Kadłub statku jest główną sekcją Wichrołapa, oddaną nam do użytku już na samym początku gry. Kryje on w sobie bezcenny artefakt technologiczny, który utrzymuje statek w powietrzu.
Pokład ten mieści głównie kajuty załogi. Znajdują się w nich wszystkie jednostki, które aktualnie odpoczywają na Wichrołapie. Pełnią one również funkcję szpitala, dzięki czemu postacie przebywające w nich znacznie szybciej się regenerują. Trafiają tu również świeżo zwerbowani Nowicjusze oraz nasza drużyna, jeśli tylko skorzystamy z opcji odwrotu.
Znajduje się tu także ładownia, w której przechowywane są wszystkie przedmioty, jakie znajdziemy podczas grania. Standardowo zawiera 8 wolnych miejsc, jednak dzięki umiejętnościom można tę liczbę podwoić do 16, co, powiem szczerze, jest niewystarczającą pojemnością. Stale miałem problem z pomieszczeniem wszystkich swoich klamotów i przeważnie kończyło się na wybieraniu artefaktów ważnych i ważniejszych. Z ładowni korzystamy również podczas dokonywania transakcji, która polega na przeciąganiu wybranego przedmiotu do panelu handlu.
Znajdziemy tu również umiejętność aktywną, Remedium, która po wykorzystaniu tworzy specjalny przedmiot. Jest to nic innego, jak remedium – mikstura służąca nam jako napój leczniczy. Można na raz stworzyć tylko jeden taki eliksir. Umiejętność odnawia się 180 sekund i na tle całej gry przydaje się wiele razy.
Ostatnią z dostępnych opcji jest kolejna umiejętność, Sławny Statek. Użycie jej wzywa karawanę kupiecką, z którą można handlować jak z innymi kupcami. Mamy na to jednak określoną ilość czasu, gdyż po 10 minutach karawana rusza w dalszą drogę. Możemy korzystać z niej tylko raz w całym scenariuszu, więc najlepiej dokonać tego w przysłowiowej czarnej godzinie.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz