Dungeons&Dragons

Zagubiony Lavandril

Dodał: , · Komentarzy: 0

Kolejny felieton twórcy Zapomnianych Krain, Eda Greenwooda, z cyklu "Forging the Realms" zaczyna się od ciekawej uwagi tyczącej się siły rzuconej na sesji mimochodem plotki, która może stać się, jeśli gracze podchwycą kwestię, źródłem wspaniałej przygody. Szczególnie dobrze ta metoda spisywała się, gdy na początku swej kariery Mistrza Lochów, Ed, prowadził krótkie, oparte na jednym pomyśle, scenariusze.

dungeon, wizards of the coast
Dungeons&Dragons

Wizardzi na Gen Conie ogłosili, że nadchodzący playtest edycji "Next" będzie ostatnim. To nie oznacza oczywiście, że prace nad grą dobiegły końca. Twórcy będą chcieli skupić się na "doszlifowywaniu" elementów gry tak, aby wykluczyć mechaniczne buble. To rzecz jasna – wymaga masy wewnętrznych testów, niemniej jest to raczej (jak ujął Mike Mearls) dość nudne i czasochłonne, wymaga też o wiele bardziej konkretnych i przemyślanych uwag, niż to miało miejsce przy "wrażeniach" przekazywanych przez graczy przy okazji publicznych playtestów.

the sundering, d
Dungeons&Dragons

D&D Next – Gen Con

Dodał: , · Komentarzy: 3

Dziś za oceanem rozpoczął się Gen Con – konwent miłośników fantastyki, największy spośród takich spędów w USA. Pierwszy (w 1968) organizował sam Gary Gygax – pan, który wraz z Davem Arnesonem opracował i wydał pierwszą grę D&D w historii- zatem nie powinien nikogo dziwić fakt, że obecni właściciele praw do marki, Wizards of the Coast, pozostają silnie związani z konwentem. To na jego ubiegłorocznej edycji wypuścili pierwszy playtest D&D Next, następcy dzieła życia Gary'ego.

dnd next
Dungeons&Dragons

Zbrojny w D&D Next

Dodał: , · Komentarzy: 0

W czasie poprzedniej aktualizacji D&D Next, Mike Mearls wspomniał o systemie podklasach. Tym razem rozwija ten temat w odniesieniu do "fightera". Na wstępie mała uwaga: w rozpowszechnionym u nas tłumaczeniu z trzeciej edycji figuruje on jako wojownik, co w przypadku przekładania materiału tyczącego się Next tworzy pewien problem. Jedna z podklas "fightera" nosi bowiem miano – "warrior", co aż się prosi o przełożenia na "wojownik". Aby uniknąć nomenklaturowych rozbieżności, użyję zapożyczonego od tłumaczy 4. ed. terminu "zbrojny" na określenie "fightera". Wstęp za nami, lećmy więc dalej.

d
Dungeons&Dragons

Tajemnica Moondark

Dodał: , · Komentarzy: 1

"W jaki sposób, kiedy i gdzie zaczęły się Zapomniane Krainy? Co jest sercem kreacji Eda Greenowoda i w jaki sposób, Wielki Mistrz Krain, prowadzi swoje kampanie D&D dla graczy?"

forgotten realms, 2 ed. ad

Kolejny felieton Eda poświęcony Zapomnianym Krainom, przybliża czytelnikom legendę Moondark – tajemniczej i zapomnianej w pomroce dziejów elfiej cytadeli, której los do dziś pozostaje nieznany. Krążą wśród karczm i zajazdów Wybrzeża Mieczy opowieści o pradawnej magii i o niezmierzonym bogactwie ukrytym w siedzibie czarodziejskiego ludu.

Dungeons&Dragons

Zespół projektantów D&D Next, z Mikiem Mearlsem na czele, w ciągu ostatnich kilku tygodni zajmował się przebudową klas postaci tak, aby możliwe było prowadzenie gry zarówno w sposób pozwalający na zabawę z użyciem względnie prostych zasad, jak i tych bardziej rozbudowanych o różne opcje i dodatkowe reguły. Słowo "opcja" jest tu kluczem.

dnd next

Np. taki poczciwy skądinąd wojownik został wyposażony w podklasę z dużą liczbą pasywnych premii do ataku; zaś z drugiej strony – istnieje jego wariant korzystający podczas walki z rozmaitych manewrów, na wzór mocy z 4. edycji.

Dungeons&Dragons

"W jaki sposób, kiedy i gdzie zaczęły się Zapomniane Krainy? Co jest sercem kreacji Eda Greenowoda i w jaki sposób, Wielki Mistrz Krain, prowadzi swoje kampanie D&D dla graczy?"

Na te oraz na inne pytania odpowiada w swoim cotygodniowy cyklu "Forging the Forgotten Realms" twórca Zapomnianych Krain we własnej osobie – Ed Greenwood.

forgotten realms, 2 ed. ad

Tym razem Ed zajął się minikampania zatytułowaną "The Solution", której akcja ma miejsce w dobrze znanym fanom gry "Baldur's Gate" mieście – Saradush. Zainteresowanych tekstem odsyłam pod ten adres.

Dungeons&Dragons

Mike Mearls to (w dużym skrócie) gość odpowiedzialny za piątą edycję D&D. Jak nie wyjdzie – on oberwie. Jak się uda – laur zwycięstwa jest jego. Z reguły raz w tygodniu wypuszcza w ramach cyklu "Legends and Lore" artykuł poświęcony edycji "Next". Ostatnio zajmował się powrotem "Wielkiego Koła", teraz zaś – kwestią "odgrywania ról" w D&D.

ad

Jak to ładnie autor ujął: "Jeśli zasady dają nam narzędzia do wykorzystania w czasie kampanii, to osobowość naszych postaci mówi nam jak i kiedy mamy ich użyć. Bez takiej nakładki, D&D nie jest już RPG a (...) skirmishową, bitewną grą".

Dungeons&Dragons

7 czerwca Wizards of the Coast opublikował kolejną już wersję playtestu edycji "Next". Wśród zmian warto w zasadzie wymienić jedynie dodanie nowych ras (gnomów, półorków oraz półelfów). Pozostałe uaktualnienia tyczą się jedynie retuszu mechaniki gry – np. zmieniono sposób naliczania obrażeń trafienia krytycznego czy zasady działania niektórych zaklęć.

d

Każdy testujący dostał dziś ankietę do wypełnienia tematycznie związaną z odbiorem zmian wprowadzonych w czerwcowym uaktualnieniu, jak i przygód zawartych w "Next". W tym konwersji czwartoedycyjnego "Storm over Neverwinter".

Wczytywanie...