Gothic to fantastyczna gra. Wciąga swoją atmosferą i fabułą na długie godziny. Ktoś mógłby powiedzieć, że to po prostu dobra opowieść o walce dobra ze złem. Według mnie jednak, Gothic to przede wszystkim historia o drodze do wolności grupki przyjaciół, którzy poznali się jeszcze w Górniczej Dolinie. Skoro współpracowali przez dwie pierwsze części, to czy mogłoby ich zabraknąć w trzeciej? W tym artykule podpowiem gdzie można ich spotkać i powspominać stare czasy ;). Poszczególne postacie oznaczone są na poniższej mapie.
Diego – Przebiegły złodziej i doskonały myśliwy. W „trójce” pokazuje się raczej z tej drugiej strony. Diego jest pierwszą postacią, z którą rozmawiamy w kolonii górniczej z Gothica I. Teraz w poszukiwaniu „dobrej okazji” udał się na pustynię. Poluje tam na mroczne zębacze. Diego będzie za nami podążał, jeśli z nim zapolujemy.
Lokacja: Braga
Numer na mapie: 5
Gorn – Człowiek taran. Nic nie powstrzyma go na polu walki. Zanim został wtrącony do więzienia w Gothicu II, musiało go obezwładniać czterech strażników. Tym razem dostał się w ręce orków. Czeka na nasze wybawienie w pobliżu Gothy. Kiedy go uwolnimy i wyswobodzimy Gothę, będzie nam towarzyszył.
Lokacja: Gotha
Numer na mapie: 4
Lester – Całkiem miły facet. Kiedyś członek sekty wyznającej Śniącego. W Gothicu I oprowadza nas po obozie na bagnie, w „dwójce” jest gońcem Xardasa. Lester również dostał się do niewoli orków. Mimo to całkiem dobrze sobie poczyna. Nie pracuje w kamieniołomach, ale tłumaczy dla orków wydobyte kamienne tabliczki. Jeśli go poprosimy, będzie za nami podążał.
Lokacja: Ruiny w pobliżu świątyni Al. Shedim
Numer na mapie: 3
Milten – Mag ognia. Jest młody, ale przeżył już wiele w swoim życiu. Należał do Kręgu Ognia w „jedynce” i był przewodnikiem paladynów w „dwójce”. Tym razem poszukuje sposobu na przywrócenie magii runicznej do świata i pokonanie orków.
Lokacja: Klasztor magów ognia.
Numer na mapie: 1
Lee – Niegdyś królewski paladyn, później najemnik. Teraz szuka tylko zemsty. Został wtrącony za barierę przez królewskich doradców. Stracił stanowisko i dziesięć lat życia. Miał wystarczająco dużo czasu aby dokładnie przemyśleć swoją zemstę. Przeżył zaskoczenie gdy dowiedział się, że drogi do króla strzeże magiczna bariera. Poluje na orków razem z wojownikami Klanu Ognia. Jeśli pomożemy mu uporać się z królem, będzie nam towarzyszył.
Lokacja: Klan Ognia.
Numer na mapie: 6
Lares – Dawnymi czasy zajmował się denerwowaniem magnatów w Górniczej Dolinie. Później nieco się opanował i pomagał Lee w znalezieniu drogi ucieczki z Khorinis. Teraz – znany jako najlepszy złodziej Myrthany – Lares szuka krótkiej drogi do bogactwa. Jeśli zechcemy, będziemy mogli się u niego nauczyć złodziejskiego fachu.
Lokacja: Geldern
Numer na mapie: 2
Xardas – Wielu mogłoby się sprzeczać czy faktycznie jest naszym przyjacielem czy jednie posługiwał się nami jak marionetką. Kiedyś należał do Kręgu Ognia. Kiedy zrozumiał, że jedyna droga do zniszczenia bariery prowadzi przez demoniczną magię, został nekromantą. Dzięki niemu pokonaliśmy Śniącego i sześć smoków. Po lądowaniu na kontynencie wszyscy będą opowiadać, że stanął na czele orków. Jego prawdziwe oblicze ujawni się dopiero po rozmowie z nim samym.
Lokacja: Wieża Xardasa
Numer na mapie: 7
Magowie wody – Jest ich siedmiu: Riordian, Vatras, Cronos, Saturas, Myxir, Merdarion, Nefarius. Zawsze podróżowali wspólnie z koczownikami po Varancie. Odpowiedzieli na wezwanie do pracy przy budowie bariery, ponieważ miało to służyć pokonaniu wspólnego wroga. Teraz są strażnikami równowagi i poszukiwaczami starożytnej wiedzy.
Lokacja: Dość ogólnie rozumiany Varant
Numery na mapie(czerwone, kolejność taka jak przy wymienianiu): 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Thorus – Były strażnik w starym obozie (Gothic I), później jeden z najważniejszych w obozie Bandytów(Gothic II: Noc Kruka). Zawsze strzegł bram, więc i tym razem spotkamy go przy jednej z nich. Orkowie, po opanowaniu Khorinis, zabrali wszystkich ludzi na swoje statki i dali im wybór: „Walczcie dla nas lub zostańcie naszymi niewolnikami”. Thorus wybrał to pierwsze. Błyskawicznie zdobył wysokie stanowisko wśród orkowych najemników. Doszło nawet do tego, że dowodzi orkami mieszkającymi w Trelis.
Lokacja: Trelis (koło głównej bramy)
Numer na mapie: 8
Angar – Wcześniej Cor Angar – najważniejszy wojownik w Sekcie (Gothic I). Długo nie mógł się pozbierać po upadku bariery. Nękały go koszmary i migrenowe bóle głowy. Przypłynął na kontynent i wszystkie jego problemy minęły. Zaczął walczyć na arenach Varantu i szybko został mistrzem.
Lokacja: Mora Sul (koło areny)
Numer na mapie: 9
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz