.

Jowood trzyma większość informacji w sekrecie na temat Gothic 3. Tyle udało nam się jeszcze wydostać: Bohater w czasie swojej długiej podróży morskiej na kontynent zgubi część swoich zdolności i przedmiotów. Jeszcze większą jak dotąd rolę będą odgrywały różne frakcje (w szczególności ludzka). Po Orkkriegen (Jest to nazwa terenów zamieszkałych przez Orków) rozciąga się mocno osłabione ludzkie królestwo, w wielkich miastach kraju wybuchło do powstania książąt i zwalczają się wzajemnie. W tej anarchicznej sytuacji bez wyjścia – przypuszczalnie będziemy musieli ocalić króla albo inną frakcje doprowadzić do zwycięstwa.

Poza wieloma nowymi animacjami i ruchami – tak drapieżne zwierzęta będą mogły atakować całkowicie inną techniką, "nad bandą" skacząc najpierw na skałę i później od niej się odpychając. Także AI powinno zostać ulepszone w Gothic III, więc przeciwnicy będą prawidłowo reagować też na ataki z daleka. I sterowanie jest nastawione również na mysz...

Gothic 3 powinien ukazać się pod koniec 2005

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...