W systemie Dungeons & Dragons istnieje wiele różnych światów, oto najważniejsze z nich:
Greyhawk
Pierwszym z nich był Greyhawk. Jest to nazwa największego miasta na planecie Oerth. TO wybitnie ponure krainy, które tylko dzięki wspólnemu wysiłkowi wielu bohaterów nie przemieniły się jeszcze w piekło zamieszkałe jedynie przez hordy ożywieńców pod wodzą Vecny – Licza z boskimi ambicjami. Aktualnie sytuacja polityczna jest tylko odrobinę lepsza p- po długiej i wyniszczającej wojnie nastał bardzo niepewny pokój. Na północy rozciąga się imperium złotego półboga Iuza, na wschodzie odradzają się siły despotycznego Wielkiego Królestwa, a na południu mroczni kapłani ze Szkarłatnego Bractwa knują, jak zniszczyć wszelkie objawy dobra i wolności.
Lankhmar
Kolejnym światem, a właściwie miastem – światem, jest Lankhmar. Jest to całkiem udana próba przeniesienia twórczości Frizza Leibera do RPG. Lankhmar – największe z miast Nehwonu, nazwane Miastem Tysięcy Kominów, to miejsce, gdzie bezsprzecznie króluje przestępczość. Gildie złodziei i zabójców działają niemal jawnie. Jest to świat, w którym istnieją tylko ludzie, inne rasy jakoś nie wyewoluowały...
Zapomniane Krainy
Zapomniane Krainy to już inna historia. Mrowie ras i kultur współżyjących na planecie Abeir – Toril daje ogromne możliwości snucia ciekawych opowieści. Jest to właśnie świat znany ze sławnych gier komputerowych: Baldur's Gate i Icewind Dale. Wszechpotężna magia przenika każdy (no, może prawie każdy) jego zakątek. W podziemnym świecie Underdark (Podmrok) ciemne elfy knują swe intrygi, Krasnoludy w swych górskich fortecach prowadzą wieczną wojnę z Goblinami i Orkami, floty Elfów z Evermeet (ich wyspiarskiego królestwa) przemierzają oceany, zaś ludzie, jak zwykle zresztą, wojują i handlują, z kim się da. Częścią tego świata jest Al Qadim, czyli świat tysiąca i jednej nocy.
Krynn
Inny świat stanowi Krynn z Dragonlance. Jeszcze przed pojawieniem się ludzi i innych ras bogowie rozpętali wojnę na jego powierzchni i mocno go uszkodzili. Ludzie zresztą nie odciągali się z pójściem w ich ślady. Kiedy wielki kapłan Paladina – najwyższego boga Dobra – dał się omamić złu, sprowadził na Krynn kataklizm, który zmienił całkowicie oblicze kontynentu Ansalon. Nastała era ciemności, ludzie zapomnieli o prawdziwych bogach i pogrążyli się w pogaństwie. Wkrótce potem rozpętała się wojna o Lancę, podczas której legiony smoków niszczyły ludzkie siedziby i miasta.
Spelljammer
System, który poniekąd łączy wyżej wspomniane światy, to Spelljammer. Powinieneś teraz zapomnieć o wszystkim, co wiesz o Kosmosie. Wszechświat podzielony jest na kryształowe sfery i tyle. Oczywiście, da się pomiędzy nimi podróżować, czyli spelljammować, płynąc poprzez przestrzeń, walcząc z piratami i kim się tylko da. W każdym ze światów Ad&D może cię spotkać nieprzyjemna niespodzianka. Mianowicie, w pewnym momencie wchodzisz w mgłę 0 ot tak, to się przecież zdarza – z tym że wychodzisz z niej już w innym miejscy i nie jest ono bynajmniej miłe.
Ravenloft
To Ravenloft – świat wampirów, wilkołaków i duchów. Nie jest łatwo tu przeżyć, nieśmiertelni władcy poszczególnych domen nie są bynajmniej zachwyceni odwiedzinami drużyn. Przez ich ziemie podróżują Cyganie, którzy, jako jedyni na tym świecie nie s ą przywiązani do poszczególnych terytoriów. Pośród nich podróżuje doktor Rudolf van Richten, nieustraszony badasz i zabójca straszydeł.
Athas
Równie ponurym, choć z innego powodu, światem jest Athas w Dark Sun. Po wielkiej wojnie, w której ludzie dokonali, acz nie do końca, holocaustu innych ras, świat zmienił się w pustynię. Brakuje dosłownie wszystkiego, istnieje jedynie jedna kopalnia metalu i jeden jedyny las, którego mieszkańcami są hobbici, sprowadzeni do straszliwego stanu barbarzyństwa. Dwumetrowe, znienawidzone elfy przemierzają pustynie, kradnąc i rabując co się tylko da i kogo się tylko da. Athasem rządzi po tyrańsku Borys mag przemieniony w smoka. Jego sześciu satrapów trzyma w niewoli istniejące jeszcze miasta.
Brithring
Zupełnie inną grą jest Brithring, jest to bowiem gra dla strategów. Odkąd umarł król Anuire, którego ród wywodzi się od bogów, krainy jego państwa trzeba zjednoczyć za wszelką cenę, gdyż jak zwykle na północy ( a w zasadzie północnym wschodzie) czai się zło w postaci Gorgona. Jego marzeniem jest wzięcie w niewolę całego świata.
Komentarze
Dodaj komentarz