Ekwipunek

Przemierzając kolejne lokacje w Windchaserze, będziesz znajdować na swej drodze mnóstwo przedmiotów, czasem przydatnych, czasem nie. Wszystkie, po zebraniu, gromadzone będą w odpowiednio przystosowanym do tego pokładzie Wichrołapa – Ładowni.

kadłub, screen

Na początku mieści się w niej jedynie 8 przedmiotów, jednak dzięki umiejętnościom można tę liczbę podwoić, by ostatecznie uzyskać 16 wolnych miejsc. Nie ukrywam, że jest to o dobre szesnaście miejsc za mało.

W Windchaserze być może liczba przedmiotów nie powala nas na kolana, jednak jest w czym wybierać. Dwie podstawowe rzeczy, z których korzystałem najczęściej, to miecze i zbroje. Miecze, jak nie trudno się domyślić, zwiększają zadawane przez jednostki obrażenia. Na co jednak warto zwrócić uwagę? Otóż, zostały one podzielone na ostrza dyscypliny, koncentracji i chaosu, więc trzeba je odpowiednio dobierać do przywódcy danej drużyny. Jeśli dowodzi nią jednostka, która reprezentuje styl walki dyscypliny, należy wybrać właśnie ostrze dyscypliny, gdyż będzie ono dawać efekt tylko i wyłącznie w tym przypadku. Nie inaczej jest ze zbrojami, które zmniejszają wszystkie odnoszone obrażenia, na wzór mieczy, zadawane przez odpowiedni styl walki. Także i w tym wypadku trzeba odpowiednio przygotowywać się do potyczki. Przyznam, że jest to ciekawe urozmaicenie, które ubarwia wszystkie odbywające się w grze starcia.

zbrojamiecz

Zarówno miecze, jak i zbroje możemy ulepszać w odpowiedniej części Warsztatu, mieszącego się na Wichrołapie. W efekcie będą one zadawać nieco większe obrażenia bądź zapewniać jednostkom lepszą ochronę.

Kluczową rolę odgrywają również mikstury. Dwie podstawowe i najczęściej używane to sok z paopawa oraz manna Dwoistości. Pierwsza z nich ma właściwości lecznicze, przez co niejednokrotnie przyda się na polu walki, odnawiając, po wypiciu, życie jednostkom będącym w tarapatach. Nie inaczej jest z manną Dwoistości, która nie tylko wpływa na poziom zdrowia walczącego oddziału (choć stosunkowo mniej w porównaniu do soku z paopawa), ale w dodatku przywraca jego morale.

sokmanna

Nie sposób nie wspomnieć o soku z datuja, którego wypicie gwarantuje jednostkom natychmiastowe przywrócenie morale. Użyteczne okazały się też Bolesny Grzech, który obniża morale przeciwnika, oraz Czarny Kieł, zadający wrogim jednostkom neutralne obrażenia. Każda z mikstur odznaczona jest konkretną liczbą gwiazdek, od 1 do 3, które symbolizują ich wielkość, przekładającą się na działanie. Im ich więcej, tym jest ona silniejsza.

Podstawowymi przedmiotami na handel są sztabki – srebra i złota. Grając w Windchasera przyjąłem założenie, iż wszystkie znalezione rzeczy, których nie potrzebuję, będę wymieniań na sztabki, w celu zaoszczędzenia miejsca, w Ładowni. Srebrna sztabka ma wartość 15, natomiast złota 30.

To jednak nie wszystko. Kolejnymi przedmiotami, a raczej stworzeniami, traktowanymi jak przedmioty, które mogą zawitać w Ładowni, są oswojone zwierzęta. Można je spożytkować na jeden sposób – złożyć z nich ofiarę w Sanktuarium, ulokowanym na Wichrołapie.

jaszczurjaszczur

W walce mogą przydać się również amulety – strachu, uzdrawiania bądź motywacji. Używanie takowych powoduje odnawianie się życia jednostek bądź morale w trakcie walki, co nie raz może przechylić szalę zwycięstwa na tę właściwą stronę.

Napomnę również o artefaktach, czy to regenerujących, czy destabilizujących, których wykorzystanie zeruje odnowę wszystkich pozostałych umiejętności drużyny bądź kontruje aktualnie używane przez wroga.

artefaktartefakt

Całość uzupełniają przedmioty z ogrodu, które możemy na odpowiednim pokładzie ulepszać i przetwarzać. Często też znajdujemy rzeczy przeznaczone tylko na handel, w dodatku za marną cenę. Są to przykładowo poszarpane przewody, zepsuty implant, futro bestii czy zwyczajny kieł stwora. Zwykle nie nadają się do niczego poza wyrzuceniem na ziemię.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...